Autoracing  KL-varaosat

S80 D5 -04

  • 34 Vastauksia
  • 10993 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Harju

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
S80 D5 -04
« : 12.08.2015, 12:27:40 »
Monen Mersullisen (w124 ja W202) vuoden jälkeen oli aika palata Volvoon, lähinnä sen takia ettei p*rse ois kestäny sellaista Mersua joka ei olisi oikeen paha ruostumaan. Koeajettua tuli 407 pösöä, joka olisi ollut muuten mieluisa, mutta takapenkillä vähemmän tilaa mitä c-sarjan Mersussa. Ford Mondeo ja Superb Skoda olivat myös vaihtoehtoina vaan Volvoon päädyttiin.

Volvo on siis S80 D5 vuodelta 2004 ja manuaalilaatikolla. Nokkaa tästä on joskus niistetty ilmeisesti vetokoukulla ja puskuri ei aivan istu paikallensa, ilmeisesti puskurin runko taittunut (saa tarjota jos halapa löytyy hyllystä.) Kuskin puolen lokasuojaa on myös korjailtu ja se pitänee maalata tai jos löytys valmiiksi oikeassa värissä oleva niin semmonen tilalle.
Jakoremmin vaihtoon on vielä 45tkm matkaa, eli kun mittariin tulee 480tkm pitänee ruveta toimenpiteisiin. Vauhtipyörä kolisee joskus kylmänä. mutta niin harvoin ettei vielä ruveta sen kans hättäilemään.
Talvirenkaat on orkkisaluilla, mutta kokoa 195/65-15 eli eikös ne oo pahon pienet?

Ohituskiihtyvyydessä on selainen ero 200d mersuun että tällä Volvolla meinaa ajaa ohitettavan perään kun ei kerkiä kaistaa vaihtaa  :D




« Viimeksi muokattu: 03.06.2016, 23:11:23 kirjoittanut Harju »
Kartaani iässä, mutta etuvetosella mennään silti.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: S80 D5 -04
« Vastaus #1 : 12.08.2015, 12:41:26 »
Talvirenkaat on orkkisaluilla, mutta kokoa 195/65-15 eli eikös ne oo pahon pienet?

205/65r15 on alkuperäinen koko, mutta renkaat on monesti tuossa koossa paljon arvokkaammat. 195/65 toimii, mittarivirhe vaan kasvaa n. 2km/h.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Pappi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • Volvoton toistaiseksi
Vs: S80 D5 -04
« Vastaus #2 : 13.08.2015, 22:31:12 »
Olihan tuo jo aikakin. Moneskos Volvo se nyt olikaan tämä s80. Onhan sulla kokemusta muistakin.

Tästä saa vielä oikein soivan kamppeen, jolla ajaa mutkasta tietä näkymättömiin.

Skoda Octavia Combi 4x4 Experience dsg -13 & Avensis 2.2D-CAT A -11...

Poissa Harju

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 D5 -04
« Vastaus #3 : 14.08.2015, 00:08:58 »
440, 740 tdic, 850 glt, 850 gle, 850 tdi, 850 glt, 740 tdic muistaakseni nuin.

Osto hetkellä mykkänä ollut takaluukun mikrokytkin on toiminut tämän päivää oikein hyvin ja lukko on jopa lopettanut itsekseen aukeilun :o
Kartaani iässä, mutta etuvetosella mennään silti.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: S80 D5 -04
« Vastaus #4 : 14.08.2015, 00:32:42 »
440, 740 tdic, 850 glt, 850 gle, 850 tdi, 850 glt, 740 tdic muistaakseni nuin.

Osto hetkellä mykkänä ollut takaluukun mikrokytkin on toiminut tämän päivää oikein hyvin ja lukko on jopa lopettanut itsekseen aukeilun :o

Jos toiminta on vaihtelevaa voi syynä olla johtosarja, menee helposti poikki läpivientien välistä. Ei paha tarkistaa, tosin suojakuori täytyy uudistaa tuon jälkeen.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Harju

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 D5 -04
« Vastaus #5 : 14.08.2015, 08:29:11 »
Siihen minäkin kohdistin epäilyjä, odotellaan jos rupiaa renaa uudelleen ja tutkitaan sitten

"Älä korjaa toimivaa"
Kartaani iässä, mutta etuvetosella mennään silti.

Poissa Harju

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 D5 -04
« Vastaus #6 : 18.08.2015, 08:14:34 »
Vajaassa parissa viikossa on nyt tullut ajeltua n.3500km ja ei voi olla kuin tyytyväinen, kulutus, kulku ja kuljetus kapasiteetti ovat hyvin tasapainossa 8)

Yksi asia häiritsee jonnin verran, liekkö johtuu renkaista (Hankook Ventus Prime 2 215/55-17) vai mistä :-\ Toki voi olla sekin että kun muut äänet ovat sen verran vaimeita niin rengas äänet erottuvat.
Kartaani iässä, mutta etuvetosella mennään silti.

Poissa Harju

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 D5 -04
« Vastaus #7 : 22.09.2015, 09:43:38 »
Pimeys alkaa hiipiä ja näkyvyys omilla valoilla on kohtalainen, mutta ainahan asiat voisi olla paremmin :)

Isot ämpärit ei tällä kertaa tule kysymykseen, vaikka ne minun mielestä olisi se paras ja komein vaihtoehto.

Xenonejahan tässä ei ole vakiona, umpiot on hyvä kuntoiset (lie vaihdettu joskus)

Mitä vaihtoehtoja, lähinnä pitkien ja miksei lyhyiden parantamiseen?

Pitkät
-http://www.ebay.com/itm/30-inch-180W-LED-Light-Bar-Combo-Beam-Curved-Work-Offroad-Truck-Boat-SUV-cree-32-/271862449354?hash=item3f4c43c4ca&vxp=mtr
Sen mittaisena että mahtuisi upottamaan puskurin alaosaan? (huono paikka lisäpitkille etualasta tulee herkästi liika kirkas?)

-Onko led-polttimoista omiin valoihin jotain hyötyä?

-Vai xenonit omiin valoihin ja unohdetaan lisävalot?

Lyhyet
-Ledit?
-Xenonit, mutta tavan umpiolla on vastaantulija näkee vain palloja seuraavan kilometrin?
-130w polttimot?
Kartaani iässä, mutta etuvetosella mennään silti.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12711
Vs: S80 D5 -04
« Vastaus #8 : 22.09.2015, 10:22:12 »
Lyhyisiin laittaisin H7R xenon sarjan. LED polttimoiden suhteen olen vähän skeptinen. 130w halogeenit voi käydä vähän lämpimänä umpioita ajatellen. Törkkää pitkiinkin xenon sarjan niin ei tarvi lisäpitkiä miettiä :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: S80 D5 -04
« Vastaus #9 : 22.09.2015, 10:53:50 »
Xenonit on varmaan se paras vaihtoehto, itsekin olen haaveillut lyhyisiin laittavani. Mielestäni rihlaamattomissa umpioissa oikein säädetyt xenonit ei kauheasti häiritse vastaantulijaa. Toki sitten jos on kärry perässä tai muusta syystä perä alhaalla, mutta sama ongelma sisältynee myös niin ledeihin kuin tehokkaisiin halogeeneihin. Xenoneita voi olla helpompi saada laadukkaina kuin ledejä (pidempi tuotekehitys) ja halogeenit keittävät varmaan heijastimet irti...

Kuinkahan nuo can-väylään tarkoitetut xenonit toimivat näissä, vieläkö on tarvetta shuntin poraamisella?

745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Harju

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 D5 -04
« Vastaus #10 : 22.09.2015, 11:21:12 »
Näin sitä minäkin ajattelin jotta xenonit lie se helpoin ja varmin vaihtoehto.

Pitänee ruveta tutkimaan ehtovaihtoja 35w lyhkäsiin ja 55w pitkiin 8)
Kartaani iässä, mutta etuvetosella mennään silti.

Poissa Kenonit

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 986
  • Tornio
    • Flickr
Vs: S80 D5 -04
« Vastaus #11 : 22.09.2015, 17:35:56 »
Ite laitoin pitkiin halvimmat 55w kiinaxenonit, ja kyllä näkyy :D Tosin lyhyissä alkuperäiset xenonit. Mutta sun tapauksessa laittaisin ainakin itse lyhyisiin 35w xenonit, ja pitkiin 55w. Tai jos oikein valoisaa haluaa niin 75w  :D Ja värilämmöltään joku 4300-5000k niin vastaa tehtaan alkuperäisiä väriltään ;)
Nykyiset: Bmw E39 ///M5 -00, V70 D4 -15
Entiset: S60 D4 AWD -17, V50 1.6d -09S80 D5 -05, 855 t-5r -95, S80 D5 -05, 3x Bmw ///M5 sekä kasa volvon ja vagin romuja...

Poissa Duke

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2188
  • Näillä mennään
Vs: S80 D5 -04
« Vastaus #12 : 22.09.2015, 18:17:41 »
Omassa on 55w xenonit lyhyissä ja pitkissä. Hyvin näkee. Älä osta digitaalisia ballasteja lyhkäsiin, vilkkuu vaan ku vie auton mielestä liian vähän virtaa.
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo v70 D5-05 :käyttis
Volvo v70 D4-14:käyttis
Ford Escort Xr3i - 87:kesä auto

Poissa Harju

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 D5 -04
« Vastaus #13 : 29.09.2015, 10:13:25 »
Eilettäin säädeltiin pyörän kulmat niin että toisen eturenkaan osoittaessa eteenpäin myös toinen eturengas osoittaa eteenpäin, aikaisemmin näin ei ollut = 2 kpl ulkosyrjiltään sileätä rengasta.

7 viikon aikana kilometrejä on tullut vasta n.8000, no onneksi pershedelmillä alkaa ens viikonloppuna salibandyn piirisarjat joka tarkoittaa että liki joka viikonloppu kevääseen asti ollaan jossain päin eteläpohojanmaata menossa ;D

Kuinkas tuo lisälämmitin, nythän se lähtee automatik päälle eikä asiaan voi vaikuttaa. Eikös nämä saa niin että tuon automaatti käynnistyksen saa estettyä? Entä suapiko niin jotta sais napattua piälle ilman auton käynnissä oloa?
Ajastin itsessään ilmeisesti kustantaa liki 300€ ja mielestäni se on liika iso sijoitus vanhaan artikkiin :D 
Kartaani iässä, mutta etuvetosella mennään silti.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3529
Vs: S80 D5 -04
« Vastaus #14 : 29.09.2015, 20:11:04 »
Mä en sitä automaattikäynnistystä poistais, itsellä kun oli Ardic telakalla ja ilmat pakkasella niin eihän tuo lämmennyt mihinkään. Ardikin ajastussofta ajotietokoneeseen oli muistaakseni Debilissä joku 160e (?). Kannattaa sijoittaa, on aivan helevetin kätevä omasta mielestä.

Eli siitä löytyy suorakäynnistys (ei tarvitse olla auto käynnissä) ja 2kpl eri ajastimia.
« Viimeksi muokattu: 29.09.2015, 20:13:48 kirjoittanut remes »
V40 T2 -17
Kuvat

 

Carcom Oy  Elekma