Elekma  Autoracing

Istuinlämmityksen lisäys

• 31 Vastauksia
  • 7584 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tomik

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Istuinlämmityksen lisäys
« : 12.01.2016, 14:02:22 »
Kun tuli hommattua tuollainen lämpöisen maan V70, josta ei istuimenlämmittimiä löydy alkuperäisesti, mutta alkuperäisten huonon kunnon vuoksi hommasin käytetyn penkkisarjan purkuautosta, josta lämmitettävä penkit löytyi. Nyt sitten tietysti heräsi ajatus saada lämmittimetkin toimimaan tai ainakin kuskin penkkiin. Olen molemmat etuistuimet vaihtanut ja kuskinpenkin johtosarja sisälsi liitännän lämmimelle tai näin oletan, koska siitä liitännästä menee johdot penkilla alla olevaan boxiin, jonka oletan olevan lämmittimen rele tjs.
Kuva

Koetaulussa oli peitelevy kohdassa, jossa istuimenlämmittimien napit pitäisi sijaita. Kun peitelevyn otin pois, niin alta paljastui mielestäni katkaisimet, joista puuttuu vain painonapit, joissa istuimenlämmittimen kuvakkeet.
Kuva

Tuota katkaisinta tai pohjaa pystyy painamaan ja painuu kuten olettaisin katkaisimenkin painuvan, kerran painaen alempi teho ja toisen kerran painaessa suurempi teho istuinlämmittimelle ja kolmannella sitten sammuu. Ohjaamon sulakerasiassa puuttui sulakkeet 7 ja 8, jotka ohjekirjan mukaan vasen ja oikea istuinlämmitin. Laitoin sulakkeet paikoilleen, mutta harmikseni piti todeta, ettei kuskinistuin alannut lämpenemään. Apukuskin penkilta alta ei tuota lämmittimen johtoa/liitintä edes löytynyt.

Pitäisikö tuohon vielä ajaa jokin softa päivitys tjs.? Jostain sellaistakin luin, vai puuttuukohan tuolta koetaulusta vielä jotain olennaista?

Vai onko nyt niin vain, että käytetyn kuskinpenkin lämmitin on valmiiksi viallinen?  :-\
« Viimeksi muokattu: 12.01.2016, 14:29:14 kirjoittanut tomik »

Poissa pomo

• Group A
  • KOFF ROCK!!
Vs: Istuinlämmityksen lisäys
« Vastaus #1 : 12.01.2016, 14:24:54 »
Itseäni kans kiinnostaa tämä kun ei persgrillejä ole.
Mutta tuohon katkaisimeen tulee napin ja painikkeen väliin sellainen ns. johde. Pieni palikka vaan.
Tuo softaus tarve on kans ollut mietinnässä että tarviiko, kuten sähköpenkitkin vaativat. Pitäähän se jollain tapaa näissä väyläohjatuissa kertoa CEMmille että mitä sen pitäis tehdä. Toivottavasti ei tarvisi softata.

Jostain luin että joissakin autoissa puuttuisi vain katkaisija, joka lisäämällä alkaisi toimimaan. Onkohan perää?

Poissa Taavi.H

• Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
« Vastaus #2 : 12.01.2016, 14:31:46 »
Tätähän asiaa me pohdittiin eilen, minua saa paljon syyttää siitä arvelusta että saattaisi toimia ihan suoraankin! :D

Kaipa joku joskus on lämmitetyn penkin saanut toimimaan...?
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Itsok

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #3 : 12.01.2016, 15:06:29 »
Mun mielestä ei toimi ainakaan pelkällä katkaisijalla. Mulla ei oo grillejä ja joskus otin tuon peitelevyn pois ja eipä niistä nappuloista mitään tapahtunut :D
S60 -05

Poissa pomo

• Group A
  • KOFF ROCK!!
« Vastaus #4 : 12.01.2016, 15:12:29 »
Mun mielestä ei toimi ainakaan pelkällä katkaisijalla. Mulla ei oo grillejä ja joskus otin tuon peitelevyn pois ja eipä niistä nappuloista mitään tapahtunut :D
S60 -05
-05 mallissa on jo eri CEM mikä mulla -01 mallissa. Sekin saataa asettaa asioita toiseen valoon.

Poissa Itsok

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #5 : 12.01.2016, 15:13:55 »
Nopsahan tuo on sitten testata. Varovainen jos on niin peitelevyn taitaa saada pois ilman paneelin irroittamista.

