Race.fi  Puotilan autokorjaamo

megasquirt vs. ecumaster

  • 8 Vastauksia
  • 11458 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa gmp

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
megasquirt vs. ecumaster
« : 27.10.2014, 14:30:31 »
Elikkä tarkoituksena olisi laittaa jokin nykyaikaisempi moottorinohjaus käskemään piristettyä b230fk konetta ja mielellään mahdollisimman huokeaan hintaan ja tietenkin mahdollisimman monipuolisilla ominaisuuksilla. Niimpä bittiavaruudessa aikaa vietettyä mieleen jäi nämä kaksi purkkia. Elikkä ecumasterin emu tai ms3v3/ATdriveboard. Olisiko porukalla heittää hyviä/huonoja puolia kyseisistä moottorinohjaimista? Varsinkin ecumasterista, kun käyttäjäkokemuksia ei mahottomasti tahdo löytyä. Käsittääkseni hyvin samankaltaisia vekottimia kumpikin. Megaan löytyy todella hyvin tietoa jopa suomeksi, mutta jotenkin tuo ecumaster jäi kummittelemaan mielen päälle, ja lupaahan sporttiauto siihenkin suomenkielisen käyttötuen. Joulu lähestyy uhakaavasti eikä osaa päättää mitä pukille kirjottais. :-\

Poissa kuppe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • www.vrcf.fi
Vs: megasquirt vs. ecumaster
« Vastaus #1 : 27.10.2014, 19:36:19 »
AtDriveBoardissa paikka muistikortille jolle saa ajettua lokia maadoittamalla johdin johtosarjasta (nappi kojelautaan) eli ei tarvitse läppäriä mukaan.
Helpottaa vianhakua ja antaa mielenkiintoista dataa moottorin toiminnasta.
Ei lujaa mutta täysillä!!

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: megasquirt vs. ecumaster
« Vastaus #2 : 06.11.2014, 15:54:36 »
Protopartsin MS3x boxi. Itsellä kolmessa autossa tuo ja ei ole moittimista.

Ei lopu ominaisuudet ihan heti kesken ja markkinoiden parhaimmasta päästä oleva prossu.

 
 
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: megasquirt vs. ecumaster
« Vastaus #3 : 06.11.2014, 16:44:35 »
Ecumasterista ei ole mitään kokemuksia, ja itse kallistuisin megan puolelle jo senkin takia, että sen käyttäjiä on Suomessakin aika liuta.

Itse olen laittanut neljään autoon megan, yhdessäkään ei ole ollut ongelmia ohjauksen kanssa. Boksit olen suosiolla ostanut "tunnetuilta" tekijöiltä, ja johtosarjat tehnyt uusiksi. Liitokset tinan / kutistesukan kanssa tai kunnollisilla autokäytön liittimillä. Abicot tuppaavat löystymään ja hapettumaan, ja oonpa joskus nähnyt sokeripalojakin käytettävän autohommissa  :idiot2:

Suurimmat ongelmat megojen kanssa on olleet huonosti kasastuissa bokseissa / 30vuotta vanhoissa hapertuneissa johdoissa / liittimissä.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2130
    • Instagram kuvat
Vs: megasquirt vs. ecumaster
« Vastaus #4 : 07.11.2014, 09:18:45 »
Mulla on vieläkin ecumasterin boksi ja johtosarja hyllyllä, kun ei millään ole kerrnnyt asentamaan tuohon omaani sitä. Heti kun ostin ton setin sporttiautosta niin mun mega pelästy ja alkoi toimimaan rötäämättä ihan itekseen.

Ecumaster koulutuksessa kävin ja vaikuttaa kyllä hemmetin hienolta laitteelta.. Sais vaan hemmetti paikoilleen. Ei edes pitäis olla iso rasti, mutta toimen auto vie kaiken ajan ja ri ole varaa maksaa tonnia kellekkään asennuksesta...

Janne vois laittaa hyvän asennustarjouksen niin saadaan jäätä rikottua volvoharrastajien keskuudessa ja tietoa jaettua vinokoneen kanssa toimimisesta.

Tohon alakuvan laitteeseen..
« Viimeksi muokattu: 07.11.2014, 09:27:11 kirjoittanut mista »

Poissa gmp

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: megasquirt vs. ecumaster
« Vastaus #5 : 10.11.2014, 21:42:02 »
Mulla on vieläkin ecumasterin boksi ja johtosarja hyllyllä, kun ei millään ole kerrnnyt asentamaan tuohon omaani sitä. Heti kun ostin ton setin sporttiautosta niin mun mega pelästy ja alkoi toimimaan rötäämättä ihan itekseen.

Ecumaster koulutuksessa kävin ja vaikuttaa kyllä hemmetin hienolta laitteelta.. Sais vaan hemmetti paikoilleen. Ei edes pitäis olla iso rasti, mutta toimen auto vie kaiken ajan ja ri ole varaa maksaa tonnia kellekkään asennuksesta...

Janne vois laittaa hyvän asennustarjouksen niin saadaan jäätä rikottua volvoharrastajien keskuudessa ja tietoa jaettua vinokoneen kanssa toimimisesta.

Tohon alakuvan laitteeseen..

Ei muuta ku pikapikaa ecumasteria paikalleen niin saadaan tännekki vähä käyttäjäkokemuksia ja vertailupohjaa ms:n ja ecumasterin välillä!

Poissa SporttiJanne

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
Vs: megasquirt vs. ecumaster
« Vastaus #6 : 22.11.2014, 11:39:37 »
Mulla on vieläkin ecumasterin boksi ja johtosarja hyllyllä, kun ei millään ole kerrnnyt asentamaan tuohon omaani sitä. Heti kun ostin ton setin sporttiautosta niin mun mega pelästy ja alkoi toimimaan rötäämättä ihan itekseen.

Ecumaster koulutuksessa kävin ja vaikuttaa kyllä hemmetin hienolta laitteelta.. Sais vaan hemmetti paikoilleen. Ei edes pitäis olla iso rasti, mutta toimen auto vie kaiken ajan ja ri ole varaa maksaa tonnia kellekkään asennuksesta...

Janne vois laittaa hyvän asennustarjouksen niin saadaan jäätä rikottua volvoharrastajien keskuudessa ja tietoa jaettua vinokoneen kanssa toimimisesta.

Tohon alakuvan laitteeseen..
Ei muuta kuin niskasta itseä kiinni ottaen ja töihin vaan johdottelun kimppuun!
Talviaikaan voi kysellä asennusaikoja, kun dynolla töitä on vähemmän.

Vinokone-Volvoja on tietääkseni työn alla useita tee-se-itse-asentajien toimesta, mutta en tiedä missä vaiheessa ne menee. Vitos-koneinen Volvo on meillä punottu alkuperäiseen johtosarjaan, mutta muuten ihan täysi merkki/malllikirjo: BMW, 1JZGTE, 2JZGTE, Ford, Lada jne... Vanha Volvon kone ei aseta ohjainlaitteelle hirmuisia vaatimuksia, kun säätyviä osia ei juuri ole. EMU:n kanssa jää paljon toimintoja vapaiksi.

Mekaruiskeja ole säätänyt satoja ja jos niiden säätäminen on tuttua, harppaus Ecumaster EMU:uun ei ole käyttöliittymän kannalta vaikeaa. Muita ominaisuus- ja toiminnallisuuseroja sitten on sitäkin enemmän. Vaikka kehunkin omiani, niin teen sen ihan kokemukseen perustuen ja todettuani, että omista merkeistäni on paljon vähemmän asentamisen ja käyttämisen/säätämisen tuskaa. MS on monessa projektissa väistynyt Ecumaster EMU:n tieltä.
(eka Volvo alla vuonna 1985...)

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2130
    • Instagram kuvat
Vs: megasquirt vs. ecumaster
« Vastaus #7 : 22.11.2014, 12:55:51 »
Nyt ei riitä kädet edes niskaan.. Toinen auto työn alla, joten siksi ei kerkeä volvon kimppuun.

Poissa tasamaantallaaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: megasquirt vs. ecumaster
« Vastaus #8 : 30.11.2014, 07:38:48 »
AtDriveBoard tulossa lähiakoina (2-3vko) bensan ohjauseen sitten juttua lisää kun pääsee rakentalemaan.
Volvo 940 SuperCharger-Twin-HyBrid-Bi-Turbo

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron