tuossa maaliskuun puolessavälissä alettiin rakentamaan aavistuksen henkilöautoa isompaa vollea.
lähtökohta on volvo 9700
moottori luonnollisestikkin volvon ja teholtaan 420hv. tehoja tietenki nostetaan yli viidensadan.
automaatti laatikko huolehtiin vaihteiston toiminnan.
moottori ja vaihteisto on takana.
autolla on ajettu noin 850tkm joka ei näille vehkeille ole mitään.
ihan ensimmäisenä tuli viron poika ja ajoi auton viroon jossa tehtiin seuraavaa.
-auto maalattiin
-purettiin sisältä lähes täysin
-matkustamon takaosan lattiat purettiin pois ja tilalle tehtiin tasainen lattia. etuosa matkustamon lattiasta jäi orginelliksi.
-alusta kunnostettiin
-moottori ja vaihteisto tarkastettiin.
tässä näin pääpiirteittäin virolaisten osuus. ja sisällä näytti osimmoilleen tyhjältä.
auto ajettiin suomeen ja alettiin mittomaan onnistuuko suunnitelmat vai pitääkö purkaa lisää.
no pitää tietenki. ei muutaku lentävä laulamaan ja katto kanava kuskin puolelta pois tasaisenlattian osalta. nyt sopii kävelemään seinän vieressä.
kuva kanavan poiston jälkeen.


kattoverhoilu revittiin myös alas.

seuraavana vuorossa tilojen mittausta ja wc/ph paikan määrittäminen. paikka löytyi ja lattian kallistus piti tehdä mutta miten?
näin toteutettiin. kuvassa myös lattialämmityksen aloittelua.

eteistä lisäeristettiin uretaani levyin niinkuin kaikki muutkin seinät.

lattialämmitys puolessa välissä.

eteiseen kans lattialämmitys.

lattialevyt ruuvattu paikalleen. huomaa pesuhuoneen kallistettu lattia yhteen reunaan, sinne tulee koko seinän levyinen lattiakaivo. vähä paskasti jää nuo huoltoluukut ph lattiaan mutta keksittiin keino säilyttää luukut ja huolto on mahdollista edelleen. kuvassa lähimmäinen pikku luukku on painesäiliölle, keskimmäinen vaihdelaatikolle ja takimmainen moottorille. moottorin huolto luukku on makuuhuoneen lattiassa. voi olla huoltomies ihmeissään jos joutuu huoltamaan laatikkoa pesuhuoneessa tai moottoria parisängyn alla.

pesuhuoneen kohdalta katkaistiin kattokanava ja saatiin lisää seisomakorkeaa tilaa käyttöön. takimmainen ikkuna eristettiin umpeen ja kahteen seuraavaan laitettiin 105w aurinkopaneelit ja loppu ikkuna eristettiin.

yleis kuva takaa eteenpäin. kuvassa näkyy se kohta missä orginelli lattia muuttuu tasalattiaksi.
samaten näkyy missä kohti autoa on "ns" eteinen.

lattialämmitys jakojotukit. piirikohtainen säätö fjvr venttiilein (paluuvesisäädin)
oikealla harmaa nahka päällysteinen faasimuutos varaaja (
http://fi.wikipedia.org/wiki/Faasimuutos )
varaaja latautuu ajaessa ja luovuttaa leirissä lämpöä lattialämmitykseen. kun varaaja jäähtyy riittävästi nii webasto lämmittää varaajan kuumaksi jne jne...

päivitän taas kunhan jotain on saatu aikaan.
muok.
ilmalämpöpumpun ulkoyksikkö on ruumassa ja sitä ei huomaa ulkoa ihan äkkinäinen. tämän säleikön läpi puhaltaa ilman pihalle ja pohjan alta imee ilmaa kennoille.
