Jos nyt siis oikein laskin niin esim. 940 tehorajat nousisi tolla teho/paino-suhde laskennalla ihan kelvollisesti
Nopeasti laskettuna alkujaan suhde on ~13kg/kw joka sitten saisi laskea sinne 7kg/kw.
Mikähän on syynä että luonnoksessa on ainoastaan vaparilla sallittu esim. pakosarjan tai nokka-akselin vaihto ilman muutostusta? Toki osaltaan ihan parempaan suuntaan tuo luonnos olisi touhua viemässä. Ilman muutosleimaa sallittujen muutoksien rajojen kasvattaminen on hieno asia.
Ihan en nyt ymmärtänyt oltaisiinko vanhoista tilavuusrajoista sitten luopumassa vai jäisikö ne kaveriksi taustalle?
Samaten jos ymmärsin oikein niin tuon mukaan ei enää kelpaisi esim. EU:n ulkopuolella markkinoitujen erikoismallien autojen speksit vertailuajoneuvoiksi?
E: Vai mitenkä tätä tulis tulkita

Vertailuajoneuvoa koskevat vaatimukset
Vertailuajoneuvona saa käyttää samalle markkina-alueelle valmistettua, tyyppikatsastuksessa tai tyyppihyväksynnässä määriteltyä, samaan mallisarjaan ja mallisukupolveen kuuluvaa ajoneuvoa.