En muista olenko aiemmin kirjoitellut, mutta jos edullisen kärjettömän sytytyksen haluaa, niin BMW M10-moottoreissa on vastapäivään pyörivä induktioanturillinen kärjetön Bosch jakaja.
Itse rakentelin sellaisen viimetalvena omaan B20:iin, suht pienillä muokkauksilla saa käymään.
Jakajan jalan o-rengasura on korkeammalla, sorvasin uuden uran samaan kohtaan mitä alkuperäisessä oli. Jakajan akselia joutuu lyhentämään alapäästä jonkinverran ja bmw:n jakajassa on ratas pyörittämässä akselia, rattaan juuresta pinnatappi irti ja vaihtaa tilalle volvon jakajasta sen pyörittäjän, laittaa sen esim. putkisokalla kiinni.
Jakajaan tuleva sytkäboksi on hyvin helppo myös kytkeä kun ottaa purkuautosta mukaan boksille tulevan liittimen ja pätkän johtosarjaa.
Purkaessa kannattaa kuitenkin tarkastaa kumminpäin jakaja pyörii, olen kuullut että joissain m10-moottoreissa jakaja pyörisi myötäpäivään

Tämä ei tietenkään boksinsa kanssa taida museoautoon soveltuvainen olla? Mutta jos alkuperäisyys ei ole pääasia, niin uskallan 2300km kokemuksella suositella
