0
0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Pitäisi kanssa tehdä '99 vuotiseen jakopää. Lukitustyökalu löytyy, joka tehty A6 audin samaan koneeseen. Ilmeisesti sama dampperi käytössä, niin saa tuota hyödynnettyä? Muutenhan tuossa ei taida paljon eroa olla, sama perus moottori kun kyseessä.
Nostetaanpas tätä naftaliinista.Elikkäs onko tämä Motonetin sarja ns. komplett, eli kaikki tarvittavat löytyy jakopääremppaa varten?motonet.fi/fi/varaosatuote/259522?ajoneuvo=656
En tiedä onko jollain puolella jo kyselty vastaavaa, mutta kysynpä kuitenkin.Eli itselläkin olisi kohtapuolin jakopään operaatio edessä, eikä huoltoon vienti hirveästi hotsita. Onko kukaan tai tietääkö että joku olisi vaihtanut nokkaremmin ilman että on joutunut irroittamaan kampiakselin hihnapyörää?Huhuja kuulin että olisi v-mäinen ilman pyörän irrotusta mutta mahdollista kuitenkin. Olisi kiva kuulla rohkaisumielessä että on tehtävissä ennen kuin lähden itse painimaan remmin kanssa
Vanhalla foorumilla on hyvä ohje jakohihnan vaihtoon (linkki alla). Mutta eikös kohdat 13 ja 14 pitäisi tehdä toisinpäin, eli ensin säädetään kristin ja sitten vasta kiristetään nokka-akselin hihnapyörä. Muutenhan kiristys tapahtuu lukittua pumppua vasten? Pitäisi ensi viikolla tehdä ko. hommeli.http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=14353.15
Taitaa heittää linkki takaisin. Ei ainakaan mitään ohjetta löytynyt suoraan. Pitäs Hihna vaihtaa -98 2.5 TDI koneeseen. Ja jos ohjetta löytyisi niin hyvä niin.
Jos vähänkin on öljyinen jakopään puoli niin vaihda suosiolla samalla öljypumpun tiiviste. Tein pojan autoon pari viikkoa sitten vastaavan homman ja parin päivän päästä öljypumpun tiivisteen välistä tuli lähes norona ölyt ulos. Samaa kuulin muutamalta vw asentajalta etteivät hallista olleet autoa saaneet ulos kun lammikko oli alla. Nyt kahteen 2.5 TDI koneeseen tehnyt puolen vuoden sisällä " tuplasti" hihnan vaihdon kun en samalla tuota öp tiivistettä vaihtanut. Joko huonoa tuuria tai sattumaa.