Poissa Taavi.H

• Administrator
  • Polestar
  • *
« Vastaus #6 : 12.01.2016, 15:35:11 »
Aloittajan auto on muistaakseni -02. Tomi korjatkoon itse jos muistan väärin? :)
V60 D6 PHEV -14
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"

Poissa tomik

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #7 : 12.01.2016, 15:38:45 »
Aloittajan auto on muistaakseni -02. Tomi korjatkoon itse jos muistan väärin? :)
On joo, juuri näin vm.-02  D5  :)

Poissa suden silmät

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #8 : 12.01.2016, 17:06:29 »
Jos toi nappi pitää kouluttaa autolle samalla tavalla kuin lisävalojen nappi?

Poissa tomik

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #9 : 12.01.2016, 17:29:46 »
Jos toi nappi pitää kouluttaa autolle samalla tavalla kuin lisävalojen nappi?
Mites tällainen "koulutus" tapahtuu? Onko jonkunmoinen softapäivitys tjs?

Poissa Kulmamies

• Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
« Vastaus #10 : 12.01.2016, 18:32:52 »
Jos ei ole nappuloita, niin ei ole myöskään penkeissä vastuksia.

Mä laitoi joskus -06 V70:iin lämmitettävät penkit. Käytännössä se tarkoittaa, että vaihdoin penkit, laitoin ne nappulat tuohon paneeliin ja latasin yhden 30 euron softan.

Nimimerkki "viiksivallu" laittoi vanhempaan, olisiko ollut joku -02 malli, lämmitettävät penkit ja ne nappulat, mutta jostain minulle tuntemattomasta syystä homma ei kuitenkaan alkanut ilmeisesti lainkaan toimimaan. Minun autossani toimivat softanumeot eivät kuulema toimineen heidän autossaan tjsp. en tiedä tarinan tarkkoja yksityiskohtia. Apua ei kuulema tullut edes merkkiliikkeestä.

En tuota toimimattomuutta kuitenkaan ihan heti julistaisi faktaksi. Ainakaan ennen, kun joku muu on tullut samaan lopputulokseen noiden vanhempien mallien osalta.
« Viimeksi muokattu: 12.01.2016, 18:34:42 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa pomo

• Group A
  • KOFF ROCK!!
« Vastaus #11 : 12.01.2016, 18:44:03 »
Olisiko tuossa nyt just siitä kiinni että eri CEM?

Poissa tomik

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #12 : 12.01.2016, 19:19:26 »
Jos ei ole nappuloita, niin ei ole myöskään penkeissä vastuksia.

Mä laitoi joskus -06 V70:iin lämmitettävät penkit. Käytännössä se tarkoittaa, että vaihdoin penkit, laitoin ne nappulat tuohon paneeliin ja latasin yhden 30 euron softan.

Nimimerkki "viiksivallu" laittoi vanhempaan, olisiko ollut joku -02 malli, lämmitettävät penkit ja ne nappulat, mutta jostain minulle tuntemattomasta syystä homma ei kuitenkaan alkanut ilmeisesti lainkaan toimimaan. Minun autossani toimivat softanumeot eivät kuulema toimineen heidän autossaan tjsp. en tiedä tarinan tarkkoja yksityiskohtia. Apua ei kuulema tullut edes merkkiliikkeestä.

En tuota toimimattomuutta kuitenkaan ihan heti julistaisi faktaksi. Ainakaan ennen, kun joku muu on tullut samaan lopputulokseen noiden vanhempien mallien osalta.
No täytyyhän tämä kokeilla nyt loppuunasti  ;)
Täytyy hommata ne nappulat paneeliin jostain purkuautosta.
Onkohan nyt sitten niin, että tähänkin tuon about 30e softan tarvitsee ladata? Jos, niin mistähän tuollaisen voisi lunastaa?
Sitten tuli mieleen vielä sellainen, että voikohan nuo penkin alla olevat releet koittaa vaihtaa keskenään, jos sattuisi kuskin penkin rele olemaan rikki?

Poissa Taavi.H

• Administrator
  • Polestar
  • *
« Vastaus #13 : 12.01.2016, 19:46:51 »
Onkohan nyt sitten niin, että tähänkin tuon about 30e softan tarvitsee ladata? Jos, niin mistähän tuollaisen voisi lunastaa?

JOS sellaisen tarvii, niin käytännössähän se ostetaan Volvon jälleenmyyjiltä. Eli sellaiselta korjaamolta, jolla on käytössä Volvo VIDA -järjestelmä riittävän isolla lisenssillä, että pystyvät Ruotsista lataamaan ja autoon asentamaan noita softia.

Seinäjoella yhteistyökumppani Carcom Rengastiellä ja tietenkin Käyttöauto.
V60 D6 PHEV -14

Poissa tomik

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #14 : 12.01.2016, 19:52:21 »
Ok, kiitoksia vastauksista.

Täytyy nyt ens alkuun ryhtyä varmaan nappuloiden metsästykseen... 

Elekma  Autoracing