Ateho  Elekma

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 2337 Vastauksia
  • 266812 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Macko

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1905 : 07.08.2019, 21:30:48 »
Ensin on takuuaika ja sen jälkeen tuotevastuu. Omassa homma toimi mallikkaasti, koska myyjäliike oli auton tuonut Hollannista. Tämä tottakai näkyy myös hinnassa, mutta minun kohdalla myyjä kantoi hienosti vastuun ja kustansi aikaisemmin mainitut ongelmat. Esimerkkinä kompuran vaihto, jossa Volvo maksoi kompuran ja myyjä vaihtotyön.

https://www.minilex.fi/a/valmistajan-tuotevastuu

Ymmärsin että alkuperäinen kysyjä olisi itse tuonut juuri auton eikä Suomalaisen myyjäliikeen toimesta. Mikäli auton ostaa myyjäliikkeestä Suomesta, joka on tuonnin hoitanut, silloin normaalit tuotevastuut on helpompi hoitaa.

Poissa matalaut

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 209
  • Volvo V60 D6 hybrid -14
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1906 : 07.08.2019, 23:03:39 »
Ymmärsin että alkuperäinen kysyjä olisi itse tuonut juuri auton eikä Suomalaisen myyjäliikeen toimesta. Mikäli auton ostaa myyjäliikkeestä Suomesta, joka on tuonnin hoitanut, silloin normaalit tuotevastuut on helpompi hoitaa.

Ymmärsin kyllä samalla tavalla. Takuu toiseen maahan on käytännössä mahdoton, mutta teoriassa voisi onnistua. Autolla kun pari kertaa ajelee Alankomaihin ja takaisin takuukorjauksen vuoksi, niin kustannuksia siitäkin tulee.
Aikaisemmat: VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa tj86430

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1907 : 08.08.2019, 06:09:33 »
Takuu toiseen maahan on käytännössä mahdoton, mutta teoriassa voisi onnistua. Autolla kun pari kertaa ajelee Alankomaihin ja takaisin takuukorjauksen vuoksi, niin kustannuksia siitäkin tulee.
Miksi se on käytännössä mahdoton, toimiihan se muillakin merkeillä, esim. mersujen Junge Sterne -takuu? Eikä niitäkään Saksaan ajella takuukorjauksiin, vaan ihan Suomessa hoidetaan.
V90 T8 Business Inscription MY20

Poissa Jule

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1144
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1908 : 08.08.2019, 18:28:59 »
Periaatteessa EU:n ulkopuolelta tuodussa autossa voi ollakin rajoitus että takuu ei ole enää ulkomailla voimassa, mutta EU:n sisällä valmistajan on takuunsa hoidettava vaikka auto maata vaihtaakin.

Poissa matalaut

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 209
  • Volvo V60 D6 hybrid -14
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1909 : 08.08.2019, 22:27:33 »
Miksi se on käytännössä mahdoton, toimiihan se muillakin merkeillä, esim. mersujen Junge Sterne -takuu? Eikä niitäkään Saksaan ajella takuukorjauksiin, vaan ihan Suomessa hoidetaan.

Myyjän takuusta puhun. Valmistajan takuu on erikseen. Suomessa voi esimerkiksi autokaupan kanssa sopia 6 kk takuun vanhempiin autoihin vaihteistolle. Valmistajan takuut voi olla jo ohi. Aika moni autonmyyjä sanoo auton olevan todella hyvässä kunnossa ja siihen vedoten pyydän lisätakuut esim. 6 kk ajalle kauppakirjaan. Jos kauppias ei suostu, niin sitten pudotellaan hintaa alaspäin. Yritä tätä ulkomaisen autokaupan kanssa.
Aikaisemmat: VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa kv67

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1910 : 12.08.2019, 10:58:14 »
Tänään vein vaihteeksi auton kompuranvaihtoon. Positiivista oli, että maahantuoja ja valmistaja kuulemma yrittävät selvittää, mistä tämä vaihdettujen kompuroiden jatkuva hajoaminen johtuu.

Aikalailla kivuttomasti menee, kun ei enää tarvii kustannuksistakaan vääntää vaan kiltisti menee takuun/Volvon piikkiin.

Poissa pile jr

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 615
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1911 : 12.08.2019, 12:14:53 »
Itsellä taas tuli ilmoitus, ilmastointi laite vaatii huollon, olin käyttämättä ilmastointia 4pv ja siitä eteenpäin (3viikkoa) ilmastointi on toiminut moitteetta, on ollut ihan hellettäkin. Itsekkin varasin jo ajan, mutta päätin peruuttaa ajan. En tosin tiedä minun tapauksessa, kun kilometrejä on takana jo 235000, tuleeko volvo mitenkään vastaan, tuskin tulee?
S60R -06 Blue Monster
icarsoft i906

Poissa kv67

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1912 : 12.08.2019, 14:44:56 »
Tampereella sanottiin tänään että ainakin toistaiseksi vaihdetaan Volvon piikkiin, jos kompura menee rikki alle 6kk vaihdosta, (toinen mekaanikko puhui vuodesta) Kaikista rikkoutuneista kompuroista menee kuulemma raportti eterenpäin mutta mitään järkevää syytä ei ole kuulemma vielä löytynyt. Tällä hetkellä epäillään öljyjä ja/tai ohjelmistovikaa.

Tällä kertaa minulla ei ollut kompura palanut vaan ilmoitti anturivikaa, ei kuulemma ihan jokapäiväinen vaihdon syy...

Poissa matalaut

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 209
  • Volvo V60 D6 hybrid -14
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1913 : 12.08.2019, 20:16:15 »
Tampereella sanottiin tänään että ainakin toistaiseksi vaihdetaan Volvon piikkiin, jos kompura menee rikki alle 6kk vaihdosta, (toinen mekaanikko puhui vuodesta) Kaikista rikkoutuneista kompuroista menee kuulemma raportti eterenpäin mutta mitään järkevää syytä ei ole kuulemma vielä löytynyt. Tällä hetkellä epäillään öljyjä ja/tai ohjelmistovikaa.

Tällä kertaa minulla ei ollut kompura palanut vaan ilmoitti anturivikaa, ei kuulemma ihan jokapäiväinen vaihdon syy...

Mulle kertoivat noin vuosi sitten, että takuu on vuosi. Luulisin, että tuotevastuu tässä kohtaa ajaa ohi takuuajan. Tästä nousisi aika iso haloo, jos päättäisivät lopettaa korjaukset ennen kuin vian "root cause" on selvitetty. Suomeksi juurisyy ongelmaan tai jotain vastaavaa.
Aikaisemmat: VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1914 : 13.08.2019, 07:27:59 »
Lueskelin tuosta Vidasta tuon kompuran tietoja. Scroll tyyppinen , eli kuten ilmalämpöpumpuissa. Kierrosluku 800- jotain 8000 r/min. On aika korkea tuo maksimikierrosluku vai mitä?

Poissa matalaut

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 209
  • Volvo V60 D6 hybrid -14
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1915 : 13.08.2019, 20:15:53 »
Lueskelin tuosta Vidasta tuon kompuran tietoja. Scroll tyyppinen , eli kuten ilmalämpöpumpuissa. Kierrosluku 800- jotain 8000 r/min. On aika korkea tuo maksimikierrosluku vai mitä?

Maksimikierrokset kuulostaa aika koville. Omaan korvaan nuo kierrokset ei nouse tuolle tasolle.
Aikaisemmat: VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1916 : 14.08.2019, 17:26:52 »
Maksimikierrokset kuulostaa aika koville. Omaan korvaan nuo kierrokset ei nouse tuolle tasolle.
Niin tuolla kuitenkin sanottiin. Ei ole ihme jos käämit lämpenee. Kun voisi jotenkin ohjelmallisesti rajoittaa ne kierrokset vaikka 5000:een. ::)

Poissa AAulavuo

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1917 : 16.08.2019, 14:28:09 »
Tervehdys! Onko muilla ollut D6:n kanssa ongelmia sähköllä ajon kanssa siten, että kun laittaa esim. Puren päälle tulee viesti ”Pure ei käytettävissä johtuen hybridijärjestelmän tilapäisistä häiriöistä johtuen” ja tämä tila jatkuu pidempään? Myöskään start&stop eikä täyssähköajo toimi Hybrid-tilassa tällöin. Toisin sanoen ei suostu sammuttamaan polttomoottoria.

Talvelta tämä oli tuttu itsellekin lyhyt aikaisena, jolloin piti ajaa pari kilsaa ja sitten suostui ajamaan sähköllä, mutta aiemmin tänä vuonna mulla kesti tätä 3-4 viikkoa yhtäjaksoisesti. Silloin vika häipyi itsestään ja yhtäkkiä antoi ajaa taas sähköllä. Tänään tuli taas toi, kun käynnistettiin tallissa auto... Onko kellään ollut vastaavaa ja esittää hyviä ratkaisuja tähän?

Poissa Pupulii

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1918 : 16.08.2019, 14:32:28 »
Hei. Juuri löysin tämän forumin ja pienten Volvo-murheiden vuoksi ajattelin kysäistä neuvoa. Pahoittelen jo etukäteen, etten tunne autotermistöjä juurikaan, joten yleiskielellä mennään.

Meillä on Hollannista suomalaisen autokaupan kautta tuotu hybridi-Volvo vm. 2014, jolla on ajettu n. 235 000 kilometria. Auto on huollettu merkkihuollossa myös Hollannissa, joten sillä on jonkinlainen takuu olemassa. Meillä se on ollut noin vuoden. Ilmastoinnin kompura on vaihdettu joku kuukausi sitten Volvon piikkiin ajotietokoneen herjailtua sitä, eikä siitä ole ollut sen enempää ongelmaa.

Nykyinen ongelma on, että kesäkuun puolivälissä eräänä aamuna auto oli täysin mykkä, ei edes ovia saanut auki. Se hinattiin merkkihuoltoon, jossa todettiin käynnistysakun loppuneen. Akku vaihdettiin (kesäkuun lopussa), jonka jälkeen ajotietokoneen herjailtua päivitettiin ohjelmisto ja sitten vaihdettiin vielä Volvo On Callin akku niin ikään ajotietokoneen ilmoittelun vuoksi. Nyt kuukauden kuluttua tuosta koko rumbasta löytyi auto taas aamulla täysin mykkänä pihasta. Tällä kertaa hinausauton annettua virtaa, se lähti käyntiin, mutta akun vaihdon ollessa vielä takuun alaista, se vietiin kuitenkin taas merkkihuoltoon selvitykseen. Nyt on merkkihuollosta ilmoitettu, että käynnistysakku oli täysin tyhjä, mutta SIINÄ ei ole vikaa. Eivät tiedä missä vika on, kun akku kuulemma pitänyt virrat yön yli. Lasku on kuitenkin tulossa ja kotiin lähtö sillä saatteella, että jospa tuo tyhjenisi vielä toisenkin kerran, niin ehkä selviäisi miksi se tekee niin.

Koska en käytä autoa huvikseni, vaan tarpeeseen, minusta on erittäin ikävää jos akku taas jonain aamuna on tyhjä ja töihin/lasten harrastuksiin mennään taksilla. Onko kellään ollut vastaavia ongelmia ja mahtaisiko joku osata arvioida mikä autossa on vikana? Itse pidän autosta todella paljon, mutta mies on nyt kyllästynyt ja haluaa vaihtaa auton ennen kuin se "ajaa meidät konkurssiin".

Poissa Kosunte

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1919 : 16.08.2019, 16:58:41 »
Hei. Juuri löysin tämän forumin ja pienten Volvo-murheiden vuoksi ajattelin kysäistä neuvoa. Pahoittelen jo etukäteen, etten tunne autotermistöjä juurikaan, joten yleiskielellä mennään.

Meillä on Hollannista suomalaisen autokaupan kautta tuotu hybridi-Volvo vm. 2014, jolla on ajettu n. 235 000 kilometria. Auto on huollettu merkkihuollossa myös Hollannissa, joten sillä on jonkinlainen takuu olemassa. Meillä se on ollut noin vuoden. Ilmastoinnin kompura on vaihdettu joku kuukausi sitten Volvon piikkiin ajotietokoneen herjailtua sitä, eikä siitä ole ollut sen enempää ongelmaa.

Nykyinen ongelma on, että kesäkuun puolivälissä eräänä aamuna auto oli täysin mykkä, ei edes ovia saanut auki. Se hinattiin merkkihuoltoon, jossa todettiin käynnistysakun loppuneen. Akku vaihdettiin (kesäkuun lopussa), jonka jälkeen ajotietokoneen herjailtua päivitettiin ohjelmisto ja sitten vaihdettiin vielä Volvo On Callin akku niin ikään ajotietokoneen ilmoittelun vuoksi. Nyt kuukauden kuluttua tuosta koko rumbasta löytyi auto taas aamulla täysin mykkänä pihasta. Tällä kertaa hinausauton annettua virtaa, se lähti käyntiin, mutta akun vaihdon ollessa vielä takuun alaista, se vietiin kuitenkin taas merkkihuoltoon selvitykseen. Nyt on merkkihuollosta ilmoitettu, että käynnistysakku oli täysin tyhjä, mutta SIINÄ ei ole vikaa. Eivät tiedä missä vika on, kun akku kuulemma pitänyt virrat yön yli. Lasku on kuitenkin tulossa ja kotiin lähtö sillä saatteella, että jospa tuo tyhjenisi vielä toisenkin kerran, niin ehkä selviäisi miksi se tekee niin.

Koska en käytä autoa huvikseni, vaan tarpeeseen, minusta on erittäin ikävää jos akku taas jonain aamuna on tyhjä ja töihin/lasten harrastuksiin mennään taksilla. Onko kellään ollut vastaavia ongelmia ja mahtaisiko joku osata arvioida mikä autossa on vikana? Itse pidän autosta todella paljon, mutta mies on nyt kyllästynyt ja haluaa vaihtaa auton ennen kuin se "ajaa meidät konkurssiin".

Minulla tyhjensi akun pariin otteeseen kun jokin "rele" oli hajonnut ja moottorin tuuletin jatkoi pyörimistään kunnes akku loppui. Tämä tuntui olevan Volvon omamekaanikolle tuttu ongelma ja ensihoidoksi kävi nyppäsemässä joko sulakkeen pois tai piuhan irti. Seuraavaksi päiväksi tuli uusi osa.
Tämä tapahtui kun ensimmäisen kerran kokeilin Webastoa auton saatuani. En tiedä oliko tuolla asiaan yhteyttä. Autona 2015/16 D5 Twin Engine.

 

Race.fi  TamCar