Carcom Oy  Ateho

6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!

  • 83 Vastauksia
  • 29011 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 950
  • Lensu Power Shop
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #75 : 28.09.2015, 08:16:04 »
On.

Itse tein m8  1mm nousulla jengan, laitoin Dellorton kaasuttimen suuttimen ja porasin siihen 3mm reijän. 
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 950
  • Lensu Power Shop
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #76 : 28.09.2015, 09:18:27 »
Itseasiassa suutin on Weberin ilmasuutin numerolla 77201
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2060
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #77 : 29.09.2015, 01:56:20 »
Kiitos vinkistä. :)

Ps. Itse unohtaisin sen kemiallisen metallin kokonaan.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa HenkkaJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 182
  • TAK ry
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #78 : 18.02.2019, 13:48:41 »
Pitääkö paikkansa että kaikissa Volvon poikittaisasennetuissa kuusisylinterisissä koneissa on termostaatti kannen etupäässä? Ja siinä missä on termostaatti esimerkiksi RN-vitoskoneessa, eli kannen kyljessä, on kutoskoneessa pelkkä alumiininen letkuyhde.
TAK: Teekkarien Autokerho ry
''Jos tuosta ei tule tallikieltoa niin on se saatanan kumma.''

Projekti: Volvo 960 T6 / Käyttis: BMW e60 530 Xi

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5241
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #79 : 18.02.2019, 13:56:10 »
Pitääkö paikkansa että kaikissa Volvon poikittaisasennetuissa kuusisylinterisissä koneissa on termostaatti kannen etupäässä? Ja siinä missä on termostaatti esimerkiksi RN-vitoskoneessa, eli kannen kyljessä, on kutoskoneessa pelkkä alumiininen letkuyhde.
Ainakin kaikissa joissa on normaali jakopää. Reilusti uudemmissahan rakenne on täysin erilainen.
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa HenkkaJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 182
  • TAK ry
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #80 : 18.02.2019, 14:13:29 »
Ainakin kaikissa joissa on normaali jakopää. Reilusti uudemmissahan rakenne on täysin erilainen.

No tätähän tässä uumoilinkin. Skandixilta tarjoavat siis vääränlaisia tiivisteitä tiivistesarjan mukana.

EDIT: Korjasivat tiivistesarjaan oikeat sopivuustiedot. Takavedon yläpään tiivarisarja ei siis sovi etuvetoon.
« Viimeksi muokattu: 19.02.2019, 09:34:02 kirjoittanut HenkkaJ »
TAK: Teekkarien Autokerho ry
''Jos tuosta ei tule tallikieltoa niin on se saatanan kumma.''

Projekti: Volvo 960 T6 / Käyttis: BMW e60 530 Xi

Poissa HenkkaJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 182
  • TAK ry
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #81 : 04.12.2019, 18:38:40 »
Herätellään tätäkin hyvää topicia välillä.

Käyköhän kaikkien etuvetokutoslohkojen päälle kaikki etuvetokutoskannet? Onko lohkoissa eroa riippuen siitä onko alunperin kaverina ollut kova- ja hydraulinostinkansi (ja minkä vuotinen kansi on)?

Paljonko vakio 32-millinen nostaja kestää nostoa nokalta? Toki riippuu nokan profiilista mutta onkohan tähän mitään hattuarvoa heittää? Muutamatkin ruotsin vauhtikaupat mainostavat jäykempien jousien kestävän noin 12-13 milliä nostoa mutta tämä ei ota kantaa lainkaan tuohon nostajan koon riittävyyteen.

83-milliseen poraukseen saa jo Volvoltakin MLS-pahvia, mutta onkohan tosiaan niin että 81-millisiin ei kukaan tee peltipahveja  ??? 
TAK: Teekkarien Autokerho ry
''Jos tuosta ei tule tallikieltoa niin on se saatanan kumma.''

Projekti: Volvo 960 T6 / Käyttis: BMW e60 530 Xi

Poissa Juho_

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 494
  • vapari
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #82 : 04.12.2019, 20:33:30 »
Käsittääkseni ainut merkittävä asia mikä muuttuu uudemmissa/vanhemmissa on termostaattikotelo.
Se on uudemmassa lohkossa ja kannesta lähtee vaan vesilähtö.
Noissa uudemmissa versioissa on ainakin kovat paininkupit.

Sitä en tiedä paremmin, onko kannessa muutettu miten vedenkiertoa sitten.

Saksaman (Camshaft works) kertonut kun kysellyt, niin max. nosto mitä hionu 32mm paininkupille, ollut n. 13mm luokkaa vai jopa ylikin..
Nokkaprofiili ja perusympyrä vaikuttaa tuossa nimenomaan, mikä on max. nosto sen kokoiselle kupille.

Mut oma juttunsa on, että tarviiko sellaista yli 12mm nostoa ylipäänsä, ja että onko sellainen profiili miten toimiva sekä mitä venttiilikoneisto tykkää siitä.
Oma näkemys on, että ei.
Imgur
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo 240 -90 | B200F+M47
Volvo V40 T4 -02 | B4204T3

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5241
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #83 : 05.12.2019, 00:41:16 »
Noissa uudemmissa versioissa on ainakin kovat paininkupit.
Vm. -00 ja uudemmissa on kovat, vanhemmissa hydrauliset. Mun käsityksen mukaan nostimien tyyppi vaikuttaa ainoastaan kannen öljykanavan kokoon, lohkoon sillä ei ole ainakaan merkittävää vaikutusta.

81mm poraukselle ei saa kutoseen peltitiivistettä kuin customina.

Tehotavote pitää olla pitkän matkaa yli 1000hv jos meinaa, että rankoilla nokilla on oikeasti käyttöä ahdetussa koneessa. Alle 11mm nostollakin on yli tonnin menty(Lensu).
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

 

Elekma  Autoracing