Kulkukoira  Proturbo

Volvo S60 2.4 '01

  • 210 Vastauksia
  • 75315 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: Volvo S60 2.4 '01
« Vastaus #60 : 10.07.2011, 09:36:15 »
Kappas, Touhis on vaihtanut autoa. Jotenkin jäänyt tämä kokonaan huomaamatta. Onnea uuden auton johdosta -H-. Mä muistaakseni joskus museon puolella sulle ehdotin S60:stä, mutta... ;)

Hienoa että joku muukin haluaa pitää tommosen vielä orkkis kuosissa, alkaa jo noita korisarjallisia olemaan ihan kiitettävästi, mutta siistejä oem kulkineita vähemmän.

Ite toki vaihdoin uudemmat valot eteen ja taakse sekä alle Volvon Sport-alusta. Listojen maalauksesta korinväriin olen luopunut. Jos jostain hommais uudemman mallin listat ja puskurit niin sitten, mutta ei noita ekan sarjan listoja.

Vai oli vetari tossa hapessa, omaani vaihdoin vetarin viime talvena (210tkm ajettu) - oli samassa kunnossa, kiitos revenneen suojakumin. Vetarin ohessa myös alatukivarren puslat on saanut vaihtaa pariin otteeseen.

Onko muuten kumpi versio, 140 vai 170hp?

Noista renkaista, ite oon oppinut että renkaissa ei kannata säästää. Viime kesänä ostin ennakkoluulottomasti Roadstonet. Viikon taisivat olla alla kun kävin vaihdattamassa ne pois. Myyjä ei uskonut että renkaissa olisi jotain vikaa, mutta testilenkin jälkeen autoon vaihdettiin Bridgestonet ilman mutinoita. Ei noi Bridgestonetkaan mitkään testivoittajat ole, mutta eroa on kuin yöllä ja päivällä. Seuraavat kestärenkaat on  Continentalit.
V60 T8 -19

Poissa T-T

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1431
Vs: Volvo S60 2.4 '01
« Vastaus #61 : 10.07.2011, 13:33:50 »
Kappas, Touhis on vaihtanut autoa. Jotenkin jäänyt tämä kokonaan huomaamatta. Onnea uuden auton johdosta -H-. Mä muistaakseni joskus museon puolella sulle ehdotin S60:stä, mutta... ;)

Hienoa että joku muukin haluaa pitää tommosen vielä orkkis kuosissa, alkaa jo noita korisarjallisia olemaan ihan kiitettävästi, mutta siistejä oem kulkineita vähemmän.

Ite toki vaihdoin uudemmat valot eteen ja taakse sekä alle Volvon Sport-alusta. Listojen maalauksesta korinväriin olen luopunut. Jos jostain hommais uudemman mallin listat ja puskurit niin sitten, mutta ei noita ekan sarjan listoja.

Vai oli vetari tossa hapessa, omaani vaihdoin vetarin viime talvena (210tkm ajettu) - oli samassa kunnossa, kiitos revenneen suojakumin. Vetarin ohessa myös alatukivarren puslat on saanut vaihtaa pariin otteeseen.

Onko muuten kumpi versio, 140 vai 170hp?

Noista renkaista, ite oon oppinut että renkaissa ei kannata säästää. Viime kesänä ostin ennakkoluulottomasti Roadstonet. Viikon taisivat olla alla kun kävin vaihdattamassa ne pois. Myyjä ei uskonut että renkaissa olisi jotain vikaa, mutta testilenkin jälkeen autoon vaihdettiin Bridgestonet ilman mutinoita. Ei noi Bridgestonetkaan mitkään testivoittajat ole, mutta eroa on kuin yöllä ja päivällä. Seuraavat kestärenkaat on  Continentalit.
Tack så mycket, näin ruattalaisittain. :D Niihä sie kirjoitit, ja nyt semmonen sit kuitennii on alla. :P

