0
Etusivu
Ohjeet
Haku
Kalenteri
Kirjaudu
Rekisteröidy
Hei Vieras!
Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit
Veteraanit
Kärjetön sytytys B18:lle?
« edellinen
seuraava »
Tulostusversio
1
2
3
4
5
6
Siirry alas
Kärjetön sytytys B18:lle?
77 Vastauksia
56792 Lukukerrat
0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Automasentaja
Grand Luxe
Viestejä: 426
Vs: Kärjetön sytytys B18:lle?
«
Vastaus #30 :
03.01.2014, 20:15:20 »
Miten laitoit aluksi ne virranjakajan johdot? Haluaisin kokeilla ensiksi vanhalla ja sitten ehkä shoppailla lisää, jos tarvii. Olisko mitään järkee leikata panssarikaapeli auki ja vanha puola pois ja siitä johto uuteen puolaan niin ei tarvi alkaa vaihtaan virtalukkoa? Mulla on yksi valmiiksi lyhennetty satsi vintillä niin voisin hyödyntää sitä.
Kirjattu
hegron
De Luxe
Viestejä: 37
www.vrcf.fi
Vs: Kärjetön sytytys B18:lle?
«
Vastaus #31 :
04.01.2014, 12:29:12 »
B20 vm 68 eteenpäin ei amazonissa enää ollut panssaripuolaa vaan ihan tavallinen puola jossa kaksi napaa, joten jakaja oli helppo kytkeä.
Kirjattu
Automasentaja
Grand Luxe
Viestejä: 426
Vs: Kärjetön sytytys B18:lle?
«
Vastaus #32 :
18.01.2014, 20:03:58 »
Doddii!! Laitettiin uusi bosch puola, 123 virranjakaja, uudet bougicord silikoni piuhat ja uudet Denso W22FP-U tulpat joiden pitäisi vastata NGK BP7HS tulppia. Tähän sekoiluun meni ainakin 500€ mutta oli sen arvosta.
Lähtee hyvin käyntiin, pysyy käynnissä
, vääntää ja kiertää paremmin ja kulkee kevyesti pintakaasulla kolmos vaihteella 40 vauhdissa ilman ylimääräisiä rimpuiluja. Nakutus loppu kun laitettiin B20E ennakko eli 10 astetta tyhjäkäynnillä ja max. ennakko 32 astetta. Alipaineletkukin tuli laitettua samalla tiiä sitten vaikuttaako se mitenkään. Oudointa tässä on se että kun sytkää yrittää säätää kampiakselin hihnapyörässä olevien lukujen mukaan niin moottori ei suostu käymään, nyt se on siis karkeasti säädetty silleen että se käy hyvin ja ennakko on myöhäsellä -10 astetta ajotuslampulla hihnapyörästä katsottuna
eikä suostu käymään jos yrittää laittaa 10 astetta ennen ykk.
Säädetään sitten myöhemmin korvakuulolla ja persdynolla sytkä ja yritetään saada kaikki ponit pellin alle.
Vai onkohan jotain tehty väärin? Ainakin se toimii paremmin kuin ennen.
Moottorina on siis B18 josta viilattu kanavia, K-nokka, 4-2-1 valupakosarja, Weber DGV Misabin imusarjalla ja kevyempi vauhtipyörä. Kyllä kerkiää maitokauppaan.
Kirjattu
J.V
Grand Luxe
Viestejä: 270
Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Kärjetön sytytys B18:lle?
«
Vastaus #33 :
18.01.2014, 21:52:57 »
Mulla ainakin säädettiin sytkä tosta omasta jakajasta (123 Tune) että koneesta merkit nollaan että 1 sylinterille sytytys ja sitten katot että jakajassa osottaa pyörijä suunnilleen 1 kohalle sitte muut piuhat paitsi musta kii autosta virrat 2 asentoon ja pyöritettiin jakajaa ilman kantta niin kauan että piirilevyssä oleva vihreä led mikä sen alumiini lätkän alla syttyi ja sittenpä siellä olikin ennakot kohdillaan.
Kirjattu
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87
Automasentaja
Grand Luxe
Viestejä: 426
Vs: Kärjetön sytytys B18:lle?
«
Vastaus #34 :
18.01.2014, 22:37:49 »
Tehtiin samalla tavalla, valo sytty ja sitten ruuvit kiinni ja starttia. Lähti vasta sitten kun käänsin virranjakajaa vähän vastapäivään. Pääasia että toimii.
Kirjattu
J.V
Grand Luxe
Viestejä: 270
Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Kärjetön sytytys B18:lle?
«
Vastaus #35 :
18.01.2014, 23:11:56 »
Mulla näytti kyllä ennakot ton säädön jälkeen täysin oikein kun lampulla ja sitten läppärilläkin kattelin, mutta tosiaan ei muuta kuin säätöä niin kauan että alkaa korville kuullostaan hyvältä. Itellä ei kyllä ole kuin positiivisia kokemuksia tuosta jakajasta.
Kirjattu
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87
Automasentaja
Grand Luxe
Viestejä: 426
Vs: Kärjetön sytytys B18:lle?
«
Vastaus #36 :
25.01.2014, 19:16:37 »
Eipä kestäny kauaa noi denson tulpat, alkoivat pätkiä joten NGK:t takas niin toimii taas. Kyllä kulki raikkaasti 160 mittariin, olishan se varmaan kovempaakin mennyt.
Helvetin hyvä vehje tuo 123ignition, paras viritys vanhaan autoon.
Kirjattu
Automasentaja
Grand Luxe
Viestejä: 426
Vs: Kärjetön sytytys B18:lle?
«
Vastaus #37 :
02.03.2014, 16:56:00 »
Tulipahan hankittua vielä pari 123ignitionia ja toinen niistä on ohjelmoitava "tune" versio. Miten paljon ennakkoa kannattaa laittaa ja mille kierroksille? Olisko hyvä jos olisi 12 astetta perusennakko 800 rpm ja 34 kokonaisennakko 3000rpm? En aikonu alipainetta laittaa koska ei löytyny solexeista paikkaa. Pitääksen ennakkokäyrän lähteä sieltä taulukon ala-osasta nollasta vai ihan suoraan jostain tyhjäkäyntikierroksilta? Kertokaa ihmeessä jos tiedätte asiasta paremmin.
Kirjattu
Zebe
Grand Touring
Viestejä: 2317
Vs: Kärjetön sytytys B18:lle?
«
Vastaus #38 :
03.03.2014, 18:40:04 »
Esatechillä sano itelle että kannattais olla n. 10 tyhjäkäyntiennakko ja 3000 kierroksilla max 35 ennakko.
Kirjattu
Amazon 122Sport 4d '67 2009->
740GL '91 2018->
PV544 Sport '64 2017->
J.V
Grand Luxe
Viestejä: 270
Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Kärjetön sytytys B18:lle?
«
Vastaus #39 :
04.03.2014, 20:01:11 »
Mulla tossa omassa viritetyssä tappikoneessa on 18 astetta ennakot tyhjäkäynnille 800-1000rpm ja kokonaisennakko 32 tai oliko 34 astetta 3200rpm. Starttiennakon laitoin 0-500 rpm alueelle 10 tai 12 astetta niin jaksaa vähän paremmin startata. Nokkana tossa koneessa on KG5 ja puristussuhde n. 11,8:1.
Kirjattu
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87
Automasentaja
Grand Luxe
Viestejä: 426
Vs: Kärjetön sytytys B18:lle?
«
Vastaus #40 :
30.12.2014, 19:09:22 »
Tulipahan mieleen että onko kukaan muu huomannu sellasta että sen 123ignitionin "ensiasennus" kansi ja pyörijä olisivat jotenkin herkempiä hapettumaan kuin vastaavat osat tarvikkeina? Mulla ainakin jostain syystä hapettu ne aika nopeasti ja joutu putsaileen usein vaikka oli kuuma kesä ja ajettiin melkein joka päivä ettei se ainakaan käytön puutetta ollut, nyt on scandixilta ostetut tarvike osat kiinni ja ei ole vielä kuukauteen tarvinnut putsata vaikka on ollut kosteaa ulkona ja vähemmän käyttöä. Ne jakajankannet on muuten hieman erilaiset eli se tarvike kansi tarvii semmosen lukitustapin tai muuten se ei pysy paikallaan, onneksi siinä jakajassa on sellainen kuusiokolo pultilla lukittu liuska jota voi nostaa ja laskea niin saa sen tarvikekannenkin pelaamaan.
Sadas viesti näin uudenvuoden kunniaksi
:hello:
Kirjattu
luchadore
Grand Touring
Viestejä: 2452
Vs: Kärjetön sytytys B18:lle?
«
Vastaus #41 :
01.10.2016, 12:24:54 »
Nostetaampas.
Semmoinen homma että onko kellä sattumaltakaan tallessa b20 koneelle mitään "vakio" taikka mitään käyrää tallennettuna ? Tune mallin jakajalle siis.
Kirjattu
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-
The_OttoB
Grand Touring
Viestejä: 2446
www.vrcf.fi
Vs: Kärjetön sytytys B18:lle?
«
Vastaus #42 :
01.10.2016, 12:42:18 »
Joo, se 085 jakajan ennakkokäyrä on aika yleinen virikäytössä.
Kirjattu
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.
mage87
De Luxe
Viestejä: 89
www.vrcf.fi
Vs: Kärjetön sytytys B18:lle?
«
Vastaus #43 :
14.05.2017, 13:19:31 »
mistä löytä noita ennako käyriä, itellä kans toi tune malli ja hyvin se toimi mutt kaippa viellä hieno säätöä
ja miten toi alipaine säätö? mihin suntan sitä pitä säätä vai tarvitseko sitä kayttä ?
Kirjattu
luchadore
Grand Touring
Viestejä: 2452
Vs: Kärjetön sytytys B18:lle?
«
Vastaus #44 :
14.05.2017, 17:50:40 »
Nyt on täälläkin tune+ jakaja paikallaan. Sille vähän hakusessa tuo käyrän hakeminen. Menee parempaan ja huonompaan kilpaa. (tosin seoksetkin hyppii ja sekoilee miten sattuu).
Tarkoittaako esim. 5' ennakot jakajan käyrässä, kampuralla todellista ennakkoa 10', puolittuuko nuo arvot jakopään takia ? Tai pitääkö taulukon kierrokset ihan 1:1 paikkansa ?
Kirjattu
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-
Tulostusversio
1
2
3
4
5
6
Siirry ylös
« edellinen
seuraava »
Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit
Veteraanit
Kärjetön sytytys B18:lle?