KKD Motorsport  Samppasport

Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?

  • 304 Vastauksia
  • 53228 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2148
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #285 : 11.09.2019, 19:30:38 »
Eikös tuon OM606 voisi verrata suoraan B230FT:hen deekun sijasta jolloinka se max 7kg/kw olisi raja
Vertasin tätä vain tuohon 90kw D24TIC moottoriin. En varmaksi tiedä miten tuo vertailu nyt sitten menisi, mutta tuossa tapauksessa se menisi vielä rajoihin.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2515
  • "Noku mä haluan"
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #286 : 11.09.2019, 19:47:14 »
Vertasin tätä vain tuohon 90kw D24TIC moottoriin. En varmaksi tiedä miten tuo vertailu nyt sitten menisi, mutta tuossa tapauksessa se menisi vielä rajoihin.

Sehän on vertailu mallisarjan tehokkaimpaan välittämättä käyttövoiman laadusta.
Käyttiskertomuksia , Persian Helmi, aka. Väinö  ,  Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T "P*ske"
Vectra B Sport 2.0l 136hv/188Nm -00, Corsa D 1.3Cdti 98hv/206Nm -09, Volvo 855 AWD vm. -97

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2148
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #287 : 11.09.2019, 21:02:37 »
Tuo nyt oli vain pohdintaa että se menisi tuonkin deekun kanssa vielä rajoihin. Tuolla 7kg/kw vielä helpommalla.

Poissa puliukk0

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2271
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #288 : 12.09.2019, 16:19:29 »
Tuossa monta hölmöä juttua, jos vertaillaan mallisarjan tehokkaimpaan kg/kw suhdetta. Niin miten käy esim. vapari korin kevyemmän painon (n.70kg tais olla eroa)?

Vai meneekö kohta kaikki 940 deekut kaupaksi korin takia koska painavin ja siihen saa eniten tehoa tulevaisuudessa?
« Viimeksi muokattu: 12.09.2019, 16:21:29 kirjoittanut puliukk0 »
-Volvo 940 B230FB + M47 '92 "Pulkka"
-Nissan 200sx S13 "1JZ-GTE VVTi projekti" '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Jambo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1613
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #289 : 12.09.2019, 19:46:51 »
Tuossa monta hölmöä juttua, jos vertaillaan mallisarjan tehokkaimpaan kg/kw suhdetta. Niin miten käy esim. vapari korin kevyemmän painon (n.70kg tais olla eroa)?

Vai meneekö kohta kaikki 940 deekut kaupaksi korin takia koska painavin ja siihen saa eniten tehoa tulevaisuudessa?

Eikös noissa aina verrata mallisarjan suurimpaan, tehokkaimpaan ja painavimpaan  ???
Käyttiksenä - 945 B230FT/S5D-320Z '93
Ristisiitosta odottamassa - 740 B230K/M47 '87, 945 B230FT/M90 '92
Projektina - 242 B230FT/S5D-320Z '80

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2148
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #290 : 12.09.2019, 19:55:21 »
Eikö bensaturbo 945 automaatilla paina enemmän kuin esim. 945 D24TIC+M90 yhdistelmä. Kyllähän sen varmaan tulevaisuudessakin saa muutostettua karvalakki 940 korin, koneesta ja laatikosta riippumatta vaikka R6 ja R5 tinakoneelle. Noistahan saa myös tehoa ulos.

Niin ja eihän sitä 400hv tehoa muutenkaan otteeseen saa :P
« Viimeksi muokattu: 12.09.2019, 19:58:35 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2079
  • www.vrcf.fi
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #291 : 12.09.2019, 21:49:01 »
Miten esim PV ja Amazon suhtautuu, kun niissä vertailutehot ovat olleet alhaisia. Esim atan PV oli poikkeusluvan vaatinut prosessi ja autoon vaihdettiin levyt ympäri, koria vahvistettiin ja siihen sai laittaa 115 HP B4164 moottorin.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa puliukk0

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2271
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #292 : 12.09.2019, 22:12:15 »
Eikös noissa aina verrata mallisarjan suurimpaan, tehokkaimpaan ja painavimpaan  ???

Eli eka verrataan kevyin + tehokkain (mahdollisimman hyvä tehopainosuhde), sitten kuitenkin painavin (että saa eniten otteeseen tehoa)? :P

Tarkoitin tässä nyt sitä vain, että japanin moottoreita (280hp) ei saa vapariin mutta turboon saa kun katsoo omamassoja...
-Volvo 940 B230FB + M47 '92 "Pulkka"
-Nissan 200sx S13 "1JZ-GTE VVTi projekti" '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2148
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #293 : 12.09.2019, 22:30:03 »
Eikö vaikkapa 544 PV kohdalla päde tämä. Kun sport malli tehokkain 66kw ja tehopainosuhde silloin 14,24kg/kw.

"4)   vertailumoottorilla suhteen ollessa enintään 10 kilogrammaa/kW, saa se pienentyä arvoon 5 kilogrammaa/kW"

Eli eikö tämä tarkoita että saisi laittaa vaikka T4 koneen keulaan 544 PV:ssä laillisesti. Silloin tehopainosuhde jää 6,39kg/kw. Kun T4 teho 147kw ja 544 PV painaa 940 kg, vai menikö tämä metsään  ???


Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5017
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #294 : 12.09.2019, 22:44:24 »
Eikö vaikkapa 544 PV kohdalla päde tämä. Kun sport malli tehokkain 66kw ja tehopainosuhde silloin 14,24kg/kw.

"4)   vertailumoottorilla suhteen ollessa enintään 10 kilogrammaa/kW, saa se pienentyä arvoon 5 kilogrammaa/kW"

Eli eikö tämä tarkoita että saisi laittaa vaikka T4 koneen keulaan 544 PV:ssä laillisesti. Silloin tehopainosuhde jää 6,39kg/kw. Kun T4 teho 147kw ja 544 PV painaa 940 kg, vai menikö tämä metsään  ???
14,24kg/kW on yli 10kg/kW, ei enintään sen verran.
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2148
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #295 : 12.09.2019, 23:34:22 »
Sitten se raja taitaa olla tämä, 544 PV kohdalla. Eli eikö silloin 2.0T tinakone 118kw menisi rajoihin esimerkkinä, silloin menee juuri 7,96kg/kw.

3)  vertailumoottorilla suhteen ollessa enintään 15 kilogrammaa/kW, saa se pienentyä arvoon 7 kilogrammaa/kW
« Viimeksi muokattu: 12.09.2019, 23:37:05 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa Volvo Setämies

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 283
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #296 : 13.09.2019, 08:23:36 »
Miten esim PV ja Amazon suhtautuu, kun niissä vertailutehot ovat olleet alhaisia. Esim atan PV oli poikkeusluvan vaatinut prosessi ja autoon vaihdettiin levyt ympäri, koria vahvistettiin ja siihen sai laittaa 115 HP B4164 moottorin.

Katsotaanko PV erillisrugolliseksi autoksi? Silloin 3.7.2 kohta voisi tulla kysymykseen.

3.7.2   
Poikkeus paino-teho -suhteesta
Sen estämättä, mitä edellä kohdassa 3.7.1 määrätään paino-teho -suhteesta, jäykällä tai erillisjousitetulla taka-akselilla ja erillisjousitetulla etuakselistolla varustettuun, erillisrungolliseen autoon sallitaan myös enintään 100 kW tehoisen moottorin asentaminen; alun perin U-profiilirunkoisessa autossa edellytetään runkopalkkien muuttaminen suorakaideprofiiliseksi alkuperäistä vastaavalla materiaalilla ja teräksestä valmistetun x-lisätuen asentaminen runkopalkkien välille. Lisäksi ajoneuvon on oltava varustettu kaksipiirisellä jarrujärjestelmällä, katalysaattorilla tai katalysaattoreilla ja etuakseliston on oltava varustettu levyjarruilla.

Amazon 20v
850R
P1800

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2079
  • www.vrcf.fi
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #297 : 13.09.2019, 08:53:32 »
Pv on itsekantava mutta Duetissa on runko.  Tuo lisäys on lähinnä tarkoitettu 30-luvun rodeille.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4545
  • www.vrcf.fi
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #298 : 13.09.2019, 09:24:39 »
Mutta pätee samalla esim hiluxiin. Eikös vaa?
V70 2.5FT -09, 945 -98 Classic
Ex: 960 2.5 -95 ,245 GLT -90, 244 B21ET -86, VW Golf 1,4 16v -00, Tunturi Supersport -82

Poissa Tero.N

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #299 : 13.09.2019, 12:55:16 »
Melkoisesti vapautuu rakentelu, jos vaan lähellekkään ehdotetun kaltaisena pykälät tulee toteutumaan.

Tehorajat tulee nousemaan aika huimasti suurimmassa osassa autoja ja iskutilavuusrajojen poistuminen avaa melkoisesti vaihtoehtoja vierasmoottorien suhteen. Tosin tehopainosuhteen porrastus on vähän villi kun pahimmillaan 2 eri autoa 20kg painoerolla saa täysin erilaiset tehorajat.

Madalluksissa taas 51mm raja poistuu ja pelkkä minimimaavara jää jäljelle. Pätkittyjen jousien kieltäminen tuskin nykypäivänä enää ketään haittaa. Negatiivista tässä se, että mekaanisella kuormantuntevalla jarruvoimansäätöventtiilillä olevaan autoon ei korkeussäädettävää alustasarjaa saisi asentaa, mm. Mk2 Golfiin ei siis korkeussäädettävää uusilla pykälillä saisi laittaa?

Vetotavan muutokset tullaan sallimaan pelkällä muutoskatsastuksella, joka taas lisää huimasti mielenkiintoisten harrasteautojen valikoimaa. Osa etuvetoisista kun on suhteellisen helposti muutettavissa nelivedoiksi ihan tehdastekoisilla osilla. Mielenkiintoisinta on silti se, että miten tulkitaan etuvetoisen muutos takavetoiseksi akselistotyyppien osalta. Suurin osa etuvedoista kun on jäykällä taka-akselilla niin saako tälläisestä tehdä jäykkä akselisen takavedon?
2 x Passat 3BG, VW Kupla -73

 

TamCar  KKD Motorsport