Proturbo  Autodiagnoosi

945 2,3L 16v Turbo

  • 78 Vastauksia
  • 27869 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miro678

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 B230FT 16v "EVERGREEN"
« Vastaus #60 : 02.11.2016, 18:35:25 »
Yhtä lailla siihen taittorullaksi voi laittaa esim 60tkm sisäänajetun D24 ohjarirullan jos semmonen sattuu löytymään hyllystä  :D O:-)

Mietiskelin tossa että käviskö vinokoneen oma kohtuullisella muokkauksella?  :idiot2:
Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: 945 B230FT 16v "EVERGREEN"
« Vastaus #61 : 02.11.2016, 20:28:27 »
Liian iso se vinokoneen oma, been there done that.
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa miro678

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 B230FT 16v "EVERGREEN"
« Vastaus #62 : 02.11.2016, 21:59:22 »
Liian iso se vinokoneen oma, been there done that.

Täytynee uskoa kerrasta! :D
Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Poissa PossuVolexi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 B230FT 16v "EVERGREEN"
« Vastaus #63 : 08.11.2016, 19:46:13 »
Erittäin mielenkiintoinen topic. Kuittaan tämän samalla seurantaan ja odotan innolla tulevaa, kuin myös lopputulosta. ;)

Poissa miro678

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 B234FT "EVERGREEN"
« Vastaus #64 : 25.11.2016, 17:54:24 »
Sitten taas... päivitellään ettei aihe ihan kuole ja itsekkin saisi vähän motivaatiota.

Jakopään hilut kävin tilailemassa ja kun ne tuli niin päästiin kasailemaan. Kannen pulttailin kiinni ja sen jälkeen jakopää nippuun, varovasti kampparia pyöritellen ja tuli todettua että se pyörii. ::)

Jakopään rullien alle sorvailin 8-pätkän mainitsemat holkit jotta linjaus sattui kohdalleen ja M10 pulttiin osan matkaa M8 kierrettä vastaamaan kanteen.

Hiukan taas muutettiin alkuperäistä ajatusta..



Ja tässä lopputulos. :D Eli HX35 Pro 58/60 siivillä ja #12 pesälle.



Kone itsessään tällä hetkellä tuon näkönen.

Aina vaan suunnitelmien muuttuessa tuntuu savottaa tulevan lisää ja paljon.. mutta eiköhän kaikesta selvitä. :D Osia saanut rustia pikkuhiljaa listalta ylitte ja pienenä ajatuksena ollut, että jos tämän kanssa pääsisi talvi miittiin lähtemään.

Pakosarjaa koettanut metsästää huonolla menestyksellä, mutta kai jostain sellanen sattuu kohdalle.

Se siitä tältä erää, palataan kun on aihetta
Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: 945 B234FT "EVERGREEN"
« Vastaus #65 : 25.11.2016, 20:30:50 »
tämän kanssa pääsisi talvi miittiin lähtemään.
Haulikko!

Lainaus
Se siitä tältä erää, palataan kun on aihetta
Ensin leimataan ja sitten vasta paaliin.  V:>

Poissa miro678

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 B234FT + M90 "EVERGREEN"
« Vastaus #66 : 15.01.2017, 22:35:48 »
Ensin leimataan ja sitten vasta paaliin.  V:>

Tämä selvä!  8)


Pienen pientä näpräilyä..  ???

Taas on vierähtänyt aikaa edellisistä kirjoitteluista, mutta se aika mennyt suurinpiirtein osia hankkiessa. Hiljakseen alkaa jopa isoimmat ostokset olla tehty ja voitaisiin suunnitella moottorin paikalleen nostamista.

Jokin aika sitten ostin jo ennalta mainitun laatikon eli M90, joka tuli oletettuakin lähempää, samasta osotteesta tuli myös kytkin-, työsylinteri, kytkin poljin ja loput manualisointi kilkkeet. Nyt viikonloppuna tuli haettua pakosarja Hämeenlinnasta ja sinne meno matkalla biltemassa poiketessa tuli ostettua myös hukkaportti.

Elikkä auto on otettu takaisin tallin lämpöön ja sitä on pikkuhiljaa ruvettu jo laittamaan, jotain pieniä artikkeleita on
purettu pois ja uusia asennettu mutta ei oikein mitään kovin näkyviä muutoksia jonka takia kuvat on jääny tosi vähäisiksi.

Pistetään vielä muutama kuva tähänkin postaukseen.



Eli kone on nyt tuon näkönen ja tarkotus olis rakennella vielä ahtimen öljynkierto pukissa jonka jälkeen kone omalle paikalleen.



Siinä hitusen manualisointiin tavaraa.


Päivitellään taas kun tapahtuu..  V:>
Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Poissa miro678

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 B234FT + M90 "EVERGREEN"
« Vastaus #67 : 22.01.2017, 22:50:35 »
Pieni tilanne katsaus tähän väliin..

Joten alkuviikosta valmistauduttiin koneen nosto talkoisiin, olisiko ollut keskiviikko kun kone meni paikalleen ja sen jälkeen puoliksi tullut asuttua tallilla. :D

Pakosarja osoittautui pieneksi murheeksi ja sitä jouduttiin jokseenkin kohtuu paljon muokkailemaan, ahtimen laippaa käännettiin ja toista hukkaportin putkea piti hieman lyödä luttuun. Tällä hetkellä noin 1mm tilaa sarjan ja runkopalkin välissä mutta ajattelin tuoda konetta hiukan ylöspäin. Osaisko kukaan sanoa mikä ois tarpeeksi iso väli sarjan ja runkopalkin väliin?



Tässä valmistauduttiin koneen nostoon.



Ja tältä se näyttää viikonlopun jäljiltä.

