Samppasport  Futurez

Volvo 740 GLT 16v PAALIMAAN kakara

  • 232 Vastauksia
  • 74882 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #120 : 02.04.2015, 17:48:57 »
Öö, tarrakiinnitteiset pellit. Eli siis peltiä ovat, mutta liimapinnalla kiinnittyivät paloihin.
OK :)

Hanskalokeron valaistu meikkipeilikin saapui, ei ihan heti auennut kiinnitystekniikka, saranatappiin lienee jollakin tavalla ??? Se varmaankin pönöttää reiän suulla aukiasennossa ja valo syttyy hanskalokeron valoon yhdistämällä
« Viimeksi muokattu: 02.04.2015, 17:52:55 kirjoittanut Orlov »

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #121 : 09.04.2015, 17:35:33 »
Donitsit laitettu, hyvin mahtuu :D



« Viimeksi muokattu: 09.04.2015, 17:37:06 kirjoittanut Orlov »

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #122 : 09.04.2015, 18:31:48 »
+1 erilaisesta valinnasta. Minullakin on mersussa donitsit, muissa autoissa saa vakiokoko kelvata.

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 712
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #123 : 10.04.2015, 00:40:58 »
Kyllä kai se vinokoneisessa on, ei ole Tapsa vielä laittanut infoa, mistä kuvan on saanut? Tämmönen foto


(Kuva poistettu lainauksesta.)

Ja siinä tuo osa 5.

Sama kai se on, mistä se on, kunhan liittimet natsaa? Kiinnostaa nimittäin tekniset arvot, missä lämpötilassa se kierrättää öljyn vielä lisäjäähyyn ?
Kävin eilen wetterillä lueskelemassa volvon lisävarustekirjaa niin siinä oli sama kuva, kun tuo tapsan, mutta numeroitu vähän erilailla (osa 5 oli osa 3). Ainakaan tuossa volvon lisävarusteluettelon numerosivussa ei oltu eritelty mihin malliin tuo extra oil cooler automatic gearbox on, kirjan kannessa oli, että volvo lisävarusteet 240,260,740,760,940. Ei ollut lisävarusteluettelossa tuon kohdalla mitään teknisiä tietoja eikä puhuttu mitään termostaatista osan nimi oli vaan union.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #124 : 10.04.2015, 00:44:16 »
Se on tosiaan ihan pelkkä liitos, selvisi kun sain kouraan. Eli ei ole mikään termostaatti.

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #125 : 10.04.2015, 21:54:40 »
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Onko muuten sinulla nykyään etuputken kiinnitys noilla orggis kamoilla kiinni?

Itse tuli laitettua 2014 heinäkuussa Skandixista tilatut, kuvanmukaiset orggisosat 745 B230F etuputkeen.
Loppui ylimääräinen heiluminen etuputkessa.



Tuota vaihteistossa kiinni olevaa rautaa ei tullut silloin uusittua (sekin tuli kyllä ostettua).

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Nyt tämän sinun topicin lukeneena sanoisin, että asiallista harrastamista.  :)


Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #126 : 10.04.2015, 22:03:33 »
En ole vielä saanut hankittua osia. Mutta alkuperäisellä tavalla hoidan kiinnityksen, kuten sinäkin.

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #127 : 10.04.2015, 23:23:08 »
En ole vielä saanut hankittua osia. Mutta alkuperäisellä tavalla hoidan kiinnityksen, kuten sinäkin.

Jees.

Posteineen maksoi Skandixilla hilppeet 56,50e, 2014 heinäkuussa.

Joskus olen vertaillut yleisesti hintoja Skandix Volvo Genuine vs. tiski, niin aika samoissa ovat.


Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #128 : 11.04.2015, 04:44:37 »
Juu, hinnat ovat samat alkuperäisosissa :) Ja tietty jokapaikassa, jotka tiskin tavaroita myyvät ;)
Pari kymppiä nuo 3"prikkaa" ja jousikiinnike maksavat, pultteja etc pitäs sitten ostaa minimi 10kpl tilaukseen, mutta niitähän saa "jokapaikasta".

Just katselin Carcomilta alkuperäis (sininen paketti) lambdaa(bosch 0258003034) niin yksi oli ja hinta 135€(norm 235€?). Motonet 137€. Nimarkilla alle satkun, olikohan 98€?

