Elekma  Autoracing

960 16VT

  • 157 Vastauksia
  • 75443 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1579
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 960 16VT
« Vastaus #60 : 15.02.2015, 22:26:49 »
Kyllä tuolla setupilla pitäisi aikalailla noihin lukuihin päästä jos vaan saat LH:n pelaamaan kunnolla. Kun vertaa että itselläni on 3 desiä isompi alakerta sekä pykälää isompi ahdin ja 1.3bar antoi reilut 400hp
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 960 16VT
« Vastaus #61 : 16.02.2015, 14:56:31 »
Mun edellisestä 940 penkitettiin kasitappisena 336hv 1,4bar ahdolla joten eiköhän 350hv oo ihan mahdollista saavuttaa. Mulla oli tonin lastut, 78mm putkeen siirretty imm, 630cc suuttimet ja re85 tankissa. Suuttimet oli tapissa :buck2:
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

855_T5R

  • Vieras
Vs: 960 16VT
« Vastaus #62 : 17.02.2015, 10:47:42 »
Periaatteessa eikös 668cc pitäs päästä jo lähemmäs 400hv pensalla...

350hv ei ole mikään ihme.. mutta perus bulkkilastuilla ei ole kyllä pitkäikänen moottori.. Oliskos sulla mahdollista vielä saada tarkempia lastuja autoos?

Loppupelissä 350hv tulee aika kivuttomasti pihalle jo 8v vinokoneesta. Kaverin moottorista saatiin 360hv/590nm Garret GT3071r 1.5bar, 630cc dekat, iso cooleri 3"putkistoa, 012 immuaRE85tankissa, Y nokka. Pyhäsalmessa penkitetty ku säätivät tota LH/ezk penkissä.

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #63 : 17.02.2015, 12:39:20 »
Periaatteessa eikös 668cc pitäs päästä jo lähemmäs 400hv pensalla...

350hv ei ole mikään ihme.. mutta perus bulkkilastuilla ei ole kyllä pitkäikänen moottori.. Oliskos sulla mahdollista vielä saada tarkempia lastuja autoos?


Oisha se tuo penkissä säätö vaihtoehto jos pohjois-karjalan alueelta löytys tekijä  ??? Ei taida ihan joka pulju noita säätää?
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

855_T5R

  • Vieras
Vs: 960 16VT
« Vastaus #64 : 17.02.2015, 18:20:32 »
Oisha se tuo penkissä säätö vaihtoehto jos pohjois-karjalan alueelta löytys tekijä  ??? Ei taida ihan joka pulju noita säätää?
JTM motors säätää tota LH:ta... paikka on pyhäsalmella.. kuulin jostaki että jos ne säätää auto pitäs kannukseen viedä penkkiin... ja kuulema korvausta vastaan tulevatkin vaikka jonnekki sua lähelle.. Kannattaa kysyä

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #65 : 17.02.2015, 19:01:44 »
JTM motors säätää tota LH:ta... paikka on pyhäsalmella.. kuulin jostaki että jos ne säätää auto pitäs kannukseen viedä penkkiin... ja kuulema korvausta vastaan tulevatkin vaikka jonnekki sua lähelle.. Kannattaa kysyä

Juu pistin sähköpostii jo tohon puljuun ja ilmottivat että ovat lopettaneet säätötyöt ainakin toistaseks. Ei tiedossa sitte muita puljuja kellään jossa ois LH:ta mahollista penkissä säädätyttää?
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #66 : 22.02.2015, 21:10:47 »
Kävin tänää tallilla puuhailemassa ja kattelin mitä kontti on syöny sisällee ja sieltähä löyty moiset:




Näkyy jo käytetty aikasemmin penkissä sädätyksessä JTM-motorsilla. Samasta puljusta oli entinen ahdin ja suuttimetkin käyty. Samalla kontista sattu silmään ilmanputsarikotelo jossa oli paikallaa -012 IMM, nii eipä tarvi sitäkään nyt mehästää yl kyliltä  O0
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #67 : 05.03.2015, 22:40:29 »
Vähän päivitteluu kun päässy jotain tekemäänkin  :) Enää ei puutu ku loput!