Nimenomaan. Miksikös sitä komeaa autoa lähtisi muuttamaan, kun se menee näinkin? Omassa vielä nuo listat on hyvässä kunnossa, eli ei haalistuneet, ja sopii mielestäni lookkiin. Mietin nimittäin mielessäni listoja korinväriseksi, muttei jotenkaan sitten inspiroinut. Eri asia, jos auto on musta tai hopea. Uudet ajovaloumpiot - tai lasi, pitäis hommata, kun molemmissa näkyy olevansa pienet halkeamat, muttei kiirusta ole. Mietin just, että onko millanen operaatio vaihtaa uudemmalliset etuvalot eteen/taakse. Jotenki toisaalta nuo nykyiset on just hyvät, mutta toki pitää saada hankittua vähintään uudet lasit halkeamien takia. Seuraava auto on tod.näk. uudempi S60, ei siis tämä uusin (y-äk) vaan tämä niin sanottu "facelift" -malli. Tää S60I on kuitenkin se miun suosikkimalli aina ollut, joten miksikös sitä muuta, ja tää on vieny kyllä miun jalat alta ja sydämeni ihan täysin. :)

Jep. Aika huonossa hapessa oli tosiaan, ja autolla ajettu sen 157tkm tuolloin. Nythän se pyörähti 158tkm. Ja on 140hp. Tuntuvikseen pienellä kiihdytyksellä päästään ihan asiallisiin nopeuksiin, vaikkei olekaan "kuin" 140hp. V:>

Mie taidan ite kallistua aika pitkälti Pirelleihin. Bridgestonet on pyöriny mielessä kans.
« Viimeksi muokattu: 10.07.2011, 13:35:28 kirjoittanut T-T »
Volvo V60 D4 AWD Summum '14

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: Volvo S60 2.4 '01
« Vastaus #62 : 10.07.2011, 22:25:30 »
Uudempien valojen vaihto on suht' simppeli homma. Pari juttua noissa on mitä pitää "modata". Uudemmat säätömoottorit toimivat päinvastoin kuin vanhat, eli jos umpioden mukana tulee säätömoottorit niin säätö toimii päinvastoin. Liitin on kuitenkin yksi yhteen.
Toinen on sähköt, uudemmissa on erilainen liitin eikä tuohon ole saatavilla valmista adapteria. Eli semmoinen täytyy siihen nikkaroida. Museon puolelta löytyy kuvien kera miten piuhat menevät. Oli ihan helppo homma yleismittarin kanssa.

Tuon 30 humman vajauksen saa hoidettua helposti pois päiväjärjestyksestä ja suht' edullisesti. Eikä kyseessä tosiaan ole mikään isompi muutos, kaasuläpän avautumista muutetaan. Suosittelen, halvimmat hummat ja tän kokoisessa autossa ei tehoa ole koskaan liikaa   ::).

Iteki tykkään tosta "Muhkusta", tosin on sen alla saanut jonkin verran maatakin. Tänään vaihtui molemmat etupyörän laakerit, öljyt ja apparin alatukivarsi (kuskinpuolimmaisen vaihdoin jo hetki sitten). Loppui ns. rengasmelu samantien, laakereistahan sekin tuli, sekä meno jämäköityi. Ens viikolla pitäis vaihtaa kallistuksenvakaajatanko kun niitä runkoheloja ei tähän saa erikseen (tanko puslineen n.180€). Loppuu tuo takapään vetely.

Omalla rullattu jo 218tkm eikä moottorissa ole ollut mitään sanottavaa, vaikka monoa on kyllä saanut.

Noista listoista, olen pari hopeaa nähnyt listat maalattuna eikä mielestäni noilla vanhoila listoilla ja puskureilla näyttäny kovinkaan hyvältä. Alkuperästä spoileria etin tonne takaluukun päälle, se olis vielä jees.

