Onhan tuo JuHaU:n lappu selvästi parempi. Mulla tuo alku on vähän hölmö kun automaatti on mitä on.
Eikä ole, sillä T-nokalla vääntöä pitäisi olla +420Nm/3500rpm jos lastu on edes kartalla sielläpäin.
Sinun säädetty lastusi muuttui olohuoneen sohvalla tehdyksi välittömästi IMMun vaihdon jälkeen, joten tuloksesi on hämmentävän hyvä vaikka syttykartta on pielessä liki kymmenisen astetta ja sopitus liki lambda 1 vedossa, vaikka syttykartta on säädetty lambda 0,8, mukaan.
Vääntökäyrän alku tulee enemmän ahtimen/syttykartan/polttoainekartan puolesta enemmän kuin laatikosta.
Kunhan polttoainekartta saadaan toisella IMMulla
(EHJÄLLÄ!) toimimaan oikein, niin vääntökäyrästäsi tulee samanlainen kuin Mikolla, mutta sitä vaan on enemmän.... :hello:

Jos tehoa haluu overlappia on oltava enemmän kuin 0 tai 3 astetta. Kevyt 93 astetta volvon kisakoneessakkin.
Ne kenellä ei ole pakopainetta 2bar kuten vakio mitsulla, tavoittelevat enemmän overlappia...
EDIT:
Olen käsittänyt näin:
Jos pakopaine alle ahtopaineiden ei overlapista ole haittaa, vaan hyötyä.
Imupuoli työntää ahtopaineella kaiken pakokaasun pois sylinteristä juuri ennen pakopuolen sulkeutumista.
Jos taas on pakopainetta, osa pakokaasusta tulee takaisin palotilaan.
Vaparissa overlap on välttämätöntä sylinterin huuhtelun vuoksi, mutta sama nokka ei toimi molemmissa (ahdettu vs. vapari) samalla tavalla. Overlapista on se haitta, että ahdoilla menee väistämättä palamatonta seosta pakopuolelle, jolloin ahdin saa turhaa lämpökuormaa ja nostaa turhaa pakopainetta tekemättä työtä.
Tai sitten nokan toiminta-alue on vanhjojen turbo-formuloiden kierroslukualueelta, +10 000rpm, jolloin pieni overlap on ihan asiaa....

Ahtimella saadaan sitä savua sylinteriin kyllä, mutta millä se hoidetaan sieltä pois, onkin se tärkein kysymys!

Ps. Wiinamäenmiehillä sitä savua on +42% enemmän kuin bensalla ajavilla ja oktaaveja onkin kivasti enemmän!