Tommonen alas taakse mallinen satsi nyt tuli ja hetihän alko ongelmat... Aikani onessani pyörin että täähän käy näpäkästi, kunnes muistin et mihin se koneen kannake tulikaan  :-\ Hukkiksen paikkakin lähtee vaihtoon kans kun ei tuo hukkis oikeen sovi tuolla olemaan.. Kysymys kuuluuki et mitä sanoo katsastus inssi jos tohon väkertäsin toisenlaisen kiinnikkeen koneelle, ettei tulis enää lepäämään etupalkin päälle vaan mallia tolppaan/ runkoon pultattava? Ei äkkiselti katottuna taida vapari 16v:n kannakekkaa mahtuu ahtimen kanssa paikallee.
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1579
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 960 16VT
« Vastaus #68 : 06.03.2015, 02:23:50 »
Mahtuuko tuo ahdin muka olemaan tuossa kohdin? äkkisältään kyllä väittäisin että ottaa runkopalkkiin kiinni aika rankasti kun vakio ahtimellakin tekee tiukkaa mahtuoa koneen ja palkin väliin.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Half time

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 16VT
« Vastaus #69 : 06.03.2015, 08:32:07 »
Toi auto on tutun entinen, ne silloin käytti sen pyhäsalmessa ohjelmoitavana. Harmi ettei se säätäjä enää tee hommia. Oli ilmeisesti aika kätevä säätämään.  Samalla laittoivat turbon ja suutinta.
Väittäisin kanssa ettei mahu konehuoneeseen tuolla holsetti pakosatsi systeemillä.
Kannattaa ehkä mittailla ihan ekaksi onko saumaakaan mahtua ettei tulis kauheesti tehtyä ylimäärästä hommaa?.

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
Vs: 960 16VT
« Vastaus #70 : 06.03.2015, 09:02:48 »


Oletko tarkastanut, ettei tuon pakosarjan sisällä ole kuona jämiä, kun tuota saumaa näyttää siinä olevan?
citikka

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 960 16VT
« Vastaus #71 : 06.03.2015, 12:37:47 »
Ei kyllä varmasti mahdu konehuoneeseen tollasella pakosarjalla, runkopalkkiin ottaa kiinni ja rajusti, mahdollisesti myös koneenkorvaan, kone pystyyn käännettynä ehkä, eteen&ylös sarja on kaikkein helpoin tilan kannalta, myös ahdin ylhäällä ja keskellä toimii.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #72 : 06.03.2015, 13:04:25 »
Ahtimen turbiini puoli tulee kannakken kanssa samalle linjalle eestä katottuna ja kannakkeesta vielä palkkiin pari senttiä.. Entisen ahtimen pakopesä samoja kokoja ja mahtu vielä ahtimen oman hukkiksen kanssa väliin. tosiaan sovittaa pitää vielä konehuoneeseen että varmaks tietää. Onhan tossa vielä laippaa vähä muokkaamalla tilaa kääntää ahdinta jokunen sentti sisäänpäi  :) Ja ei kuonaa näkynyt sisällä äkkiselti kateltuta kun käytetty sarjahan tuo on, revenny vissii pari kertaa vaan  :D Plan B:nä vielä tuo ylös etee mallinen sarja ja siirtää öljysuodatin jalka ilmpanputsari kotelon paikalle ja vaparin kiinnikkeellä kone kiinni.

ps. Tuo kuva hämää aika paljon tuon setin kokoa kun kone on kallellaan pukissa niinku se olis paikallaan ollessa.
« Viimeksi muokattu: 06.03.2015, 13:08:45 kirjoittanut Hesetius »
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #73 : 06.03.2015, 16:50:06 »
Ei kyllä varmasti mahdu konehuoneeseen tollasella pakosarjalla, runkopalkkiin ottaa kiinni ja rajusti, mahdollisesti myös koneenkorvaan, kone pystyyn käännettynä ehkä, eteen&ylös sarja on kaikkein helpoin tilan kannalta, myös ahdin ylhäällä ja keskellä toimii.

Käväsin mittailee nii jää 10mm runkopalkista ahdin.. mahtus se kait lisätuen kanssa olemaan siellä ajossaki paikallaa, mutta taitaa lähtee ylös&etee malline kl-racingin sarja tilauksee.. sillekkin pitää kannake tehdä uusiks mut riittää pelkkä koneen puoleinen tehä.
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 960 16VT
« Vastaus #74 : 06.03.2015, 18:47:47 »
Käväsin mittailee nii jää 10mm runkopalkista ahdin.. mahtus se kait lisätuen kanssa olemaan siellä ajossaki paikallaa, mutta taitaa lähtee ylös&etee malline kl-racingin sarja tilauksee.. sillekkin pitää kannake tehdä uusiks mut riittää pelkkä koneen puoleinen tehä.
Kuva hämäs sitten ja paljon :D 10mm riittää kun on jäykät kumit, mulla tais olla hukkiksesta 6mm runkopalkkiin eikä ottanu kiinni.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

 

Autoracing  KL-varaosat