KL-varaosat  Race.fi

Volvo 740 GLT 16v PAALIMAAN kakara

  • 232 Vastauksia
  • 74796 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #165 : 29.04.2015, 12:18:02 »
Tulee säännöllisesti heiluteltua/tarkasteltua renkaita/vanteita, niin nythän tuolla takana tuntuu selkeä välys, molemmilla puolilla.
Onkos tämä nyt merkki laakereiden vaihdolle?! Takajarru remonttiin tässä pitää kuitenkin ryhtyä, vaihtuu jarrukilvetkin, niin vetarithan pitää ottaa irti.



Pullotunkkiprässi löytyykin tallilta.

Onkos tuossa muuta huomioitavaa?
« Viimeksi muokattu: 29.04.2015, 12:22:48 kirjoittanut Orlov »

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #166 : 29.04.2015, 16:32:34 »
Lasihan se on siirtynyt/valunut, nyt kun tarkemmin tarkastelin



Taitaa olla "bituminauhalla" takalasi kiinni? Mutta kai se nyt sentään tuettu on? Pitäisköhän pikkusen lämmitellä ja koettaa siirtää takaisin oikeaan paikkaan :) Sentään monta milliä valahtanut!

Butyylinauhalla on takalasi ja tuulilasi laitettu. Ainakin varaosakirjan mukaan
Edit:
Eli tarvitaan aurinkoinen päivä, konttiin sisälämmitin pöhisemään ja pari ukkoa imukuppien kera tai jokin vetosysteemi imukupeista, taitaa olla melko staattinen vedon suhteen? Sitten vain vedellä jäähdyttelee jos ja kun saa kohdilleen :)
« Viimeksi muokattu: 30.04.2015, 10:11:04 kirjoittanut Orlov »

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2403
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #167 : 29.04.2015, 22:22:39 »
Pullotunkkiprässi löytyykin tallilta.

Onkos tuossa muuta huomioitavaa?

Saa olla aika tukusa prässi ja iso tunkki (ei siinä, itseltänikin löytyy 10t tunkilla oleva homemade-prässi). On meinaan etenkin se krymppiholkki tiukka puristaa...  :)
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #168 : 29.04.2015, 23:07:55 »
Saa olla aika tukusa prässi ja iso tunkki (ei siinä, itseltänikin löytyy 10t tunkilla oleva homemade-prässi). On meinaan etenkin se krymppiholkki tiukka puristaa...  :)

12tonnin prässi, meinaatko ettei piisaa?

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1579
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #169 : 29.04.2015, 23:15:08 »
kosaanilla tai pillillä lämmittää hieman krymppiä niin ei tarvitse kuin tiputtaa paikalleen.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2403
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #170 : 29.04.2015, 23:17:30 »
Eiköhän se uppoa.  :)
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #171 : 29.04.2015, 23:21:03 »
kosaanilla tai pillillä lämmittää hieman krymppiä niin ei tarvitse kuin tiputtaa paikalleen.

Näin juuri, viisas pääsee helpommalla :)

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #172 : 30.04.2015, 09:50:43 »
Nyt kun näillä Taiwanin renkailla on laskettu menemään sateessa ja konetietä yms niin maan perusteellisesti, ei ole kyllä mitään pahaa sanottavaa.

Eikä kyllä ole Volvonkaan osalta, nyt kun tuo kickdown vaijeri on kunnossa. Tuolla 120kmh korvilla on jopa 234äffän luonnekin kohdillaan, niin kevyesti kulkee :)

Kickdown vaijerin vaikutus on DRAMAATTINEN  :o Ilman tai huonolla säädöllä olevalla, ei paljoa kannata ajatella, se vaikuttaa kaikilla nopeusalueilla!  Jostain Ruåttissa olevasta putkasta saa tarvikevaijeria 250kruunuun, joten hintakaan ei voi olla tekosyy ;) Nimenomaan siis b234f ja AW72L pakettiin myös, löytyy sieltä muutkin kombinaatiot, sama 250kr! Olikohan se classicparts.se?
Edit: aika lähelle ;D motoroldies.se
« Viimeksi muokattu: 30.04.2015, 09:57:14 kirjoittanut Orlov »

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #173 : 30.04.2015, 16:56:59 »
Nyt alkoi sitten ohjaustehostimpumppu rouhimaan, ei helevettiläinen. Taitaa olla parempi tilailla uusi ...
Tuohan olisi kohtuu helppo laakeroida uudestaan, mutta uuden maksaessa reilun satasen, ei taida maksaa vaivaa.
Käytetty olisi vaihtoehto, mutta hinnan pitäisi olla melko edullinen ja historia tiedossa....

Katselin tämän Saginaw tc pumpun rakennetta, eipä ole mitään ihmeellistä.... Täytyy ottaa mielenkiinnosta auki. Paineensäädin ainakin on rakenteeltaan juurikin väsyvää mallia, jousta venyttämällä saa helposti lisää painetta :)


Korjaussarja maksaa halvimmillaan? 26€ posteineen jenkeistä(rock-auto)
Edelmann 8561/Gates 348390


Siinä tuli sitten käytyä imusarjakin läpi, meinaan mutterit, löysällähän ne oli. Ei ole enään, paitsi lähinnä tulipeltiä oleva :D

Pientä imuvuotoa on ollut, kun käynti kiristämisellä tuli paremmaksi, huono se ei ollut ennenkään.