Iteki olen miettinyt tommosta 05-> S60:stä, mutta ei tuosta nykyisestä raaski luopua. Mieluummin pidän itellä kun tietää millaisella huoltohistorialla on ja jossain vaiheessa vaihtaa ton S40:n semmoseen.
« Viimeksi muokattu: 10.07.2011, 23:08:07 kirjoittanut Pikkuhukka »
V60 T8 -19

Poissa WarElk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • Volvo V50 1.6D -10
Vs: Volvo S60 2.4 '01
« Vastaus #63 : 10.07.2011, 22:27:44 »
Kyllähän sillä 140hp pääsee liikeelle kun oikealla tavalla kaasujalkaa ja vaihteistoa yhdistää  :P Tosin itekkin haluaisin lisää konia omaani. Montakohan porukoiden tallista kävis hakemassa  :idiot2: Kellään tietoa mistä sais Kuopion suunnalla ajettua sen 30hp sisään?
Volvolla liikenteessä kesät ja talvet.

Paikalla Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12515
Vs: Volvo S60 2.4 '01
« Vastaus #64 : 10.07.2011, 22:31:45 »
Se 30 hp tulee kierrosalueen yläpäähän. Teho ja vääntökäyrät on yks yhteen sinne reiluun 4000rpm molemmissa malleissa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Sambba

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 2.4 '01
« Vastaus #65 : 11.07.2011, 22:04:17 »
Kyllähän sillä 140hp pääsee liikeelle kun oikealla tavalla kaasujalkaa ja vaihteistoa yhdistää  :P Tosin itekkin haluaisin lisää konia omaani. Montakohan porukoiden tallista kävis hakemassa  :idiot2: Kellään tietoa mistä sais Kuopion suunnalla ajettua sen 30hp sisään?

JTM motors, ei ihan kuopiossa  :)
V70 D5 AWD ´05
BMW 323 coupe ´01

Ex: MB Vito ´00, C70 T5 ´99, V70R AWD ´98, S60 D5 ´03

Poissa T-T

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1431
Vs: Volvo S60 2.4 '01
« Vastaus #66 : 14.07.2011, 09:33:00 »
Uudempien valojen vaihto on suht' simppeli homma. Pari juttua noissa on mitä pitää "modata". Uudemmat säätömoottorit toimivat päinvastoin kuin vanhat, eli jos umpioden mukana tulee säätömoottorit niin säätö toimii päinvastoin. Liitin on kuitenkin yksi yhteen.
Toinen on sähköt, uudemmissa on erilainen liitin eikä tuohon ole saatavilla valmista adapteria. Eli semmoinen täytyy siihen nikkaroida. Museon puolelta löytyy kuvien kera miten piuhat menevät. Oli ihan helppo homma yleismittarin kanssa.
Oukei. Taitaa muuten onnistua, jos noissa orkkismalleissa pysyttelee, lasin vaihtokin? Tosin taitaa aika tiukkaan olla laitettu, ja onko millainen operaatio sitten. Vielä ei oo kiirettä, mutta aattelin vaan, kun tulee pimeät kelit, niin mitenköhän taittaa sitten valoa nuo halkeamat. ???
Lainaus
Tuon 30 humman vajauksen saa hoidettua helposti pois päiväjärjestyksestä ja suht' edullisesti. Eikä kyseessä tosiaan ole mikään isompi muutos, kaasuläpän avautumista muutetaan. Suosittelen, halvimmat hummat ja tän kokoisessa autossa ei tehoa ole koskaan liikaa   ::).
Nooh, kyllä näilläkin mennään. :) Ellei sit iske joku, että pitää saada ne 30 hummaa piristettyä autoon. :D
Lainaus
Iteki tykkään tosta "Muhkusta", tosin on sen alla saanut jonkin verran maatakin. Tänään vaihtui molemmat etupyörän laakerit, öljyt ja apparin alatukivarsi (kuskinpuolimmaisen vaihdoin jo hetki sitten). Loppui ns. rengasmelu samantien, laakereistahan sekin tuli, sekä meno jämäköityi. Ens viikolla pitäis vaihtaa kallistuksenvakaajatanko kun niitä runkoheloja ei tähän saa erikseen (tanko puslineen n.180€). Loppuu tuo takapään vetely.
Ihan normimeininkiä, kulutusosaa siis. :) Mie en tiiä, onko se vaan persdynoa, mutta joskus paikoillaan ollessa oon huomannut semmosta pientä pomppailua autossa? Pitää vielä tarkemmin seurata, onko tosiaan näin vai oonko kuvitellu omiani. Joka tapauksessa, joskus saattaa nykiäkin. Oisko polttoaineensyötössä jotain? ???
Lainaus
Omalla rullattu jo 218tkm eikä moottorissa ole ollut mitään sanottavaa, vaikka monoa on kyllä saanut.
Noista listoista, olen pari hopeaa nähnyt listat maalattuna eikä mielestäni noilla vanhoila listoilla ja puskureilla näyttäny kovinkaan hyvältä. Alkuperästä spoileria etin tonne takaluukun päälle, se olis vielä jees.
Slamitilla näyttäis olevan erimallisia spoilereita myynnissä, mitä katoin. Se S60 originaali takaspoileri on aika huomaamaton miun mielestä.
Lainaus
Iteki olen miettinyt tommosta 05-> S60:stä, mutta ei tuosta nykyisestä raaski luopua. Mieluummin pidän itellä kun tietää millaisella huoltohistorialla on ja jossain vaiheessa vaihtaa ton S40:n semmoseen.
Totta. Mihinkäs sitä hyvää pois vaihtamaan. :)
Volvo V60 D4 AWD Summum '14

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Volvo S60 2.4 '01
« Vastaus #67 : 14.07.2011, 09:41:07 »
Mie en tiiä, onko se vaan persdynoa, mutta joskus paikoillaan ollessa oon huomannut semmosta pientä pomppailua autossa? Pitää vielä tarkemmin seurata, onko tosiaan näin vai oonko kuvitellu omiani. Joka tapauksessa, joskus saattaa nykiäkin. Oisko polttoaineensyötössä jotain?

Vakiovastaus tällaisiin oireisiin (jos nyt tuon pomppailu-sanan ymmärsin oikein) on se italialaisen autotekniikan ihme, Magneti Marellin kaasuläppäkotelo. :)

Haku täällä tai museossa kertoo lisää.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa T-T

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1431
Vs: Volvo S60 2.4 '01
« Vastaus #68 : 14.07.2011, 10:50:23 »
Vakiovastaus tällaisiin oireisiin (jos nyt tuon pomppailu-sanan ymmärsin oikein) on se italialaisen autotekniikan ihme, Magneti Marellin kaasuläppäkotelo. :)

Haku täällä tai museossa kertoo lisää.
Just googlettelen, pitää vielä museo tarkastaa. Kaikenlaista. ::) Ja jos nyt jotain häikkää sattuis olemaan tuossa kaasuläppäkotelossa, onkohan millainen operaatio uusia, kustantaa miljoonia? Kalliita tuntuu kaasuläppäkotelot ainakin olevan. :facepalm: Kunpa ei ois häikkää siinä. Tosi kiva nimittäin, auto ollu vasta reilun kuukauden, ja sit oikutellaan.
« Viimeksi muokattu: 14.07.2011, 10:52:03 kirjoittanut T-T »
Volvo V60 D4 AWD Summum '14

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Volvo S60 2.4 '01
« Vastaus #69 : 14.07.2011, 11:34:46 »
Just googlettelen, pitää vielä museo tarkastaa. Kaikenlaista. ::) Ja jos nyt jotain häikkää sattuis olemaan tuossa kaasuläppäkotelossa, onkohan millainen operaatio uusia, kustantaa miljoonia? Kalliita tuntuu kaasuläppäkotelot ainakin olevan. :facepalm: Kunpa ei ois häikkää siinä. Tosi kiva nimittäin, auto ollu vasta reilun kuukauden, ja sit oikutellaan.

Vastaus 1: jos siinä ei oikeaa vikaa ole (pientä nypytystä josta et edes ole ihan varma), älä tee mitään. :)
Vastaus 2: maksaa miljuunia jos Sinisellä vaihdatat sen uuteen.
Vastaus 3: jos vaihdatat uuteen, osta sieltä Walesin siniseltä tiskiltä osa ja vaihdata täällä. Säästät huomattavasti
Vastaus 4: Kotelon voi myös putsata ja korjata. Yhteistyökumppani Sercap oy auttaa mm. näissä asioissa.

Niin ja bonusvastauksena: volvoilu on. :D
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa T-T

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1431
Vs: Volvo S60 2.4 '01
« Vastaus #70 : 14.07.2011, 11:39:58 »
Vastaus 1: jos siinä ei oikeaa vikaa ole (pientä nypytystä josta et edes ole ihan varma), älä tee mitään. :)
Vastaus 2: maksaa miljuunia jos Sinisellä vaihdatat sen uuteen.
Vastaus 3: jos vaihdatat uuteen, osta sieltä Walesin siniseltä tiskiltä osa ja vaihdata täällä. Säästät huomattavasti
Vastaus 4: Kotelon voi myös putsata ja korjata. Yhteistyökumppani Sercap oy auttaa mm. näissä asioissa.

Niin ja bonusvastauksena: volvoilu on. :D
Lukitsen vastauksen 1, eli ei nypitä paljoa, vaan ainoastaan joskus. :) Puhdistus vois tulla tosin myös kymysykseen. Ja ei, Sinisellä ei tehdä huoltotoimenpiteitä ellei ole yhtä äveriäs kun Roope-setä ja ole pikkupakkoa. ::) Ja tosiaan, Volvoilu on. Ei Nismossa ollu mitn sinä aikana kun se miulla oli, ja on ajettuki enemmän. Mut ei silti. Eihän nää uusia autoja ole, tai toisaalta, on uusissakin autoissa vikoja. :pomo:
Volvo V60 D4 AWD Summum '14

Paikalla Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12515
Vs: Volvo S60 2.4 '01
« Vastaus #71 : 14.07.2011, 11:42:12 »
Vastaus 3: jos vaihdatat uuteen, osta sieltä Walesin siniseltä tiskiltä osa ja vaihdata täällä. Säästät huomattavasti
Vastaus 4: Kotelon voi myös putsata ja korjata. Yhteistyökumppani Sercap oy auttaa mm. näissä asioissa.
3. Eivät enää myy noita osia ulkomaille sieltä. :nohnoh Ja vaikka jostakin ostaisi uuden niin se pitää käydä softaamassa Volvolla :)
4. On se mitä kannattaa ekana kokeilla.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa T-T

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1431
Vs: Volvo S60 2.4 '01
« Vastaus #72 : 20.07.2011, 21:58:59 »
Volvo V60 D4 AWD Summum '14

Poissa Stirlitz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 2.4 '01
« Vastaus #73 : 20.07.2011, 22:16:54 »
Ihan näppärän näköinen Volvo :)

Miltähän näyttäisi jos perän puhdistaisi kaikista merkeistä tai laittaisi pelkästään uudemman malliset V O L V O kirjaimet?
Exät: Opel Astra 1.8 -92, Volvo S40 1.8 -97, BMW 325i -91, Saab 9-3 2.0t -01, Volvo S40 1.6d -08

Nyt: Volvo V50 2.0d -08

Poissa T-T

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1431
Vs: Volvo S60 2.4 '01
« Vastaus #74 : 21.07.2011, 09:11:32 »
Ihan näppärän näköinen Volvo :)

Miltähän näyttäisi jos perän puhdistaisi kaikista merkeistä tai laittaisi pelkästään uudemman malliset V O L V O kirjaimet?
Tykkään itekin. ;)

On pohdiskeltu, mutta tuota uudemmantyyppistä V O L V O -tekstiä en taida ainakaan sijoittaa. Olkoonsa toistaiseksi näin. :)
Volvo V60 D4 AWD Summum '14

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron