0
0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
olkavarret oli 164:sta ja hammastanko oli tehostettu.
Toisessa projektissa oli E36 hammastanko ja Fiat Croman ulkopäät. Ne muistaakseni sopivat suoraan alkuperäiseen olkavarteen. E36:ssa on sisänivel erilainen, enkä tiedä varmaksi sopiiko ne E30:n hammastankoon. Ne Croman ulkopäät eivät siis sovi E30 sisäpäihin, kun molemmissa on sisäkierre.
Amazonissa mulla oli E30 hammastanko 106 Pösön raidepäillä, Pyhimyksessä E36 hammastanko Croman päillä ja 145:ssa S40 hammastanko omilla päillään etuakselipalkin takapuolella.
Mitäs tuo S40 tangon asennus vaatii, niitäkin nurkissa on? Kun edessähän noissa satasarjalaisissa on raidetanko.
Se pitää tietysti saada akselin takapuolelle, että ohjaus toimii oikein päin. Tämä aiheuttaa vähän murhetta ohjausakselin kanssa, kun sen pitää kääntyä niin jyrkästi alas tulipellin kohdalta ja niveliin tulee turhan jyrkkä kulma. Toinen murhe on öljypohja, kun takasumpulliselle pohjalle ei ole oikein tilaa. Mulla oli tdi-kone, jossa öljypohjan sumppu oli akselin etupuolella.
Etuvetomoottori tulossa nokalle joten tuo öljypohja ei ole niin akuutti ongelma. Ohjausakseli saattaa ratketa saman luovuttajan osilla mistä tuon ohjausvaihteen otan.Mutta kääntövarret on etupuolella, onko ne miten käännettävissä taakse? Oma raato tuolla romujen alla piilossa niin ei jaksa kaivaa esille että katsoisi...