Hyh hyh, eipä tätäkään ole tullut päiviteltyä

Innostuin tuossa pari kk takaperin rakentelemaan puujuttuja. Vanha subikotelo, sekä Alpinen alkuperäinen ei miellyttäneet silmää, eikä oma kötöstys korvaa

Refleksi kanava oli liian iso, eikä tilavuus ollut lähelläkään optimia

Isän opettamana: mittaa kahesti niin vituttaa tuplasti kun sahaat vituilleen!
Tälläkertaa tein refleksi kanavalle kunnon pyöristykset myös ulkopuolelle. En omista jyrsintä, tai muita puun muokkaus hipo vehkeitä. Elämähän olisi liian helppoa oikeilla työkaluilla?

Raspilla siis tästä se lähtee

Muoto alkaa hahmottua, materiaalina siis 15,4 mm (16mm) mäntyvaneri, käytettynä = ilmasella tietysti!

EVO 1 eli kotelo on oikean kokoinen, mittavirheen, (ylläripylläri) vuoksi kanavaa piti jatkaa ulospäin vielä 25,4mm ulospäin, jotta sain kanavan tilavuudeksi 2litraa.

Terävämpi kaveri huomauttaa tottakai, että ''oisit tehny viiston seinämän nii ois menny nätimmin paikalleen''. Ajattelin kumminkin tehä suorakulmaisen, koska alkajiahan tässä ollaan. Kotelo on edelleen liimaamatta, koska testejähän on tehtävä ennen loppullista tuotetta.

Refleksi kavan maalaan Miranolin keltaisella, jota onkin jo jarrusatuloissa. Muu kotelo verhoillaan ilmeisesti Biltsun mustalla huovalla. Liimaus/maalaus/verhoilua tuskin heti tulen tekemään, katellaan ku joutaa

Tuli tuossa myös osteltua Jarru satulat eteen tähän. Bilteman satuloilla mennään. Porsii jos porsii. Tarviikohan noita aukoa, kun hyllyssä seisseet, ja tehdä jotain toimenpiteitä? Levyt totesin käyttökelpoiseksi, vaihdettu edellisen omistajan toimesta, palat kumminkin totesin vaihtokuntoiseksi molemmilla akseleilla. Nesteet on varmaan vuodelta kivi ja nakki ne menee vaihtoon, letkut oli todella hyvät

Pitäs varmaan piristyä tässä päivittelyssä
