RallyBaron  Samppasport

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4860 Vastauksia
  • 1059593 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ARonkko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1245 : 10.03.2019, 10:34:44 »
Minun rek otteessa on myös 235/45R18 97V ja tämä on rengaskauppiaan listan mukainen ensiasennus koko?
Päädyin kuitenkin kokoon 255/35R20. Hyvin ovat toimineet alkaen 5/2016.
T: Antti R.
V60 hybrid Polestar -14
Pösö 207 CC 110 Hdi -08
ex. XC70 2.4T -01

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1246 : 10.03.2019, 16:24:06 »
Ei taida löytyä 97 kantavuudella tuota 215/50/17 kokoa. Siinä ja siinä tuon 95 kantavuus, että riittääkö hybridin akselimassoille.

Rajalla on, mutta lain mukaan oikealla puolella   ;)

Kulutuksesta sen verran, että pitkällä matkalla auto kuluttaa alle viiden litran pidemmällä matkalla. Jos oikein haluaa säästää, niin pääsee jopa 4.5 l/100 km. Pitkällä matkalla akun merkitys pienenee, mutta alamäessä saa kivasti liike-energiaa talteen. Oma keskikulutus on nyt 4.45 l / 100 km @ 22 000 km.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Pasileppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1247 : 10.03.2019, 18:25:21 »
Heips
APUVA
Autoni oli oven edessä latauksessa 16A sinisessä ns. caravan pistokkeessa (asennuttin sen erikseen rivarini ovenpieleen sähkömiehellä ja mulla säädettävässä Mennekes-laturissa tällainen vaihtoehto + siihen normaali shuco jatkopala;Belgian tuonti) kun myöhemmin lähdin sitä pois viemään koska normaalisti olisi jo ollut valmis, niin nyt oli auton töpselin latausvalo sammunut ja sähkötaulussa sulake palanut! Vaikka välissä on vikavirtakytkin!? Nyt kun yritän Mennekesillä kotona (caravan tai shuco ei eroa)ladata niin laturiin syttyy normaalit valot mutta autoon jatkuva punainen. Ohjekirja ohjeistaa sammuttamaan latauslaitteen koska sen vikavirtasuoja on lauennut mutta minun versiossa ei ole tuota virtakytkintä lainkaan :idiot2:
Viikin Prismassa auto lataa kuitenkin normaalisti type-2 johdon kautta, mutta haluaisin ladata myös kotona.
Onko ehdotuksia? Vai haluaisiko joku tulla kokeilemaan mitä mun Mennekes tekee sun auton kanssa; asun Pihlajistossa? Tietäisin että laitanko etsintään uuden kotilatauslaitteen vai onko kyse siitä ettei laturi ja auto "tykkää" toisistaan. PASI 

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1867
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1248 : 10.03.2019, 18:42:32 »
Vähän viittaisi siihen että latausjohto on rikki.

Tosin kannattaa kokeilla painaa sitä vikavirtasuojan test nappulaa, ja renkata pari kertaa sitä edes takaisin. Joskus tuollainen vikis on ylikuormitustilanteessa lauennut jotenkin puolittain, niin ettei sähkö tule läpi. Tuo ei kyllä kovin todennäköiseltä kuulosta jos latausjohtoon syttyy valo.

Poissa Pasileppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1249 : 10.03.2019, 19:49:26 »
Kokeilin kolmessa eri shuco-töpselissä (ulkovarasto,tuulikaappi ja autokatoksen lämmitystolppa) ja aina sama tulos: auto näyttää jatkuvaa punaista valoa. Epäilen myös itse että lumisateessa lataaminen tai joku muu on rikkonut Mennekesin!    :'(

Poissa pile jr

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 654
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1250 : 10.03.2019, 20:45:10 »
Otappa kaapeli yöksi sisälle ja anna olla. Jos se sillä heräisi. Tänään tuli koitettu nelivetoa dstc sportilla. Oli todella hauskaa mennä kylki edellä, tuli tosi myöhään mukaan dstc. Rauhassa saa mennä luisussa, vielä kun saisi kytkettyä kokonaan pois.
S60R -06 Blue Monster
icarsoft i906

Poissa Jyrmy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1251 : 11.03.2019, 16:48:22 »
Löytyiskö nopeeta vastausta, en oo auton lähellä nii ei pääse tarkistaan. Pitkät, h7 vai h9?

Edit: eipä enää mitn, ohjekirja sovelluksestaha tuoki löyty. H9
« Viimeksi muokattu: 11.03.2019, 16:59:57 kirjoittanut Jyrmy »
V60 D6

Poissa karsta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1252 : 13.03.2019, 12:11:53 »
Ensinnäkin kannattaa varata ilta ja lukea tämä ketju läpi ennen auton ostoa. Se kannattaa.

Sähköllä pääsee 30 - 40 km eli työmatka näyttää sopivan hyvin tuohon ikkunaan. Etsi maatie, jossa ajat noin 90 km/h nopeutta. Moottoritie syö akun aika nopsaan tyhjäksi. Luulisin, että työmatka menee noin 1... 1.5 l/100 km kulutuksella, jos saat ladattua auton molemissa päissä. Webaston kulutus tulee tähän päälle sään mukaan eli noin 0.5 l/h.

Autossa on webasto ja kesällä ilmastointi, joka jäähdyttää auton ennen ajoa. Se on luksusta ja parempi varuste kun adaptiivinen vakkari. Sekin on kyllä hyvä.

Ongelmia: ilmastoinnin kompressori hajoaa (Volvo tulee vastaan), auton ovien johtosarjat joutui vaihtamaan omaan autoon ja jakohihnan vaihto on tavallista kalliimpaa. Auto tehdään jännitteettömäksi eli ihan kaikissa nyrkkipajoissa tätä autoa ei enää korjata. Henkilökohtaisesti ongelmia tuottaa joskus liikennevaloista lähtö... tulee painettua kaasua vähän syvemmälle ja jotkut siitä provosoituu.

Auton hybriditeknikka perustuu li-ion akkuihin ja en ole kuullut mitään ongelmia niistä. Takapään jousitus on mielestäni hieman liian pehmeä, mutta nämä on enemmän makuasioita.

Olen ollut enemmän kuin tyytyväinen autoon. Renkaat ovat vähän turhan leveät ja etenkin kesällä auto hieman hakee urissa. Omassa on nyt alla 215mm leveät renkaat ja auto menee kuin juna.
Meni useampikin ilta ketjun läpikäymiseen, ja vielä on vähän kesken, :D Mutta paljon hyödyllistä asiaa tullut vastaan.

Viestiketjun sisältö meinasi ensin kääntää ajatukset pois tästä D6-vaihtoehdosta, kun kalliit remontit alkoi mietityttämään. Lopulta ajatus ei tuntunut enää niin karmivalta etteikö uskaltaisi tähän tekniikkaan päätyä, kun muutamat perusasiat selvittää ennen hankintaa ja varautuu siihen että jotain voi tulla vastaan. Selvitystyö jatkuu.

Apukaukovalot näyttää olevan H9-halogeenipolttimolla. Onko kukaan vaihtanut onnistuneesti tilalle esim. 55w H9-xenonsarjoja? Aikanaan tällainen askartelu tuli tehtyä C-Mersussa, jolloin kaukovalonäkyvyys oli melkoisen hyvällä tasolla alkuperäisten kaksoisxenonien lisänä. Lueskelin toisesta topicista että ilmeisesti ainakin halvat xenonsarjat voi aiheuttaa häiriöitä.
EX: V40 Momentum 2013

Poissa mikate

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1253 : 13.03.2019, 13:02:37 »
Jaahans. Nyt kävikin sitten niin että VOC ilmoitti sunnuntai-iltana auton olevan valmiustilassa. Sen mukaan auto seisoo kotipihalla ovi auki; viimeinen ajo päiväkirjan mukaan torstai-iltana, siitä tasan 3 vrk myöhemmin laittanut valmiustilan päälle akkua säästääkseen. Mikään toiminto ei toimi mutta lämpötila näkyisi päivittyvän. Auto ollut koko ajan ajossa, monta kertaa päivässä. Ilmoituksen mukaan valmiustila poistuu kun käynnistää ja lähtee ajoon. Ei vaikutusta. Auto - Auton tiedot -valikon kautta pystyy suorittamaan diagnostiikan joka kertoo yhteyden autoon olevan kunnossa. Sama juttu molemmilla käytössä olevilla laitteilla (puhelin ja tabletti), ulos- ja sisäänkirjautuminen ei vaikuta.

EDIT Näkyy olevan yleisempi ilmiö, useammalla pimentynyt loppuviikosta täällä ja ruotsin puolella
« Viimeksi muokattu: 13.03.2019, 16:56:34 kirjoittanut mikate »

Poissa Jyrmy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1254 : 13.03.2019, 18:08:12 »

Apukaukovalot näyttää olevan H9-halogeenipolttimolla. Onko kukaan vaihtanut onnistuneesti tilalle esim. 55w H9-xenonsarjoja? Aikanaan tällainen askartelu tuli tehtyä C-Mersussa, jolloin kaukovalonäkyvyys oli melkoisen hyvällä tasolla alkuperäisten kaksoisxenonien lisänä. Lueskelin toisesta topicista että ilmeisesti ainakin halvat xenonsarjat voi aiheuttaa häiriöitä.

Vois olla ideaa kun h9 ei oikeen mitää hyvää led ratkasuakaan taida olla, ja maskiin kun ei oikee lisäpitkät sovi..
V60 D6

Poissa Uusivolvoilija

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1255 : 13.03.2019, 20:13:49 »
Tänään oli omakin kulkine Biliassa, johon olin tilannut apulaitehihnan ja kiristimen vaihdon. Samalla vaihdettiin kompressori veloituksetta, sekä päivitettiin navin softa, jotta ottaa päivitetyt kartat USB-tikulta. Tuo softa kustansi muutaman kympin.
Hihnan vaihto olikin sitten aika kallis, n.340e
Noin kuusi tuntia otti kaikkineen

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1256 : 13.03.2019, 20:52:51 »
Vois olla ideaa kun h9 ei oikeen mitää hyvää led ratkasuakaan taida olla, ja maskiin kun ei oikee lisäpitkät sovi..

Osramilta saa 75w Cool Blue Boost -halogenipolttimon, joka on aika hyvä ratkaisu. Valoteho paranee ja värilämpötila on lähempänä xenoneita.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1257 : 13.03.2019, 21:42:42 »
Tänään oli omakin kulkine Biliassa, johon olin tilannut apulaitehihnan ja kiristimen vaihdon. Samalla vaihdettiin kompressori veloituksetta, sekä päivitettiin navin softa, jotta ottaa päivitetyt kartat USB-tikulta. Tuo softa kustansi muutaman kympin.
Hihnan vaihto olikin sitten aika kallis, n.340e
Noin kuusi tuntia otti kaikkineen

Se apulaitehihna ja kiristin ovat tavallista jämäkämpää tavaraa. Siitä johtuu myös tuo hinta.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Pasileppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1258 : 14.03.2019, 20:19:51 »
Iltaa
Olisiko teillä jollakin v60 plugarin omistajalla Helsingissä aikaa ja halua tehdä nyt sunnuntaina kokeilut missä testaisin toimiiko minun latauslaite teidän autossa (täten selviäisi että vika on minun latauslaitteessa eikä autossa) ja toimiiko teidän latauslaite minun autossa. Koska type-2 johdolla lataaminen toimii Prismoissa niin epäilen latauslaitetta, mutta voi yhteysvika olla myös autonkin päässä; tällä se helposti selviäisi. Voisin tulla teidän luokse tai tehdään se meillä täällä Pihlajistossa. Ajankohta voisi olla aamulla formuloiden jälkeen (loppuu noin klo 9) ja ennen klo 15. Minulle voi vastata yksityisviestillä jos joku pystyisi auttamaan. Kiitos
Pasi

Poissa zemex

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 242
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1259 : 18.03.2019, 13:40:31 »
Tullut joku kumma fiksaatio tästä autosta mutta onko tämä kannattava ostos?  ;D

Mulla kertyy työmatka ajoa 60km, 6pv viikossa ja siihen päälle muut ajot. Varmaan joku 20000-25000km vuodessa. Onko tämä kannattava peli näille ajoille vai pysynkö bensa-autoissa? Huollot on ilmeisesti kalliit mutta kuinka vika herkkiä nämä oikeasti on?

 

Ateho  Elekma