Autoracing  KL-varaosat

V70 T5/2,5T tehottomuus alakierroksilla/VVT ongelmat

  • 144 Vastauksia
  • 58772 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa teukka___

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 turbo v.2005 "putputtaa"
« Vastaus #75 : 22.02.2016, 19:34:57 »
Paljon on oikeat tyhjäkäyntikierrokset?? MUlla nääs 700 ja tuntuu aika matalilta,kun nostaa 800 niin loppuu putkutus???? milläs lailla nämä vehkeet tyhjäkäynnin säätää onko erillinen anturi vai tuleeko tieto joltain muulta anturilta?????

Poissa teukka___

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 turbo v.2005 "putputtaa"
« Vastaus #76 : 22.02.2016, 19:39:20 »
Niin ja solenoidi toimii kun virtaa antoi ja kara putsattu mutta ei vaikutusta. Osaisiko joku sanoa tuosta missä kohdassa tuon "karan" on oltava.

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5 tehottomuus alakierroksilla
« Vastaus #77 : 22.02.2016, 20:33:26 »
Ja nyt toimii auto ilman vikavaloa. Lähettivät uuden solenoidin ja toimii. Olisiko tämä taistelu nyt ohi?

Nuolaisin ennen kuin tipahti...

Eli alkuperäinen tehottomuus/imuääni vika on takaisin. Nyt toimii siis vvt solenoidi niin onko vika sitten syvemmällä eli vvt pyörässä? Voisi järkeillä näin kun viallisella solenoidilla auto toimii, mut nyt ei. Samoin vikakoodit tuli takaisin vaikka eilen testilenkillä ei koodeja ilmennyt.
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Poissa teukka___

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5/2,5T tehottomuus alakierroksilla/VVT ongelmat
« Vastaus #78 : 22.02.2016, 22:26:03 »
väliin vaan ,että täähän oli pasi hyvä yhdistää ketjut? KIITOS Acke

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5/2,5T tehottomuus alakierroksilla/VVT ongelmat
« Vastaus #79 : 23.02.2016, 07:30:13 »
väliin vaan ,että täähän oli pasi hyvä yhdistää ketjut? KIITOS Acke

Yes!
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5/2,5T tehottomuus alakierroksilla/VVT ongelmat
« Vastaus #80 : 23.02.2016, 08:50:44 »
Onko kukaan vaihtanut tuota VVT-pyörää? Vaatiiko mitään erityistä? Nokkien lukitustyökalun ainakin.
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: V70 T5/2,5T tehottomuus alakierroksilla/VVT ongelmat
« Vastaus #81 : 24.02.2016, 22:09:01 »
Sen nokkatyökalun lisäksi torx avaimet, olikohan tx55 vai tx50. Uuden stefan VVT pyörään ja se tulppa nokka-akselin toiseen päähän. Se on kertakäyttö kamaa ja joutuu rikkomaan irroitusta varten, uusi maksaa jotain 6e

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5/2,5T tehottomuus alakierroksilla/VVT ongelmat
« Vastaus #83 : 25.02.2016, 18:24:02 »
Kävin vvt:n varaosanumeron katsomassa ja samalla katsoin vaeltaako remmi sekä koitin välyksiä pyörästä. Remmi ei vaella yhtään ja ei myöskään minkäänlaista välystä saa tuntumaan... öljyä kyllä vuotaa jostain. Pahasti näyttää että juuri vvt pyörän luota. Olisiko stefa...

Ei nyt huvikseen viitsisi 400 € pyörää ostaa niin ajattelin olisiko mahdollista että viallinen lambda aiheuttaisi oireet? Järkeilin näin, että jos lambda antaa väärän arvon ja sitte säätää nokan väärin --> loppuu voima. Ei kyllä selitä miksi antaa vikakoodin ECM-644A, viallinen asento. Entä viallinen nokan asentoanturi?

Hohhoijaa...
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Poissa teukka___

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5/2,5T tehottomuus alakierroksilla/VVT ongelmat
« Vastaus #84 : 09.03.2016, 19:13:16 »
Onko pasi tullut selvyyttä vikaan?

Itse ajanut nyt autolla 2 viikkoa työmatkat eikä mitään vikaa ajaessa(muutama nykäsy) ja tarkennetaan vielä että putputus alkaa esim aamulla vasta sitten ,kun moottori tiputtaa kierrokset ns. normaaliin tyhjäkäynti nopeuteen. Tänään tuli kylmä rinki ,kun ajoin koti pihaan auton kuulosti siltä kuin kävisi kahdella ja kaasuun vastasi röpöttäen, mikä pkele sitä vaivaa tosiaan tuon koodin antoi -614B pakopuolen nokka-akselin säätö vika. Väljää on aksiaalisesti hiukan, mutta vielä kun joku viisas sanoisi tuohon tyhjäkäyntiin jotain,kun silloin vika pahimmillaan.

se on lähdettävä ,nyt laittaa autoon lisää meno vettä samalla syttyi muuten bensa valo kun alkoi tuo kauhea putputus ,mutta taitaa olla vain sattumaa.Eikä liity ongelmaan?

