Mulla on vieläkin ecumasterin boksi ja johtosarja hyllyllä, kun ei millään ole kerrnnyt asentamaan tuohon omaani sitä. Heti kun ostin ton setin sporttiautosta niin mun mega pelästy ja alkoi toimimaan rötäämättä ihan itekseen.
Ecumaster koulutuksessa kävin ja vaikuttaa kyllä hemmetin hienolta laitteelta.. Sais vaan hemmetti paikoilleen. Ei edes pitäis olla iso rasti, mutta toimen auto vie kaiken ajan ja ri ole varaa maksaa tonnia kellekkään asennuksesta...
Janne vois laittaa hyvän asennustarjouksen niin saadaan jäätä rikottua volvoharrastajien keskuudessa ja tietoa jaettua vinokoneen kanssa toimimisesta.
Tohon alakuvan laitteeseen..
Ei muuta kuin niskasta itseä kiinni ottaen ja töihin vaan johdottelun kimppuun!
Talviaikaan voi kysellä asennusaikoja, kun dynolla töitä on vähemmän.
Vinokone-Volvoja on tietääkseni työn alla useita tee-se-itse-asentajien toimesta, mutta en tiedä missä vaiheessa ne menee. Vitos-koneinen Volvo on meillä punottu alkuperäiseen johtosarjaan, mutta muuten ihan täysi merkki/malllikirjo: BMW, 1JZGTE, 2JZGTE, Ford, Lada jne... Vanha Volvon kone ei aseta ohjainlaitteelle hirmuisia vaatimuksia, kun säätyviä osia ei juuri ole. EMU:n kanssa jää paljon toimintoja vapaiksi.
Mekaruiskeja ole säätänyt satoja ja jos niiden säätäminen on tuttua, harppaus Ecumaster EMU:uun ei ole käyttöliittymän kannalta vaikeaa. Muita ominaisuus- ja toiminnallisuuseroja sitten on sitäkin enemmän. Vaikka kehunkin omiani, niin teen sen ihan kokemukseen perustuen ja todettuani, että omista merkeistäni on paljon vähemmän asentamisen ja käyttämisen/säätämisen tuskaa. MS on monessa projektissa väistynyt Ecumaster EMU:n tieltä.