Rupesi tuo lambda katin vaihdon jälkeen pelleilemään, täytyy taas herätessä katsella vikakoodit majakasta :) Lambda valohan syttyy vain muutamasta syystä, rikas/laiha seos tai tiedonvälityksen puutteessa, tosin se ei nyt syttynyt töistä kotiinpäin tullessa.
Valon syttyessä tyhjäkäynti ontuu, joten vois liittyä bensan jakeluunkin? Noh, lambda on kuitenkin vaihtokunnossa :D Voimaa joutui käyttämään irroitettaessa REILUSTI, pidän oikeastaan ihmeenä, että se yleensä toimii :o :D

Tulpat pitäs varmaan myös vaihtaa. Kun keksisi vain mitä sinne laittaisi, loogisin valinta olisi tietenkin Volvon oma setti.

Öljyjenvaihto, mobil1 ulos ja maxlife 10/40 tilalle, auttoi hiukan nostajien naputukseen. Katsotaan nyt hetki, josko tuo liottaisi paskat liikkeelle, vai pitääkö ruveta vaihtohommiin. Jakopää on kuitenkin kesän aikana laitettava.
Kaiken muun voi kyllä unohtaa ja hoidella nämä akuutit pois alta. Mm Alustan päivitykset siirtyvät jonnekin mahdolliseen tulevaisuuteen, vaikka niin olisi kova into auton alustan kuntoon panostamiseen :(
Muullakin kuin dynamiitilla :D

Jos vaikka tänään pääsis/jaksais Kickdown vaijerin vaihtohommiin lähteä? Pitäs varmaan nakata napa kyljelleen, saattaisi auttaa asiaa :)
« Viimeksi muokattu: 11.04.2015, 04:57:14 kirjoittanut Orlov »

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #129 : 11.04.2015, 06:19:26 »
Volvon tulppasetti oli sinisellä 20e, et eip oo paha

The moose

  • Vieras
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #130 : 11.04.2015, 10:05:14 »
Juu ja alkuperäset myös kestää sen mitä luvataan. Ite ajellu sen luvatun 60tonnia ylitte mut kyllä sen jo huomasi. Kylmänä ainakin.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #131 : 11.04.2015, 13:42:22 »
Joo....

3-1-1 nopeustieto puuttuu , mittarilta lähtevä/saapuva. Selittänee ontuvan tyhjäkäynnin tuolloin

2-2-1 daa, täytyy katsoa ilmanputsarin termari, jos vaikka olis jumissa

1-3-1 tämä olikin üllatus, täytynee ottaa anturi silmän alle

Eikun tallille *karkuun->

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #132 : 11.04.2015, 15:43:42 »
Ilmanputsarin termari ei toimi, siinä yksi syy, toivottavasti ei ole rikkonut immua >:(
Eli on imenyt ilman pakosarjalta, vtu! Enkä saa prkl tötteröä irti kotelosta, täytyy keksiä jotain.....

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #133 : 11.04.2015, 19:47:48 »
Eipä ollut savea lootan öljypohjaan kertynyt, suodatinkin oli putsblank :)

On sitten mielenkiintoinen vetää tuommoinen jäykkäkuorinen vaijeri kaiken välistä :o !

Muutenhan tämä on ihan kakunpala hommelia ;D
Ei ihan parkkipaikka hommaa, mutta kuitenkin :D

Siitä vain kaikki vaihtamaan kickdown vaijeria  :D

Räpsin joitain kuviakin, katsotaan editoinnin aikana saisiko tästä jotain irti?

Öljyä tulee sitten joka tanan välistä, kerros kerrokselta. Itse valuttelin ne ohjaimelliseen keruuastiaan, joten no proplemos. Ja kaikki lähti nätisti auki. Silti ollaan kuudennella tunnilla, koska piti vähän pestäkin paikkoja ;)
« Viimeksi muokattu: 11.04.2015, 19:55:49 kirjoittanut Orlov »

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #134 : 11.04.2015, 22:24:50 »
Klassikko ;D Homma paketissa ja öljyt sisään, viddddduuuuuu. En laittanut lootan öp sivuputkea kiinni :D

Noh, käydään hakemassa saatavissa olevaa öljyä lisää :) Huomenna sitten säätelemään vaijeria pilkulleen. Nyt täytyy vielä asennella alkuperäiset sumarit paikalleen.....

Seuraavaan 745:een (kaveriksi) tuleekin sitten V8, eikä mitään Roverin turhaketta! Siitä sitten toisessa ketjussa, syksymmällä :)

 

Futurez  Kulkukoira