Futurez  Kulkukoira

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 5094 Vastauksia
  • 1318401 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Defenssi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4935 : 29.08.2024, 21:12:25 »
Eikai se Save mode sentään tuplaa kulutusta. Lataa se akkuja AWD-modella mutta ei sammuta moottoria koskaan kuten Save-modella sammuttaa moottorin kun tullut n.20km rangea mittariin.
Ainakin talvella muistan ajaneeni pikku pätkän, hybrid moodilla että disukka kävi kokoajan (7.8/100km), ja savella sitten sama pätkä keskikulutuksella 16l/100km :buck2:
Eli kun energiaa kerää edestä taakse.. Kannattaa havainnollistaa esim ajamalla eka ilman että kerää energiaa, sitten sen kanssa. Ja tarkkailkaa vaikka ajotietokoneesta hetkellistä kulutusta
« Viimeksi muokattu: 29.08.2024, 21:19:33 kirjoittanut Defenssi »
Armosta pelastettu, Jeesuksen seuraaja
Evankeliumin työssä
YouTube: The Light Shines
Tiktok: mjohn.1992

Poissa Kristiaani

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4936 : 30.08.2024, 12:44:53 »
Hei! Ostin tuossa kuukausi sitten kamuxilta volvo v60 t6 hybridin vm. 2020. Tiedän, tämä on d6 keskustelu, mutta täällä keskustelu on runsasta ja oma kysymykseni ei ole diissel tai bensariippuvainen.

Eli, myynti-ilmossa oli, että autossa polttoainekäyttöinen lisälämmitin. Mitäs se käytännössä tarkoittaa? Aktivoin VOC wetterillä. Volvon apissa näkyy ”ilmastointi” ja sen alasivulla ”ajastimet” mutta missään ei näy että voisi valita lämmittimen lämpötilaa yms. Onko lisälämmitin niin että kun napsautan apista ilmastoinnin päälle se alkaa tarvittaessa lämmittämään akkuja vai miten homma toimii? Äpistä pystyy kyllä laittamaan penkin- ja ratin lämmittimen päälle.

Vai onko niin että polttoainekäyttöinen lämmitin puuttuu ja kamuxi koittaa vetää höplästä. Auto on ruotsin jos se vaikuttaa jotenkin?

Toinen kysymys kun uskalsin kerta kysyä ensimmäisenkin. Auton omissa äpeissä näkyy spotify ja joku sanelu-äppi, mutta kun menen latauskeskukseen en näe mitään ladattavaa. Kai siellä nyt jotain äppejä pitäisi olla. Pitääkö joku softa käydä päivittään marmorilla, jotta ladattavaa saa -ja onko siellä edes mitään tarpeellisia äppejä? 


Lisään viestiin kuvan volvo äpistä miltä se itsellä näyttää

Ps. Autolla ajettu 140tkm. Kamuxin piikkiin kinusin hihnan vaihdon. Samalla itse maksoin eradin öljynvaihdon (öljyt näyttivät hyviltä mekonomin mukaan) onko jotain, mistä saisi unettomia öitä?




Poissa Mepi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 781
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4937 : 30.08.2024, 12:57:35 »
Konepellin alla on Webasto -tarra mikäli autossa on oikeasti polttoainekäyttöinen lisälämmitin
Volvo XC60 2016 D3 - (150hp 350Nm) 230hp 500Nm
Ex. Volvo V70 2013 Summum D5 AWD Rica 275hp
Ex. Volvo V70 2007 Classic 2.5T AWD Rica +180kW # Ex. S40 T4

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 998
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4938 : 30.08.2024, 13:10:51 »
...oma kysymykseni ei ole diissel tai bensariippuvainen.

Eli, myynti-ilmossa oli, että autossa polttoainekäyttöinen lisälämmitin. Mitäs se käytännössä tarkoittaa? Aktivoin VOC wetterillä. Volvon apissa näkyy ”ilmastointi” ja sen alasivulla ”ajastimet” mutta missään ei näy että voisi valita lämmittimen lämpötilaa yms. Onko lisälämmitin niin että kun napsautan apista ilmastoinnin päälle se alkaa tarvittaessa lämmittämään akkuja vai miten homma toimii? Äpistä pystyy kyllä laittamaan penkin- ja ratin lämmittimen päälle.

Vai onko niin että polttoainekäyttöinen lämmitin puuttuu ja kamuxi koittaa vetää höplästä.
Lisään viestiin kuvan volvo äpistä miltä se itsellä näyttää


Sensuksessa (vai joko tuossa on se Android) sinulla näkyy lämmittimen ajastuksia, eli autossasi on pa-lisälämmitin. Ainakin omassani se lämmittää maksimissaan puolisen tuntia ja lämpötila on ”sopiva”. En osaa sanoa, vaikuttaako keskinäytön pyynti mitään weban toimintaan. Tuskinpa.

VOCista en osaa sanoa, kun autossani sitä ei ole mieltäni pahoittamassa ;).

Sensuksen äppeissä tuontimaat ja varusteiden ruksaamiset varmaankin vaikuttavat valikoimaan. Omassani on mm toimimaton parkkisovellus, TuneIn, sää, ympäristöoppia ja nähtävyyksiä, toimiva Carplay, Spotify ja mitä muuta siellä lieneekään.

Kannattanee siirtyä oikeaan osioon, sillä näillä edellisen mallisarjan autoilla ei ole mitään yhteistä SPA-autojen kanssa -paitsi buginen Volvo-äppi.

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 577
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4939 : 31.08.2024, 19:56:59 »


Mun mielestä todella matala polttoaineen kulutus, kun pitkää matkaa tuosta reilusta 2300km:sta on ollut noin 300-400km, loput kaupunkia :) Ja nyt tosiaan opin reilu viikko sitten (kiitos teille vinkeistä), että jos sähköä ei ole tarjolla niin AWD ajomoodilla vaan kokoajan ;)

Siihen tietoon asti tein kun sähkö ollut lopuillaan, savella kerännyt energiaa ja taas sähkölle.

Paljonhan mie tietämättään hukkasin naftaa viime talvena kun en osannut käyttää. Savella menin paljon kun "en tiennyt tai tajunnut", että se noin tuplaa diisselin kulutuksen  :idiot2:

Kappas, tuollainenkin näkymäkin tullut sovellukseen, tuohan on ihan hauska. :)

Poissa Defenssi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4940 : 01.09.2024, 10:44:57 »
Kappas, tuollainenkin näkymäkin tullut sovellukseen, tuohan on ihan hauska. :)
Joo, ite just tuona päivänä huomasin, tosi hyvää statistiikkaa saa :)
Armosta pelastettu, Jeesuksen seuraaja
Evankeliumin työssä
YouTube: The Light Shines
Tiktok: mjohn.1992

Poissa Juh44

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4941 : 04.09.2024, 11:11:31 »
Ainakin talvella muistan ajaneeni pikku pätkän, hybrid moodilla että disukka kävi kokoajan (7.8/100km), ja savella sitten sama pätkä keskikulutuksella 16l/100km :buck2:
Eli kun energiaa kerää edestä taakse.. Kannattaa havainnollistaa esim ajamalla eka ilman että kerää energiaa, sitten sen kanssa. Ja tarkkailkaa vaikka ajotietokoneesta hetkellistä kulutusta
Kyllä se hybrid tila on taloudellisin ajaa akku tyhjänä, save lataa akkuun väkisin mehua, awd käyttää polttomoottoria väkisin ja minusta pidonhallintakin on aktiivisempi. = Kuluttaa enemmän.

Sulla on vaan sattunut joku dpf poltto siihen kulutuspätkälle tms...
xc70 D5AWD -06

Poissa Defenssi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4942 : 04.09.2024, 15:16:38 »
Kyllä se hybrid tila on taloudellisin ajaa akku tyhjänä, save lataa akkuun väkisin mehua, awd käyttää polttomoottoria väkisin ja minusta pidonhallintakin on aktiivisempi. = Kuluttaa enemmän.

Sulla on vaan sattunut joku dpf poltto siihen kulutuspätkälle tms...
Ei ollut dpf poltto. Moottori kävi koska pyysin hyttiin lämpöä enemmän kuin auto pystyi antamaan. Kylmänä siis liikkeellä tuo tilanne. Oon disabloinut webaston automatiikan, menee äkkiä epäkuntoon kun kokoajan on off lyhyttä käyttöä.

Jos ei sähköä tarjolla / pitempää matkaa ajaa, en jaksa rasittaa nykyään ajamalla koko ajan hybrid moodilla polttomoottoria. Karstoittuu ennen pitkää, kun vähän väliä moottori sammuu ja käynnistyy
« Viimeksi muokattu: 04.09.2024, 15:19:41 kirjoittanut Defenssi »
Armosta pelastettu, Jeesuksen seuraaja
Evankeliumin työssä
YouTube: The Light Shines
Tiktok: mjohn.1992

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 577
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4943 : 13.09.2024, 12:05:56 »
Totta, kartta-aineisto kaipaisi kyllä päivityksen. Vaikka sen mielipahan nimissä mitä nuo ilmastointikompurat ovat aiheuttaneet.

Tuo 2020 karttako jäi sitten Sensuksen osalta viimeiseksi? Onkohan mitään ei-virallista päivitystä olemassa?

Poissa janhon

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4944 : 13.09.2024, 12:54:10 »
Ei ollut dpf poltto. Moottori kävi koska pyysin hyttiin lämpöä enemmän kuin auto pystyi antamaan. Kylmänä siis liikkeellä tuo tilanne. Oon disabloinut webaston automatiikan, menee äkkiä epäkuntoon kun kokoajan on off lyhyttä käyttöä.
Jos ei sähköä tarjolla / pitempää matkaa ajaa, en jaksa rasittaa nykyään ajamalla koko ajan hybrid moodilla polttomoottoria. Karstoittuu ennen pitkää, kun vähän väliä moottori sammuu ja käynnistyy

Ei ole kyllä tuota ongelmaa ollut d6  webastossa, vaikka ajoni on lyhyttä. Egr- ssä sitäkin enemmän ongelmia. Eli mielummin webasto pätkäkäytöllä kuin moottori. Tämä vain minun kokemus….

Poissa Defenssi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4945 : 16.09.2024, 15:17:31 »
Ei ole kyllä tuota ongelmaa ollut d6  webastossa, vaikka ajoni on lyhyttä. Egr- ssä sitäkin enemmän ongelmia. Eli mielummin webasto pätkäkäytöllä kuin moottori. Tämä vain minun kokemus….
Kaikki sanovat että pätkäkäyttö tappaa webaston/eberin. Omakohtaista kokemusta edellisessä V50 1.6Drive:ssa. Ärsyttävä automatiikka, lämpötila jos +6 tai alle, ja glykoli tarpeeks viileää, niin hyräytti itestään eberin päälle. Ei voinut estää mitenkään. 2 vuotta palopesän, hehkun, ja paloilmapuhaltimen jälkeen taas sökö. Muut sanoneet samaa.

Karstoittuu helposti kun lyhyttä käyttöä, ja sitten alkaa käryt ja savut tulemaan.
Armosta pelastettu, Jeesuksen seuraaja
Evankeliumin työssä
YouTube: The Light Shines
Tiktok: mjohn.1992

Poissa vikanenvolvo

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Volvo v60 PHEV jännitteensäädin ongelma
« Vastaus #4946 : 17.09.2024, 18:53:23 »
Hei, tutkimuksen tuloksena näyttäisi siltä, että kuvassa näkyvä jännite-ero igm ja becm välillä johtaa vikatilaan. Mahtaisiko kenelläkään olla tietoa onko ohjelmavika vai pitääkö viedä korjaamolle tutkittavaksi   :-\


Poissa Mepi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 781
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v60 PHEV jännitteensäädin ongelma
« Vastaus #4947 : 18.09.2024, 08:47:04 »
Onkos tämä ajoneuvo vanhakorinen Diesel D5/D6 plugari vai uudempi Bensa T8 plugari?

Valmiita aiheita löytyy joita voi jatkaa, jos ensin mainittu niin esim https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=65838.0
« Viimeksi muokattu: 18.09.2024, 08:48:58 kirjoittanut Mepi »
Volvo XC60 2016 D3 - (150hp 350Nm) 230hp 500Nm
Ex. Volvo V70 2013 Summum D5 AWD Rica 275hp
Ex. Volvo V70 2007 Classic 2.5T AWD Rica +180kW # Ex. S40 T4

Poissa Punainenhypridi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4948 : 19.09.2024, 13:29:26 »
Mites muilla tuo VOC nykyisin pelaa. Alkuvuodesta kun oman vm. -16 D5 TwE ostin ja kävin kysymässä tuota voc siirtoa niin sanottiin suoraan että ei kannata sitä tehdä kun 3g ajetaan alas ja nämä ymmärtää vain sitä verkkoa. Ärsyttävä homma, olis ihan kätevä tuo sovellus. Mitään päivitysmahdollisuuttakaan ei kuulemma ole, modeemissa se ongelma on.
-MY16 V60 D5 Twin Engine

Poissa insinörtti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 178
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4949 : 19.09.2024, 15:12:56 »
^ VOC olisi ihan mahtava sovellus, jos se toimisi. Siis luotettavasti.

Osoitteen lähettäminen puhe-elimistä naviin olisi todella tarpeen, koska teksti syöttö autossa on ehtaa 90-luvun kännyköiden tyyliä. Toki niin, että auto reagoi vielä paljon hitaammin. Tämä toimii ehkä 80 % todennäköisyydellä silloin kun auto ei pidä huilitaukoa. 4½ vuoden aikana VOC toiminnassa on ollut totaalinen katko  (ei toimi osoitteen lähetys eikä webaston ohjaus) pari kertaa vuodessa. Välillä katko en kestänyt vain pari päivää ja pahimmillaan 6 kk putkeen.

Webaston ohjaus toimii melkein luotettavasti (tyyliin 90 %), toki tämäkin vain silloin, kun auto ei ole huilitauolla. Ja tottakai tökkii myös toimintatilan näyttö eli komento on ehkä mennyt perille, mutta appi ei tätä osaa kertoa.

Maksullinen palvelu kuitenkin kyseessä...  >:( Ja maksoin sen pisimmän toimintakatkon aikana myös (turhaan) ohjelmistopäivityksistä. Ei mitää välitöntä vaikutusta, mutta pari kk myöhemmin VOC heräsi itsekseen henkiin.

 

Kulkukoira  Proturbo