Tehtävää on vielä kiitettävästi mutta joka päivä lähempänä käynnistymistä.

Nyt jos jollain olisi kaasuvaijerin rulla kaupata 16v kanteen niin olisin kiitollinen, tuntuu olevan hiukan kiven alla pelkät rullat.

Seuraavana vuorossa ahtoputken, imuputken, dp:en ja hukkaportin putkien vääntöä. Ahto- ja imuputkesta tulee luultavasti mielenkiintoisen näköset tilan puutteen vuoksi mutta katotaan mitä saadaan aikaan, pissapojan säiliön joutuu varmaankin siirtämään joko kuskin puolelle tai sitten jonnekkin muualle.

Palataan taas asiaan..  :)
Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: 945 B234FT "EVERGREEN"
« Vastaus #68 : 10.02.2017, 23:58:09 »
tämän kanssa pääsisi talvi miittiin lähtemään...
Taitaa sittenkin vanha uskollinen D24 kuljettaa tämänkin reissun.  ;D

Poissa miro678

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 B234FT "EVERGREEN"
« Vastaus #69 : 11.02.2017, 08:45:50 »
Taitaa sittenkin vanha uskollinen D24 kuljettaa tämänkin reissun.  ;D

Nyt näyttää valitettavan paljo siltä.. :D
Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Poissa miro678

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 B234FT + M90 "EVERGREEN"
« Vastaus #70 : 13.02.2017, 23:59:43 »
Noniin..

Jonkun verran pieniä asioita on tullut tehtyä ja pikku hiljaa alkaisi loppu suora häämöttämään.

Elikkä edellisestä päivityksestä tullut väsäiltyä ahto-, imuputki ja dp. Konetta korotettu pakosarjan puolelta niinkun oli aikomuskin, suositteleeko kukaan jäykempiä/jäykempää moottorin tukikumia liiallisen heilumisen pelossa vai täytyykö tässä värkkäillä lisä tuki joka estäisi heilumista?

Kaasuvaijerin rullaa metsästetty ja parista paikkaa tärpännytkin, nyt odotellaan vaan vastauksia.

Sitten itse asiaan, autohan kävi ensimmäiset 3 sekunttia tänään.. :idiot2: Ei viittinyt turhaan käytellä kun ei ollut vielä nesteitäkään sisällä, mutta ompahan todettu että se toimii!  :)

Huomenna pitäisi saada etrasta kytkimen työsylinteriin ilmausnippa, joten voimansiirron osalta sitten kaikki valmista. Nyt enää hukkaportin putket ja loppu putkisto. Toki paljon kaikkea pientä tehtävää löytyy vielä kuten yleistä siistimistä, mutta voiton puolella ollaan.

Kuvia tullut napsittua tosi heikosti tekemisestä mutta riittäköön tällä kertaa yksi konehuoneesta nykyhetkellä.

Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Poissa miro678

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 B234FT + M90 "EVERGREEN"
« Vastaus #71 : 05.03.2017, 01:21:45 »
Elikkäs..

Nyt ollaan harmillisen hitaasti edistytty tämän kanssa, aika mennyt lähinnä kadonnutta motivaatiota etsiessä sekä työt verottanut oman osansa. Kuitenkin jotain saatu taas aikaankin, eli lätkitään alkuun vähä kuvia ja selitellään sitten.



Hukkaportti paikallaan, ahtimen ja jakohihnan välissä on kyllä isompi rako kuvakulma hiukka hämää. :D



Jostain syystä jakopään hihnasta irtosi tollasta kumi mujua tuohon rullaan, jonkin aikaa kun käytteli nii mujun muodostuminen onneksi loppu.  :idiot2:

Kytkimen kun olin ilmannut ja vedellyt muutamat alipaineletkut sekä tulpannut muutamat imuvuodot niin oli ensimmäisen virallisen koelenkin aika, lähinnä kaikkien mahdollisten vuotojen tarkastelua varten. Ainut vuotava kohta on ohjaustehostimeen tulevassa letkussa, joko pumpun liittimessä tai itse letkussa.

Tuli myös todettua että jäykemmille tukikumeille on tarvetta sillä naputtaa pakosarja ilkeästi runkoon pienillä kierroksilla kiihdyttäessä. Suosituksia? Mistä ja millaset?

Nyt tarkotuksena väsätä hukkaportille screamer, loppu putkisto (pelkkä downpipe takaa tällä hetkellä turhan kovat äänet..), muutamia letkuja, tulppia yms.. pientä sälää. Jotta tämä olisi mahdollista säätää ja päästäisiin penkkiin.

Leimaakin löytyy huhtikuun 18.pv asti, joten asetettakoon hypoteettinen valmistumis päivä 1.4.2017, koska täytyyhän jonkunlainen tavoite päivä olla.. :D

Taas seuraavaan kertaan, höpötelkää jotain nii ei tarvi ihan yksinään juttua vääntää..  :-\
Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 787
Vs: 945 B234FT + M90 "EVERGREEN"
« Vastaus #72 : 05.03.2017, 14:20:43 »
Minkälaisessa vinokoneessa on tuollainen laturin kiinnike, tartteisin itsellekkin.. B230FT jossa ei ole ilmastointia?
940 classic
Amazon -68

Poissa miro678

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 B234FT + M90 "EVERGREEN"
« Vastaus #73 : 05.03.2017, 15:05:00 »
Minkälaisessa vinokoneessa on tuollainen laturin kiinnike, tartteisin itsellekkin.. B230FT jossa ei ole ilmastointia?

Juurikin näin. :)
Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 945 B234FT + M90 "EVERGREEN"
« Vastaus #74 : 11.03.2017, 04:23:25 »
Sulaneet takakumittm   ::)

Mitenkäs romut rokkaa?   ;)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Samppasport  Futurez