FoMoCon tuotteen ollessa haluton lähtemään aamulla polttopuun hakuun, tutkailin vähän lisää uusinta ostosta. Koitin kaivaa Traficomista tietoa, kuinka kauan auto oli edellisellä omistajalla, mutta eipä sinne päässyt jostain syystä.
Joskus ~7 vuotta sitten autoon on laitettu eberi kaukosäätimellä. Käytetty kuulemma todellä vähän. Autossa ei ollut bensaa tarpeeksi, että olisin saanut lämmittimen päälle, mutta pumppu toimii ainakin

lisäksi löytyy Defan letkulämppäri. Iskarit on vaihdettu muutama vuosi sitten "joihinkin parempiin minkä merkkiä en muista". Pakoputkessa kuulostaa olevan etupäässä vuoto, ja ajattelin sen ruostuneen puhki pellon laidassa ollessaan, mutta ei ehkä sittenkään

Katin edessä oleva laippa taitaa olla jäänyt löysälle. Seuraava pätkä akselin ylitys mukaan lukien on vaihtamatta, ja roikkuu ikävähkösti. Moottoriin on vaihdettu öljyt 10tkm välein, Mobilin tuotteita suosien. Konehuone oli aika kaameassa kunnossa, osaksi johtuen joka toinen vuosi suoritetusta koteloiden ja pohjan öljyämisestä, jota pohjan pikainen vilkaisu tuki. Ainoat ruostekohdat joita äkkiä olen löytänyt, löytyy juurikin moottoritilasta. Pesasin moottorin ja lokarit, pientä jäähdytin nestee vuotoa näkyisi olevan ylävesiletkussa ja öljykorkin tiiviste sotkee venttiilikoppaa.

Koeajolla havaitsin nopeusmittarin elävän omaa elämäänsä, joskin matkamittarin lukema tuntui lisääntyvän oikein. Syksyn väreissä loistava lambda valo syttyi mittaristoon ekalla reilummalla polkaisulla, ei koodeja bensapuolella mutta Ezk kadotti nakutusanturin signaalin, ja raa'at b230fb moottorin tehot vähenivät. Putsasin kaikki liittimet, mitä mieleen juolahti ja homma rokkaa taas.
Korissa ei äkkiseltään ole lommon lommoa, ainoa miinus on lakan hilseily konepellissä ja takaluukussa. Katossa näyttää olevan haalistumaa. Nämä voisi ehkä jopa hoitaa ihan kuntoon ja myllyttää loput. Tarkotus olis laittaa tähänkin turbo, mutta pitää todennäköisesti tehot vakio b230ft +30/-0 tasossa. Tässä vaiheessa saattaa joutua eberistä luopumaan, tai ainakin siirtämään, sillä se on laitettu ikävästi puuttuvan ahtimen läheisyyteen. Autossa on koukku, jota on kaivattu pirusti, tätä ei 850 ole, tai topicin pääaiheeseen tule.

V70 on monesti menossa, kun koukkua kaivattaisiin...
Nyt kuitenkin auto ensin leima kuntoon, sitten itse leima kuntoon ja katsellaan jos kesällä muutokset alkaisi.