Oliskohan tuossa lämpöanturi kypsä, ei kylmänä nosta kierroksia, mutta rikastaa. Tuskin se lambdasta voi johtua?
« Viimeksi muokattu: 02.05.2015, 13:34:14 kirjoittanut Orlov »

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #174 : 04.05.2015, 14:08:09 »
Nyt löytyi oikea laturin hihna!

Contitech 119X1288LD

Ei mikään ihme, että tuo mätänetin tarjoama 10millinen uppoaa hihnapyörän pohjaan >:(

Nyt on hihna vaihdettu ja toimii! Tuo 10/1275 hihna tosiaan pohjaa ja pitää meteliä, nyt menee sukkasillaan  :)

Tässä ohjaustehostimen hihnat

« Viimeksi muokattu: 04.05.2015, 18:03:43 kirjoittanut Orlov »

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #175 : 04.05.2015, 14:20:57 »
Keskikupit kävin hakemassa postista, kiitokset sinne turkkuseen :) Hiukan tietysti pitää teaseria pistää, kun mallailin vannetta :) Jos vaikka sais oikein alle asti tällä vkolla.....



Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #176 : 05.05.2015, 18:49:09 »
Tulpat tuli vaihdettua, hiukan oli posliini tummunu, muuten ihan ok. Katsotaan miten Volvon "omat" pelittää?

NKG kynttilät siellä siis oli. Nyt siellä on Volvo brändätty made in Belgia tuikut, bosch?

Vai olisko kuitenkin Championit?


« Viimeksi muokattu: 07.05.2015, 12:53:19 kirjoittanut Orlov »

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #177 : 11.05.2015, 14:09:42 »
Äitienpäivät olisi vietetty, takaisin sorvin ääreen tienaamaan :)

Penkinpäällisistä ja kattopaffista on kaupat tehty, mukavaa kun pääsee "sisustushommiin"  :D
Onneksi ei tarvitse kuin ottaa penkit/lattiamatot ulos pestäväksi(pohjan kuntotarkastus samalla), ja purkaa muutama penkki, kasaamisesta puhumattakaan :o :D

Lisemmälti, purkaa loput ilmastoinnin osat, kenno keulalta yms. Samalla katsella lootan lisäjäähyn kunto(kyllä, siellä semmoinenkin oli, kun oikein otti silmän käteen ;D) yms
Tulipahan ostettua varalle yksi, eihän osia voi koskaan olla liikaa? :D

Umpiotkin pitäs hommata ja renkaat vekslata vanteille...

Siinä sivussa pitäs vaihtaa takajarruista, noh, kaikki letkuista lähtien.....
Osat onkin jo kasassa tähän :o

Eipähän ole vapaa-ajan kanssa ongelmia tulevina viikkoina....

Seuraava kuvatus jenkkivaloilla


H4 umpiot tilattu maanantaille, H1 en ottanut, kun ne saa 16€ halvemmalla toisesta paikasta :))

Ei kyllä tule ikävä näitä valoja, tuli taas mieleen kun töistä pimeässä kotiin ajelin! Xenonien jälkeen nämä on kuin tuohi tuikut tuvan seinällä :D
« Viimeksi muokattu: 16.05.2015, 01:32:19 kirjoittanut Orlov »

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #178 : 17.05.2015, 19:57:14 »
"Etelän hetelmiä" :) Pitihän nämä heti poimia, kun tarjolle tulivat.




Ennen talliin sulkeutumista, voisi hakea häränveren pitkäripasesta ;) Sillä viimeistellään se, ettei varmasti saada mitään aikaiseksi :D
Heikko on ihminen vaikutteille :o

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #179 : 18.05.2015, 21:41:55 »
Huomenna saa vasta toisen H1:sen, niin pääsee jumppaamaan toisenkin valonheittimen kiinni.

Yllättävän perseestä, tämä valojen vaihto, kaikkinensa . Näkyy olevan kakslanka polttimoiden pohjatkin noissa jenkkivaloissa. Liittimet voi purkaa ja vekslata jne, piuhaa jatkaa yms, ei siinä mittää...

Melkein valmis :D



Joo, ei kyllä mene nyt tämä logiikka näissä jenkkivaloissa. Sekä vilkuilla, että seisontavaloille on kolminapaiset liittimet. Myös polttimot ovat kaksipiiriset, sama saatanan oranssi sekasikiö polttimo.
Kuitenkin ne on kytketty yhteen piiriin :idiot2:

Nyt on vilkku fast moodilla, eli lienee 5/7W piirissä ja vilkkurele nakuttaa tupla tahtiin!

Kaiken järjen mukaan, minulla on siis väärän puolen pohja/tai väärään napaan maadoittava pohja kiinni? Muistikuvan mukaan, kun sitä kasvimaakurkun kokoinen herneenpalko nenässä katselin, sen lirpakkeen saa siirrettyä toiselle puolen?

Sitten on nämä saatanan kiinalaiset alavalot/vilkut, semmosta paskaa, että tekis mieli viskoa ne hevon vittuun, stna!
Kiinnityspultit on varmistettu lentämään pois ja umpion sisään/ulos, nimittäin jousella.
Lähtee muuten kuin katapultista koko saatanan pultti, ei mitään varmistusta :D
Mitenkään et sitä takaisin pistä, tietenkään! Sama koskee kulmavaloa!
« Viimeksi muokattu: 19.05.2015, 02:18:01 kirjoittanut Orlov »

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo