KL-varaosat  Race.fi

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 5094 Vastauksia
  • 1318488 Lukukerrat

531 ja 9 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa gubbe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 416
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #5010 : 04.12.2024, 12:14:16 »

esim. Kaikissa uusissa  v60 recharge plug-in hybrid malleissa on ERAD ja jos lukee Volvon omaa huollon lisäpalveluasivua niin kaikissa hybrideissä on tuo ERAD kun muita vaihtoehtoja ei anneta?

Totta, kyllä kaikissa lataushybrideissä on ERAD, tarkoitin kuitenkin noita ERAD vaurioita joita on esiintynyt T8-malleissa, mutta ei D5/D6 hybbrideissä, ei ainakaan suurempia otsikoita ole ollut

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 998
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #5011 : 04.12.2024, 14:51:47 »
Taitaa tuo video liittyä enemmänkin T8-malleihin, en muista lukeneeni että olis kyseisiä ongelmia ollu D5/D6 malleissa??
Ei se näissäkään ihan tuntematon vikapaikka ole, kannattaa öljyt vaihtaa säännöllisesti.

Poissa Defenssi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #5012 : 04.12.2024, 20:36:03 »
Ei se näissäkään ihan tuntematon vikapaikka ole, kannattaa öljyt vaihtaa säännöllisesti.
Paljonko tähän D5:een maksaa öljyjen vaihto sinne?
Armosta pelastettu, Jeesuksen seuraaja
Evankeliumin työssä
YouTube: The Light Shines
Tiktok: mjohn.1992

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 577
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #5013 : 04.12.2024, 20:51:47 »
Jos tietty Thermo Topin webasto, niin menee jotkut ns lukkotilaan n. 800 käyttötunnin kohdalla. Oirehtiiko mitenkään muuten kuin ilmoituksella? Jos ei, niin kannattaa luetuttaa käyttötunnit, ne ja aikalaskurin nollaamalla on käyttöä voinut normaalisti jatkaa. Rahanahneiden keksintö, että menee X käyttötuntien jälkeen lukkoon.

Ei mene lukkoon 800h kohdalla D6:ssa. Minun 2013 vuosimallissa käyttötunteja on jo yli 2000. Itse olen tuohon 2021 vaihtanut paloilmapuhaltimen kun alkoi pitämään mekkalaa, samalla piti vaihtaa Webaston pakoputken haitariosa kun oli hapertunu melkoisen huonoon kuntoon. Palopesän vaihdoin kanssa myöhemmin samana vuonna, oireena oli heikko lämmitysteho. Vesipumpun vaihdatin marmorilla, on niin ikävässä paikassa.

Poissa Suosukeltaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #5014 : 05.12.2024, 08:03:22 »
Ei mene lukkoon 800h kohdalla D6:ssa. Minun 2013 vuosimallissa käyttötunteja on jo yli 2000. Itse olen tuohon 2021 vaihtanut paloilmapuhaltimen kun alkoi pitämään mekkalaa, samalla piti vaihtaa Webaston pakoputken haitariosa kun oli hapertunu melkoisen huonoon kuntoon. Palopesän vaihdoin kanssa myöhemmin samana vuonna, oireena oli heikko lämmitysteho. Vesipumpun vaihdatin marmorilla, on niin ikävässä paikassa.

Kiitos tiedosta.

Meillä kanssa "huusi" pitkään +1v, varmaan juurikin tuo puhallin ennen kuin lopetti toiminnan.

Nyt pitäisi löytää joku paikka missä tuota osattaisiin tutkia tarkemmin ja laittaa kuntoon.

Poissa Aeroad

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #5015 : 05.12.2024, 08:16:54 »
Meidän M2017 D5tWE teki viime talvena muutaman kerran sellaisen tempun, että ei lähtenyt käyntiin aamulla. Auto oli joka kerta lämmityksessä ja latausjohto kytkettynä, eli akku täynnä. Starttinapista syttyi valot ja hetken päästä helähti CheckEngine -valo mittariin ja autolla ei päässyt liikkeelle. Eilen tämä temppu tapahtui jälleen ja silloinkin uusi napin painallus herätti polttomosan käyntiin ja päästiin liikkeelle...

Tänä aamuna tapahtui taas sama temppu, mutta nyt ei suostunut käynnistymään ollenkaan. Kun virrat kytkeytyy päälle ja CE-valo syttyy, niin tämän jälkeen autoa ei meinaa saada sammutettua millään. Nappia pitää painaa monta kertaa ja aina vain syttyy valot päälle. Tilasin lavetin hakemaan auton pajalle.

V60 twin engine D5 AWD 2017

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 577
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #5016 : 05.12.2024, 08:52:58 »
Kiitos tiedosta.

Meillä kanssa "huusi" pitkään +1v, varmaan juurikin tuo puhallin ennen kuin lopetti toiminnan.

Nyt pitäisi löytää joku paikka missä tuota osattaisiin tutkia tarkemmin ja laittaa kuntoon.

Jos työkalut pysyy kädessä ja on paikka missä tehdä niin ei tuon huoltaminen mahdoton rasti ole tehdä itse. Ongelmana lähinnä osien löytäminen (paloilmapuhallin, palopesä jne), marmorilla vaihtavat kai koko Webaston kerralla.






Poissa Defenssi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #5017 : 05.12.2024, 10:12:06 »
Meidän M2017 D5tWE teki viime talvena muutaman kerran sellaisen tempun, että ei lähtenyt käyntiin aamulla. Auto oli joka kerta lämmityksessä ja latausjohto kytkettynä, eli akku täynnä. Starttinapista syttyi valot ja hetken päästä helähti CheckEngine -valo mittariin ja autolla ei päässyt liikkeelle. Eilen tämä temppu tapahtui jälleen ja silloinkin uusi napin painallus herätti polttomosan käyntiin ja päästiin liikkeelle...

Tänä aamuna tapahtui taas sama temppu, mutta nyt ei suostunut käynnistymään ollenkaan. Kun virrat kytkeytyy päälle ja CE-valo syttyy, niin tämän jälkeen autoa ei meinaa saada sammutettua millään. Nappia pitää painaa monta kertaa ja aina vain syttyy valot päälle. Tilasin lavetin hakemaan auton pajalle.
Mulla viime talvena teki 3 kertaa webastoa käyttäessä kylmällä kelillä kun painoin start nappia, tuli vaan check engine valo eikä juuri muuta. Aattelin että onko virta vähissä. Sammutin webaston ja heti lähti käyntiin. Vuoden vaihteen jälkeen alkoi ilmottelemaan webastoa käyttäessä että virta vähissä(tiesin ettei pidä paikkaansa). Maaliskuussa mittasin ja sen ilmoituksen kohdalla auton akun lepojännite 12.67V. Aloin selvittelemään. Diagnoosiksi akkuvahti ja sen resetointi korjauksena. Erittäin monella volvon omistajalla samaan ongelmaan auttanut pelkkä akkuvahdin resetointi. Ei ole kesän jälkeen kertaakaan ilmoitellut virran "olevan" vähissä, vaikka webastoa urakalla käyttänyt.
Armosta pelastettu, Jeesuksen seuraaja
Evankeliumin työssä
YouTube: The Light Shines
Tiktok: mjohn.1992

Poissa Aeroad

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #5018 : 05.12.2024, 10:46:36 »
Eipä ole meillä virran vähyydestä ilmoitellut kertaakaan tuon yhteydessä. Vain tuo CE-valo jää palamaan, mutta auto on ihan sekaisin, kun painaa napista uudelleen. 
Kun hinuri tuli paikalle, niin polttomosa lähti laakista käyntiin, kun se oli jäähtynyt noin tunnin tuosta lämmityksestä ja pakkasta oli nyt 10 astetta...
V60 twin engine D5 AWD 2017

Poissa gubbe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 416
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #5019 : 05.12.2024, 11:00:10 »
On jonkun kerran jättänyt CE-valon palamaan ja kun painanut uudelleen käyntiin niin startannut heti. Tätä on tapahtunut Webasto päällä ja ihan lämpimillä kelilläkin.
Olen huomannut, että jarrupoljin painuu melko syvälle silloin kun CE-valo jää palamaan ja ei käynnisty ensimmäisellä painalluksella, joten ajatellut liittyvän jotenkin siihen. Normaalisti startatessa jarrupoljin ei painu niin syvälle.

Virran vähyydestä ei ole ilmoittanut.
« Viimeksi muokattu: 05.12.2024, 11:13:13 kirjoittanut gubbe »

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 998
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #5020 : 05.12.2024, 13:31:58 »
Paljonko tähän D5:een maksaa öljyjen vaihto sinne?
Satasen luokkaa, jopa alle. Voi vaihtaa itsekin, jos harrastaa haluaa.

Poissa Aeroad

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #5021 : 05.12.2024, 14:31:08 »
^Jep, Jyväskylän merkkipajalla maksoi tarvittava pari desiä öljyä 15€ ja puoli tuntia työveloitusta, eli alle satasen. Tässä ketjussa on juttua aiheesta aikaisemmin...
V60 twin engine D5 AWD 2017

Poissa Suosukeltaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #5022 : 05.12.2024, 14:39:29 »
Jos työkalut pysyy kädessä ja on paikka missä tehdä niin ei tuon huoltaminen mahdoton rasti ole tehdä itse. Ongelmana lähinnä osien löytäminen (paloilmapuhallin, palopesä jne), marmorilla vaihtavat kai koko Webaston kerralla.






Talli löytyy ja työkalut pysyy kohtuudella käsissä jos on vaikka jotkut räjäytys/asennuskuvat. Nostinta ei ole tallissa.

Mikä mahtaa olla tarkempi malli?
Jos saisi varaosat niin varmaan pitää kuitata vikakoodit yms. ennen kuin korjauksella on mahdollisuuksia toimia.

Aika paljon selvitettävää ja opeteltavaa... uhka vai mahdollisuus?

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 577
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #5023 : 05.12.2024, 15:10:51 »
Tuskin se ainakaan enempi rikki menee mitä on jo? :)

Se Webasto on tosiaan oikean eturenkaan sisälokarin takana. Sisälokari pois niin siinähän se. Vesiletkuissa (2kpl) on sellaiset pyöritettävät liittimet, ne oli ekalla kerralla vähän vaikeat. Paloilmapuhallin on tämmönen, se tuli täältä: Webastokauppa Nivala 0400111800



Palopesä on ihan perus Thermotop EVO 5 koodilla 1315947A (https://www.eeperi.com).

Poissa Suosukeltaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #5024 : 05.12.2024, 16:26:02 »
Tuskin se ainakaan enempi rikki menee mitä on jo? :)

Se Webasto on tosiaan oikean eturenkaan sisälokarin takana. Sisälokari pois niin siinähän se. Vesiletkuissa (2kpl) on sellaiset pyöritettävät liittimet, ne oli ekalla kerralla vähän vaikeat. Paloilmapuhallin on tämmönen, se tuli täältä: Webastokauppa Nivala 0400111800



Palopesä on ihan perus Thermotop EVO 5 koodilla 1315947A (https://www.eeperi.com).

Ihan loistavaa informaatiota, kiitos!
Taidan sittenkin uskaltaa lähteä näillä tiedoilla itse ropaamaan.

Tarviiko ohjelmalla nollata/kuitata viat että lähtee korjauksen jälkeen käyntiin?

 

Carcom Oy  Elekma