Elekma  Autoracing

Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Case closed.

  • 317 Vastauksia
  • 151165 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
    • Instagram kuvat
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #120 : 12.08.2011, 10:22:09 »
Jos on vakionokkapyörä tai säädettävä vakion ajoituksessa, näkee sen silmälläkin koska nokka on oikeassa asennossa.
Toisaalta eipä tuo iso homma ole kerran korjata, jos jako ei ekalla osu kohalleen, kestää noin minuutin.

Nimenomaan. Ruuvarilla alakerta oikeaan kohtaan, venakoppa pois ja nokka oikeaan asentoon niin hampaalla tai parilla vaihtamiseen menee tosiaan minuutti tai pari. Ei mullakaan taustalevyä ollut vaan katoin jostain vanhasta kopasta tjms mallia missäpäin pitäis olla ja laitoin sen mukaan. Osuikin kerralla.

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #121 : 12.08.2011, 10:49:00 »
Saako näihin jostain leveämpää remmiä kun tuo "Gatesin Powergrip" remmi on aika onnettoman kaponen...
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa faabio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • 242 -77 + 9-5 Aero -04
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #122 : 12.08.2011, 13:20:00 »
Sillon tarviit 16v nokkapyörän ja kampiakselin rattaan olettaen että sulla on jo valmiiksi nokassa kiinni 16v säädettävä :)
Hitaasti mutta epävarmasti.
Turbiinaa
MVH.

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #123 : 12.08.2011, 13:35:58 »
Sillon tarviit 16v nokkapyörän ja kampiakselin rattaan olettaen että sulla on jo valmiiksi nokassa kiinni 16v säädettävä :)

Tää on Bamsen vanha Tommis Billetin 8v pyörä...
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #124 : 14.08.2011, 10:39:40 »
Hihnapyöriä vaihtamalla saa 25mm hihnan. Vakiollakin on ajeltu kovaa ja paljon, joten ei ole ensimmäinen asia joka pitää vaihtaa.

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #125 : 18.08.2011, 12:10:53 »
Jakopää ois nyt nipussa ja bensalinjat pitkiä letkuja vaille valmiit. Tankkiin tökkäsin porkkanalla uuden reiän ja siihen kiinnitin Earlsin läpiviennin, täytyy lähteä hakemaan 25mm hylsyä, jotta pystyy sisäpuolelta kiristämään... Jänniä nämä AN liittimet, osa on 25mm ja osa on puoltuumasia... Kaasuvaijerin vaihdoin uudenveroiseen oikeanmittaiseen, tallikamu oli askarrellu puolalle nätin telineen venttiilikoppaan ja bensakiskon lukitusraudat... Tänään ois tarkoitus valmistella triggeriä...
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10028
  • Teiden tukko
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #126 : 18.08.2011, 12:20:14 »
Jakopää ois nyt nipussa ja bensalinjat pitkiä letkuja vaille valmiit. Tankkiin tökkäsin porkkanalla uuden reiän ja siihen kiinnitin Earlsin läpiviennin, täytyy lähteä hakemaan 25mm hylsyä, jotta pystyy sisäpuolelta kiristämään... Jänniä nämä AN liittimet, osa on 25mm ja osa on puoltuumasia... Kaasuvaijerin vaihdoin uudenveroiseen oikeanmittaiseen, tallikamu oli askarrellu puolalle nätin telineen venttiilikoppaan ja bensakiskon lukitusraudat... Tänään ois tarkoitus valmistella triggeriä...

Kyllä puolituumaisella (12,7mm) ja tuumaisella (25,4mm) on eroa koossa. :juhau:
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #127 : 18.08.2011, 21:22:10 »
Ne on vaan noi putkikierteen sun muut vähän eri kokoa kun aina voisi kuvitella.

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #128 : 18.08.2011, 23:43:10 »
Kyllä puolituumaisella (12,7mm) ja tuumaisella (25,4mm) on eroa koossa. :juhau:

Sanomani piti tuumaisia ja osa 25mm :) Hieman eteni projekti taas tänään...
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #129 : 20.08.2011, 20:04:27 »
Pienet vastoinkäymiset koittaa hidastaa projektia...

- Pulttimopossa ei riittäny jerkku avata pinionin mutteria (täytyy ottaa uusi yritys järeämmällä mopolla)

- Perän öljyproppuun ei löytynyt sopivaa avainta, joten joutu laskemaan vellit peräkopan kautta pois... Samalla tuli veisteltyä 1mm tiivistepaperista tuplatiivisteet peräkopalle... Oli kasattu pelkästään silikonilla ja sitäkin turhan niukasti...

- Sardin bensaregun mukana tullut polttoainepainemittari ei sopinut Sardin rungon kierteisiin... Kuitenkin samasta paketissa osat...

No jotakin tuli sentäs tehtyä. Viimesimpiä bensalinjoja väsäsin ja tein Y-blockille kiinnikeraudan, keppiteline ja vaihdekeppi tuli kasattua yms muuta pientä...

Tallikamu jeesannut reilusti projektissa. Tuossa kuvassa näkyy joitakin tallikamun tekemiä kikkareita mm. bensakiskon lukituspalat, puolateline ja vaiheessa oleva triggeriteline... Tuli ainakin riittävän jämerä teline... Vielä pienet viimeistelyt niin hommahan alkaa rokkaamaan :)

-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #130 : 31.08.2011, 16:26:03 »
Ja kohta aletaan ponnistamaan ahdistinta paikalleen... Kävin eilen siivoamassa verstaalta pakettiautollisen verran turhaa ryönää kaatopaikalle... Kun on siistiä, niin tulee kummasti motivaatiotakin :)
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #131 : 17.09.2011, 20:09:41 »
Alkaa moottoritila pikkuhiljaa täyttymähän...



-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #132 : 17.09.2011, 22:32:52 »
Näyttää todella hyvältä. Koita vetää projekti loppuun saakka, niin varmasti alkaa potkua löytymään :)

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #133 : 20.09.2011, 10:47:28 »
Näyttää todella hyvältä. Koita vetää projekti loppuun saakka, niin varmasti alkaa potkua löytymään :)

Eiköhän se loppuun saakka vedetä vaikka väkisten :) Potkusta en tiedä, näkee sitten jarrussa mitä kone tuottaa ja viivalla miten se kulkee...

Downpipe hitsailtu kasaan ja se sai niskaansa VHT mustaa maalia (sama mitä pakosarjassa), viimoset bensalinjat niputettu kasaan, yksi väliletku regulta kiskolle vielä uupuu, sen pyöräytän tänään.

Regusta puuttuu vielä mittari, kun oli väärällä jengalla... :/ toivottavasti uusi kerkeää nopeasti...

Suuret kiitokset tallikamulle ahkeruudesta :)
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #134 : 20.09.2011, 21:50:53 »
Bensalinjat valmiit, peräkontista tuli tuon näköinen, tankin alla on Y-blocki nätisti piilossa.

-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron