Samppasport  Futurez

Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Case closed.

  • 317 Vastauksia
  • 151350 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa faabio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • 242 -77 + 9-5 Aero -04
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Ahdin kiinni
« Vastaus #150 : 03.12.2011, 13:01:51 »
Elikkä alkuviikosta hörähtää? :)
Hitaasti mutta epävarmasti.
Turbiinaa
MVH.

Poissa Half time

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Ahdin kiinni
« Vastaus #151 : 03.12.2011, 13:32:52 »
Jousto osia löytyy biltemasta ja motonetistä. Aivan ehdoton pakoputkessa.

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Ahdin kiinni
« Vastaus #152 : 03.12.2011, 13:43:07 »
Jousto osia löytyy biltemasta ja motonetistä. Aivan ehdoton pakoputkessa.

Tuo on totta. Mikäli tässä autossa on tuo etusivulla mainittu 4" putki, niin Bilteman tarjonta loppuu kolmeen tuumaan ja Marteliukselta saa ainakin 3,5", mutta tuo 4" menee jo vaikeammaksi.

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Ahdin kiinni
« Vastaus #153 : 03.12.2011, 14:58:28 »
Elikkä alkuviikosta hörähtää? :)
Ei tässä sentään niin kiirus ole, teen aina silloin kun ehtii ja jaksaa :)


Jousto osia löytyy biltemasta ja motonetistä. Aivan ehdoton pakoputkessa.

Joo tosiaankin 3,5" jousto-osia löytyy. Ei tuo jousto-osa niin ehdoton ole, tärkeintä on putkiston kiinnitys. Downpipesta tukeva rauta askin ja lohkon väliin ja riittävän jämäkkä ja joustava tuenta pakoputkistolle monesta kohtaa...
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa faabio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • 242 -77 + 9-5 Aero -04
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Ahdin kiinni
« Vastaus #154 : 03.12.2011, 16:23:38 »
Bilteman 3" joustosta saa tehtyä jouston 3,5" rännille kun leikkaa ne 3" pätkät siitä pois :) yhteen supraan kun tiggailin hapokasta putkistoa niin käytin edellämainittua menetelmää. Heposia työns yli 700 takapyörille ja hyvin pysynyt jousto paikallaan :)
Hitaasti mutta epävarmasti.
Turbiinaa
MVH.

Poissa sitkuura

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
    • Kaikki timantit ei oo ikuisia...
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Ahdin kiinni
« Vastaus #155 : 03.12.2011, 23:00:48 »
myöskään raskaankaluston kauppoja ei kannata unohtaa... ::)
Köyhän on pakko yrittää...

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Ahdin kiinni
« Vastaus #156 : 04.12.2011, 14:22:04 »
Kuva turailusta. Kaikki romut alkavat mahtua konetilaan.

-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Ahdin kiinni
« Vastaus #157 : 04.12.2011, 16:33:31 »
Näitä pitäisi löytyä kaikista osaavista hydrauliikkapuljuista ja myös raskaskaluston huolloista/varaosaliikkeistä. Löytyy joustoja aina ~6.5" asti.

http://www.hydromarket.fi/fi/metalliletkut/pako-kokometalliletku
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Ahdin kiinni
« Vastaus #158 : 22.12.2011, 22:16:02 »
Triggeripyörä löysi paikkansa ja välys anturiin OK :)

Vielä hieman racemustaa päälle!

Seuraavaksi sitten kait jäähdytysletkujen askartelua, johdotusta ja apulaitehihnat, sekä pakoputkiston kannakkeet...
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

kowalski

  • Vieras
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Ahdin kiinni
« Vastaus #159 : 23.12.2011, 11:13:18 »
No niin kylmaar tämä ens keväänä jo kumia polttaa?

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Alustahommia
« Vastaus #160 : 30.12.2011, 11:18:46 »
Löysin sopivasti rallysystemsin huoltamat keltaset "race" R-sportit eteen. Eilen heitin jo toisen tolpan paikalleen mustaan 242:seen...

Ylijäämäosista kasataan sitten vihreään 242:seen joku fiksumpi alusta...
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Alustahommia
« Vastaus #161 : 02.01.2012, 11:04:50 »
Tilasin nimimerkki cosw:ltä AVO:n 16 naksuiset takaiskarit tähän.

Eli tähän autoon tulossa seuraavanlainen alusta (ainakin ensialkuun):

Etupää: Keltaiset huollettut R-sport "race" patruunat, kiepin katkaistut lesjöt, turbon vakaaja

Takapää: AVO säädettävät takaiskarit, vakiomittaiset lesjöt, polyuretaanipuslat, boxatut alatukivarret, IPD-panhard (säädettävä), IPD-ylätukivarret (säädettävät), turbon vakaaja, powertrax lukko
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Alustahommia
« Vastaus #162 : 13.02.2012, 12:25:57 »
Alusta ois paikallaan jarruineen päivineen, nuo AVO:t ei ollutkaan aivan Bolt-on vaan ne joutuu holkittamaan uusiks, no se jää sitten penkityksen ja rekisteröintikatsastuksen jälkeiseksi toimenpiteeksi :)

Tälläviikolla tarkoitus värkätä pakoputkiston kannakkeet M10 korityynyistä ja tehdä vesikierrolle putket/letkut, sekä niputtaa jakopää momenttiin...

Kaukana ei ole startti, kunhan vain jaksaisi tehdä :) Enskuussa saa vissiin käydä näyttämässä konttorilla, että saa "pitkän leiman"

Ilkka
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Melkein valmis :)
« Vastaus #163 : 17.02.2012, 23:21:49 »
Jarrulinjat joutu tekemään eteen uudestaan. Onpahan nekin uusittu. Nyt on 4" rööri alusta loppuun paikallaan auton alla. Hienosti jäi maavaraa ja tuli todella tukeva. Neljällä M10 korityynyllä tuli kannakkeet.

Huomenna joutunee Screamerin hitsuuttamaan hukkaportille, vetää jakopää ja kampuran alapultti momenttiin ja tsuumailla rosterimutkista vesikiertoa kennolle...

Ja mukava ruostereikä (jalkapohjan mentävä) löytyi pienellä hakkaamisella kuskin jalkatilasta, senkin joutuu parsimaan kasaan ennen leimasta haaveilua  :nohnoh
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6616
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Melkein valmis :)
« Vastaus #164 : 18.02.2012, 09:16:09 »
Jarrulinjat joutu tekemään eteen uudestaan. Onpahan nekin uusittu. Nyt on 4" rööri alusta loppuun paikallaan auton alla. Hienosti jäi maavaraa ja tuli todella tukeva. Neljällä M10 korityynyllä tuli kannakkeet.

Eikö jarruputket tehdä yleensä aika paljon pienemmästä putkesta? Siis luokkaa 5mm... ;D

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo