Tuo on totta varsinkin suomessa myytävällä RE85 polttoaineella, mutta jos katsoo niitä co2 päästöjä mitä putkesta tulee.
Jos tuo tulee mahdolliseksi niin pitäisi jotenkin pystyä tienpäällä tarkistaa että auton tankissa ei ole kuin etanolia. Tällä hetkellä suomesta ei taida saada mistään puhdasta etanolia vaan ainoastaan tuota 85% versiota.
Jep, 85% tavaraa ainoastaan saatavana liikennekäyttöön. Enkä kyllä 100% tavaraa haluaisikaan tankkiini kaataa kuin kuumana kesäpäivänä. :hello:
Kyllähän sen polttoaineen laadun voi tarkistaa pelkästään nuukaisemalla tankin korkin kohdalta.

Pienikin lisä bensiiniä tuoksuu välittömästi siinä viinan omalaimaisessa tuoksussa, nimittäin se +15% mitä RE85:ssa on, ei ole bensiiniä, vaan erilaisia eettereitä.
Toisaalta, miksi ketään edes kiinnostaisi mitä tankissa on? Kaikki muu tavara on rajummin verotettua kuin RE85.
Ja miksi kukaan haluaisi lisätä mitään muuta polttoainetta sekaan, jos auto on rekisteröity etanolille? Kaikki muut aineet ovat kaikenlisäksi kalliimpia, joten vielä vähämmän mitään tarvetta lisätä jotain muuta tankkiin.
Enkä voisikaan laittaa kuin pienen tilkan bensiiniä tankkiin kylmäkäynnistyksiä helpottamaan, sillä auto ei vaan enää toimi bensiinillä. Eli jos minulle laittaa edes 25% bensiiniä viinan sekaan, niin auto ei rokkaa enää ja sytyttää vikavalon.
Tämäpä erikoinen väittämä.
Missään en ole tuollaiseen rajaukseen törmännyt eikä myöskään sitä ole eroteltu, miten muutos toteutetaan.
Näin minä sen ymmärsin leimasedän puheista.
Nimittäin flexi-purkilla tehtyhän ei ole etanolikäyttöinen pelkästään, kuten itse meinaan tehdä (tai siis olen tehnyt jo).
Purkeikka tehdyt muutokset ovat aivan samanlainen asia kuin nykyisetkin kaksiospolttoaine katiskat.
Tuo laki ei nimestään huolimatta taida liipata läheltäkään aihetta..
Eduskunnassa se toimii oikein hyvin! :hello:
Itse kun ovat lain väsänneet, niin sillä on hyvä ratsastaa!