Samppasport  Futurez

V70 TDI -98 jakohihnan vaihto

  • 32 Vastauksia
  • 20559 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 TDI -98 jakohihnan vaihto
« Vastaus #15 : 02.09.2013, 16:33:12 »
Tuosta kampuran lukitustyökalusta sen verran että sellasen tekee 2,5" putkesta ja pätkästä lattarautaa..itte tein tollasen
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Razur

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 TDI -98 jakohihnan vaihto
« Vastaus #16 : 26.09.2013, 17:04:44 »
Pitäisi kanssa tehdä '99 vuotiseen jakopää. Lukitustyökalu löytyy, joka tehty A6 audin samaan koneeseen. Ilmeisesti sama dampperi käytössä, niin saa tuota hyödynnettyä? Muutenhan tuossa ei taida paljon eroa olla, sama perus moottori kun kyseessä.

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 TDI -98 jakohihnan vaihto
« Vastaus #17 : 26.09.2013, 21:39:41 »
Pitäisi kanssa tehdä '99 vuotiseen jakopää. Lukitustyökalu löytyy, joka tehty A6 audin samaan koneeseen. Ilmeisesti sama dampperi käytössä, niin saa tuota hyödynnettyä? Muutenhan tuossa ei taida paljon eroa olla, sama perus moottori kun kyseessä.
toi nokkapyörä n lukitustökalukin on suureksi avuksi tuossa..tollasen tein myös putkesta ja latasta
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa supersepe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 TDI -98 jakohihnan vaihto
« Vastaus #18 : 06.10.2013, 17:23:26 »
Olisiko jotain kuvaa lukitustyökalusta ja vaikka hieman mittojakin, niin jospa sellaisen tekisi itsekkin

Poissa V2T

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • Against Greenpeace with D5252T
Vs: V70 TDI -98 jakohihnan vaihto
« Vastaus #19 : 11.03.2014, 10:17:37 »
Nostetaanpas tätä naftaliinista.

Elikkäs onko tämä Motonetin sarja ns. komplett, eli kaikki tarvittavat löytyy jakopääremppaa varten?

motonet.fi/fi/varaosatuote/259522?ajoneuvo=656

Epävirallinen EVRY-mies 
--> V70 MK2 2.5D -01
ex:  850 TDI -96, V40 -03 1.9D HP, 244DL B200F, V70 TDI -2000- "Nelisilmä", 944 D24TiC, 244 GLE B19E

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: V70 TDI -98 jakohihnan vaihto
« Vastaus #20 : 11.03.2014, 10:22:45 »
Nostetaanpas tätä naftaliinista.

Elikkäs onko tämä Motonetin sarja ns. komplett, eli kaikki tarvittavat löytyy jakopääremppaa varten?

motonet.fi/fi/varaosatuote/259522?ajoneuvo=656

Samassa rempassa kyllä vaihtaisin myös apulaitehihnan. Pumpun hihna tuossa kait on?
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Reportaasi

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
Vs: V70 TDI -98 jakohihnan vaihto
« Vastaus #21 : 14.04.2014, 20:52:11 »
En tiedä onko jollain puolella jo kyselty vastaavaa, mutta kysynpä kuitenkin.

Eli itselläkin olisi kohtapuolin jakopään operaatio edessä, eikä huoltoon vienti hirveästi hotsita. Onko kukaan tai tietääkö että joku olisi vaihtanut nokkaremmin ilman että on joutunut irroittamaan kampiakselin hihnapyörää?

Huhuja kuulin että olisi v-mäinen ilman pyörän irrotusta mutta mahdollista kuitenkin. Olisi kiva kuulla rohkaisumielessä että on tehtävissä ennen kuin lähden itse painimaan remmin kanssa  :P

Poissa maidenisti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 TDI -98 jakohihnan vaihto
« Vastaus #22 : 29.11.2015, 15:25:13 »
Onkos jollain vielä tallessa tuo vaihto ohje? Meinasin jos tekis itte ton kiristykseen tarvittavan työkalun ja käyttäis rempan jälkeen punmpun säädettävänä.
Amazon B20 -67 rojekti, 855 tdi -96, chevy-van g20 6.2d -91

Ex 944 230 fb/f sekotus -90, Ex V70 2.4 10v -99, ex 945 GL 2.3fd -92, ex 855 GLE 2.4 10v -94, Ex- 460 GL 2.0 vm-94

Poissa tdi-arska

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 TDI -98 jakohihnan vaihto
« Vastaus #23 : 29.11.2015, 18:21:36 »

Poissa tdi-arska

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 TDI -98 jakohihnan vaihto
« Vastaus #24 : 29.11.2015, 19:03:40 »
En tiedä onko jollain puolella jo kyselty vastaavaa, mutta kysynpä kuitenkin.

Eli itselläkin olisi kohtapuolin jakopään operaatio edessä, eikä huoltoon vienti hirveästi hotsita. Onko kukaan tai tietääkö että joku olisi vaihtanut nokkaremmin ilman että on joutunut irroittamaan kampiakselin hihnapyörää?

Huhuja kuulin että olisi v-mäinen ilman pyörän irrotusta mutta mahdollista kuitenkin. Olisi kiva kuulla rohkaisumielessä että on tehtävissä ennen kuin lähden itse painimaan remmin kanssa  :P

Jätä huhut Essonbaariin, jos edellinen jättänyt suojat laittamatta on mahdollistakin, itse en aja ilman remminsuoia metriäkään !

Poissa Jouscar

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 336
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 TDI -98 jakohihnan vaihto
« Vastaus #25 : 04.12.2015, 17:59:42 »
Vanhalla foorumilla on hyvä ohje jakohihnan vaihtoon (linkki alla). Mutta eikös kohdat 13 ja 14 pitäisi tehdä toisinpäin, eli ensin säädetään kristin ja sitten vasta kiristetään nokka-akselin hihnapyörä. Muutenhan kiristys tapahtuu lukittua pumppua vasten? Pitäisi ensi viikolla tehdä ko. hommeli.

http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=14353.15


Taitaa heittää linkki takaisin. Ei ainakaan mitään ohjetta löytynyt suoraan. Pitäs Hihna vaihtaa -98 2.5 TDI koneeseen. Ja jos ohjetta löytyisi niin hyvä niin.

Poissa spike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 217
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 TDI -98 jakohihnan vaihto
« Vastaus #26 : 26.12.2015, 12:35:49 »
löytyykö keneltäkän noita erikoistyökaluja lainaan? Joko läntisellä uudellamaalla tai helsingissä jos sattuu olemaan niin voin hakea ja tuoda. jotan pientä vuokraakin voin maksaa. Olisi tuo remppa edessä ja en viitsisi noita itselleni hankkia. Voi laittaa vaikka privalla jos ei tänne halua laittaa.

Poissa Jouscar

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 336
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 TDI -98 jakohihnan vaihto
« Vastaus #27 : 26.12.2015, 12:48:24 »
Jos vähänkin on öljyinen jakopään puoli niin vaihda suosiolla samalla öljypumpun tiiviste. Tein pojan autoon pari viikkoa sitten vastaavan homman ja parin päivän päästä öljypumpun tiivisteen välistä tuli lähes norona ölyt ulos. Samaa kuulin muutamalta vw asentajalta etteivät hallista olleet autoa saaneet ulos kun lammikko oli alla. Nyt kahteen 2.5 TDI koneeseen tehnyt puolen vuoden sisällä " tuplasti" hihnan vaihdon kun en samalla tuota öp tiivistettä vaihtanut. Joko huonoa tuuria tai sattumaa.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: V70 TDI -98 jakohihnan vaihto
« Vastaus #28 : 27.12.2015, 16:30:04 »

Taitaa heittää linkki takaisin. Ei ainakaan mitään ohjetta löytynyt suoraan. Pitäs Hihna vaihtaa -98 2.5 TDI koneeseen. Ja jos ohjetta löytyisi niin hyvä niin.

Nuo vanhan volvolandian sivut ovat olleet pois pelistä jo miltei neljän vuoden ajan ja se uudempi versiokin katosi bittitaivaaseen reilu vuosi sitten.

Tuo vanha domain on hankittu vrcf ry:lle sen jälkeen kun edellinen omistaja sen jätti tuuliajolle. Joten nykyään vanhan landian linkitykset ohjaavat tänne vrcf:n foorumille, jottei satunnaiset tiedonetsijät jäisi kokonaan vaille apua.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1098
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 TDI -98 jakohihnan vaihto
« Vastaus #29 : 27.12.2015, 21:29:23 »
Jos vähänkin on öljyinen jakopään puoli niin vaihda suosiolla samalla öljypumpun tiiviste. Tein pojan autoon pari viikkoa sitten vastaavan homman ja parin päivän päästä öljypumpun tiivisteen välistä tuli lähes norona ölyt ulos. Samaa kuulin muutamalta vw asentajalta etteivät hallista olleet autoa saaneet ulos kun lammikko oli alla. Nyt kahteen 2.5 TDI koneeseen tehnyt puolen vuoden sisällä " tuplasti" hihnan vaihdon kun en samalla tuota öp tiivistettä vaihtanut. Joko huonoa tuuria tai sattumaa.
En nyt äkkiä hokannut oliko tässä ketjussa jo pulinaa tästä, sinänsä oikeasta huomautuksesta. Huomionarvoista ö-pumpun tiivisteenvaihdossa on se että teetättää aika paljon lisätyötä, eli öljypohjakin on irroitettava kun pumppu on samalla koneen "etupää". Tämä taas teetättää mm. ohjaustehostimen putkien kanssa taiteilua kun ne menevät ihanasta siitä öljypohjan alta, helpointa on pistää putket poikki ja helmillä takas kasaan. Kannattaa kyllä tehdä kuten tuossa jo ansiokkaasti on mainittu, menee sitten taas pari hihnanväliä. Toivottavasti.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel(eläköityi), RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK, jäi sinne), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 raato, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 645tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu"(myyty), Mitsu Outlander PHEV -19 uusi käyttöWC, Clean car, sick mind.

 

KL-varaosat  Race.fi