Kyllä sen huomaa 960 ja ehkä enemmän S/V 90:ssäkin, paljonkin ajetuista pyydetään useimmin useampi tonni ja vähän ajetuista sitten reilusti, yli 10 000 näkyy nytkin olevan Royal siellä. Ruotsista saisi edullisemmin toki.
Näin sivunote, tuntuu moni harrastelija suosivan 940 mieluummin kuin 960/90. Ilmeisesti juuri turbon takia ja vaikuttaako jäykkä peräkin asiaan. Ei siinä, kyllähän itsellekin hyvässä kunnossa oleva takaveto turbo kelpaisi (760 turbo haaveena?) mutta tykkään kyllä kutoskoneesta paljon ja autona edustavamman oloinen, sisustus, lehtijousi jne.
Kyllä sen arvostuksen toisaalta ymmärtää, lajinsa viimeisiä ovat nämä 900-sarjalaiset ja lisää ei tule...

Usein tulee vieraidenkin ihmisten kanssa juttua ysikympistä, eipä samanlaista huomaa ajaessa V 70, niitä näkyy niin paljon. Eilenkin työpaikan pihassa oli monta ukkoa auton vieressä "tää on se ysikymppi, sehän on sama kuin 960" "siinähän on komea Volvo, onko se sinun?" "nämä on vielä niitä kestäviä pelejä, takavetokin" jne. Vaikka kyllä S 80 sitten lastentautien jälkeen oli varmasti arvoinen seuraaja pieneltä itsenäiseltä tehtaalta joistakin menetetyistä ominaisuuksia huolimatta.
Lisäksi siisti 900-sarjalainen eroaa massasta nykyisen pallomuotoilun aikana! Selkeät, suorastaan klassiset linjat.