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2236
  • Tampere - Pori
Vs: V70 T5/2,5T tehottomuus alakierroksilla/VVT ongelmat
« Vastaus #85 : 09.03.2016, 19:57:38 »
Tuossa tutkailin yhtä vastaavaa missä herjasi ECM-6440 eli VVT:n säätöä. Alavääntö hukassa, mutta 4000rpm jälkeen normaali meno. ECM maadoittaa solenoidin, jolloin kääntää nokat "kierros"-asentoon. Tässä tapauksessa ECM maadoitti 5s käynnistyksen jälkeen ja pukkasi koodin, käsky ei kuitenkaan ollut maadoittaa eli ECM rikki. Hain purkaamosta käytetyn ECM:n 100€ ja kloonasi sen ja nyt toimii. Eli jos kaikki mahdollinen on tehty niin mitatkaa solenoidin ohjaus, ei pitäisi maadoittaa tyhjäkäynnillä.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5/2,5T tehottomuus alakierroksilla/VVT ongelmat
« Vastaus #86 : 12.03.2016, 20:01:52 »
Sen verran tässä on edetty, että vvt pyörä on huomattu ja uusi on jo paikallaan, mutta ajoituksen kansa nyt pähkäilen. Eli kampi ja nokat on lukittu ko työkaluilla ja englanniksi olen ohjetta sen verran lueskellut, että vvt:n nokkapyörä pitäs asettaa 1 hampaan verran ennen ajoitusmerkkiä. Jossai taas luki, tais olla suomeksi, että liikevara pitäs kokonaan  kääntää ja sitten pitäisi laittaa merkki kohdalleen. Eli hihnaa asennettaessa pitäisi vvt pyörän liikerataa kääntää myötäpäivään tuon hampaan verran tahi koko liikerata. Onko kellän faktaa tuosta ajoituksesta?

Tuossa yksi ohje
http://www.justanswer.com/volvo/6vh5o-volvo-v70-x-c-awd-set-cam-timing-2001-volvo.html
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: V70 T5/2,5T tehottomuus alakierroksilla/VVT ongelmat
« Vastaus #87 : 12.03.2016, 23:05:48 »
Se pitää kääntää ääriasentoa (0 asentoa)vastaan täysin. Eli myötäpäivään. Siitä hihnapyörästä sitten hienosäätö suuntaan tai toiseen.
Kannattaa ensin kiristää käsin se pultti hieman kiinni, pyörittää käsin konetta ja tarkistaa ajoitus (meneekö) työkalu paikoilleen)

Jos ok, pultti momenttiin ja loput kamat kasaan. Jos haluaa ihan kohdalleen täytyy testerillä katsoa nokan ajoutus.

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5/2,5T tehottomuus alakierroksilla/VVT ongelmat
« Vastaus #88 : 13.03.2016, 09:24:42 »
Se pitää kääntää ääriasentoa (0 asentoa)vastaan täysin. Eli myötäpäivään. Siitä hihnapyörästä sitten hienosäätö suuntaan tai toiseen.
Kannattaa ensin kiristää käsin se pultti hieman kiinni, pyörittää käsin konetta ja tarkistaa ajoitus (meneekö) työkalu paikoilleen)

Jos ok, pultti momenttiin ja loput kamat kasaan. Jos haluaa ihan kohdalleen täytyy testerillä katsoa nokan ajoutus.

Ok. Miksihän tuo ohje on sitten tuollainen? Monessa paikkaa sama, jossa puhutaan yhdestä hampaasta... hämärää.

Tuolla tavalla kun laittaa niin vvt pyörähän kääntää takapään lovet nokissa eri kulmiin, kun ottaa ajoitustyökalun pois. Toki niin se oli vanhallakin vvt:llä.
« Viimeksi muokattu: 13.03.2016, 09:28:48 kirjoittanut Pasi Jukola »
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Poissa teukka___

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5/2,5T tehottomuus alakierroksilla/VVT ongelmat
« Vastaus #89 : 13.03.2016, 15:09:00 »
Tuli tuolla aikaisemmissa kysymyksissä aivokatkos eli nokka-akselin asentotunnistinhan se on mitä tarkoitin, ja sen johdon pois otto ei siis vaihkuta auton käyntiin mitenkään,normaalia? ja testeri ei siitä herjannut ja tämähän on imupuolen voisiko sekoittaa pakopuolen nokan säädintä?

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron