No, ainakin auton järjestelmien softapäivitykset jäävät tee-se-itse mieheltä saamatta.
Vähän nämä nykyvehkeet huoltoa tarvitsevat, joten onkohan se nyt ylivoimaista valtuutettua korjaamoa käyttää ongelmien välttämiseksi?
Helppo näihin on perushuollot tehdä, kuten öljyt ja suodattimet vaihtaa itse. Tästä hybridistä ei ole kokemusta itsellä, mutta nykyvolvoista kylläkin. Sudenkuoppa on siinä, kun tulee ensimmäinen sähkövika. Pitää hankkia testeri, jolla pystyy katsomaan mikä komponentti milloinkin pitää vaihtaa ja sitten vielä sopeuttaa. Osaan ohjausmoduuleista pitää vielä ladata ohjelma erikseen ja se ei enää noilla kiinankopiotestereillä onnistu - tai onnistuisi, jos saisi ks. softan jostakin...
Voi olla että hybrideissä saadaan softapäivityksillä lisää ominaisuuksia, kuten ajomatkaa sähköllä tms., mutta jos auto pelaa moitteetta, niin en näe paljon tarvetta ohjelmistopäivityksiin perushuollon yhteydessä.
Kiitos mielipiteistä, kovin moni ei ilmeisesti huolla näitä itse?
Ei varmasti ylivoimaista ole viedä merkkihuoltoon, mutta jos tahtoo tehä itte...

Yritin tuossa selvitellä, että mitä huoltoihin sisältyy.
Normaaliin määräaikaishuoltoihinhan kuuluu vain nesteiden, suodattimien ja hihnojen vaihtamisien (helppoja) lisäksi pitkä lista "tarkastus" -kohteita.
Hybridi tekniikan tuottamia lisäkohteita en löytänyt mistään luettelosta. Liikkeestä kysyessäni osasivat mainita vain juuri tuon ohjelmistopäivityksen (jos on tarve) ja kuulemma generaattorin testauksen. Siis sen jolla ajoakkuja ladataan dieselin voimin. Lisäksi tuli itsellä mieleen akuston jäähdytysnesteen vaihto jollain syklillä.
Eipä nämäkään laitteet mitään rakettitieteitä taida sisältää. Huoltomuistutuksen nollaukseenkin löytyy ohje intervepistä eli mitään hilavitkutinta ei tartte siihenkään.
Tai sitte pitää hommata joku harrastepeli, jota saa rassata ja jättää tämän niiden "ammattimiesten" käsiin.