RallyBaron  Samppasport

Volvo 242 Turbo -80

  • 302 Vastauksia
  • 121850 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JoriK

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1000
Vs: Volvo 242 Turbo -80
« Vastaus #90 : 07.12.2012, 20:35:02 »
No se anturi otti mulla kiinni siihen kehään, koska  en laittanut peräkoppaan tiivistettä. Ainut ero on että mä hioin noista katkaistuista rivoista noi "natsat" tasaseks.

mielenkiintosta, mulla on tiiviste kopan välissä mutta mittari ei tuolla peltikopalla liikahdakkaan, sitten sillä alumiini kopalla se mittari näytti liian kovia lukemia  ??? voisko olla mahollista että mulla on anturi liian lähellä tai jotain. mikä sun mittaristossa on se k-arvo?

tällänen peräkoppa sullaki?


Motonetistä? Minkä merkkiset? Minkälainen alusta ajaa, kova vai pehmeä?

juu sieltä ne on, ei nyt oo hirveetä kokemusta kun ei oo tolla alustalla liikenteessä ajettu, mutta tollaseta sopivan jäykältä omaan makuun tuntuu mitä nyt tossa testaillu. tosin mullahan on madallusjouset ja muistaakseni 19mm vakaaja edessä ja takana että nekin vaikuttaa varmaan jotenkin. paketissa lukee vaan että zx shock absorber, saa nyt nähdä miten kestää. ainakin perä nousi paremmalla korkeudelle noilla.

kuva autosta sille tutussa asennossa

Nykyiset: V70 D5 AWD R-design -11  / 240 -88
Entisiä : 242 -80,  245 -82 ,740 limousine -88, 940 -92, 940 -95, 940 -98, 940 -98,V70R AWD -98, V70R awd ¨laserblue¨-00, V70 D5 -05, V70 2.5T - 05, V70 D5 AWD -06, XC90 D5 AWD -07, V70 D4 AWD -13,  V70 D5 AWD ¨polestar¨-15,  V60 D5 AWD "polestar" -15, S80 D5 AWD Executive - 14, V70 D5 AWD summum - 14, V60 T8 AWD R-Design -20, V60 T6 AWD LR -23, S80 D5 AWD Inscription -15, XC-60 D5 AWD R-Design -14,S60 -03

s73

  • Vieras
Vs: Volvo 242 Turbo -80
« Vastaus #91 : 07.12.2012, 20:47:33 »
Thanks! -H-

Poissa J0NZA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -80
« Vastaus #92 : 07.12.2012, 20:49:23 »
Peräkoppa juuri tommonen, alumiinista mulla ei edes ole. K-arvoja en muista ku toi mittari sovitettu vanhan mallin mittariin. Se voi olla että sulla on tuo anturi liian kaukana?

Poissa JoriK

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1000
Vs: Volvo 242 Turbo -80
« Vastaus #93 : 07.12.2012, 21:24:23 »
Thanks! -H-

 -H-

Peräkoppa juuri tommonen, alumiinista mulla ei edes ole. K-arvoja en muista ku toi mittari sovitettu vanhan mallin mittariin. Se voi olla että sulla on tuo anturi liian kaukana?

tuo voi muuten olla ihan mahollista että on liian kaukana. meinasin jo lähteä tallille mutta jos kuitenkin vasta huomenna. otan sen tiivisten pois välistä ja koitan mitä tapahtuu  -H-

ei tässä muuten mitää olis tässäkää hommassa mutta ton öljyn kanssa läträäminen kun ensin otat pois ja sitten takas  ::)

Nykyiset: V70 D5 AWD R-design -11  / 240 -88
Entisiä : 242 -80,  245 -82 ,740 limousine -88, 940 -92, 940 -95, 940 -98, 940 -98,V70R AWD -98, V70R awd ¨laserblue¨-00, V70 D5 -05, V70 2.5T - 05, V70 D5 AWD -06, XC90 D5 AWD -07, V70 D4 AWD -13,  V70 D5 AWD ¨polestar¨-15,  V60 D5 AWD "polestar" -15, S80 D5 AWD Executive - 14, V70 D5 AWD summum - 14, V60 T8 AWD R-Design -20, V60 T6 AWD LR -23, S80 D5 AWD Inscription -15, XC-60 D5 AWD R-Design -14,S60 -03

Poissa JoriK

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1000
Vs: Volvo 242 Turbo -80
« Vastaus #94 : 08.12.2012, 14:54:33 »
JONZALLE kiitokset vinkistä  -H-

aamulla menin tallille ja otin siitä perästä propun auki ja kattelin valon kanssa sinne. samalla pyöritin kardaanilta, no siellä pyöri murikka mutta anturikehä pysyi paikallaan, olishan tuo nyt pitäny heti älytä  :-[ , eli siellä oli anturi liian lähellä että se painoi anturikehää siten että se pysyi paikallaan. otin sitten anturin irti, oli muuten se mutteri tiukassa kun oli ruosteessa ja ¨joku¨ (minä) oli viel maalannukki et maalia saatto olla välissä, nyt on olkapää kipeä mutta perä kasassa  ;D

puhistelin paikat ja laitoin sinne yhden kupariprikan lisäksi väliin (en nyt löytänyt muuta sopivaa), ja laitoin kasaan. nyt mittari näyttää ja vaikuttais että jopa ihan oikein. ei pompota alussa ja ei sekoa 120-130 välillä  :P

sen nyt näkee kun saa liikenteeseen niin navin kanssa että vääristääkö kuinka paljon vai ollenkaan  ;)

muutama kuva taas, ihan vaan huvin vuoks, omasta mielestä niitä kuvia ainakin kiva katsella  :buck2:...



tollasella mutterilla se anturi kiinni:


« Viimeksi muokattu: 28.12.2012, 19:31:03 kirjoittanut JoriK »

Nykyiset: V70 D5 AWD R-design -11  / 240 -88
Entisiä : 242 -80,  245 -82 ,740 limousine -88, 940 -92, 940 -95, 940 -98, 940 -98,V70R AWD -98, V70R awd ¨laserblue¨-00, V70 D5 -05, V70 2.5T - 05, V70 D5 AWD -06, XC90 D5 AWD -07, V70 D4 AWD -13,  V70 D5 AWD ¨polestar¨-15,  V60 D5 AWD "polestar" -15, S80 D5 AWD Executive - 14, V70 D5 AWD summum - 14, V60 T8 AWD R-Design -20, V60 T6 AWD LR -23, S80 D5 AWD Inscription -15, XC-60 D5 AWD R-Design -14,S60 -03

Poissa volsse360

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -80
« Vastaus #95 : 08.12.2012, 17:22:24 »
tähän autoon sopii kyllä pöläritkin hyvin!  :)
nykyiset.
Volvo V90 D4 AWD käyttis

Poissa JoriK

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1000
Vs: Volvo 242 Turbo -80
« Vastaus #96 : 08.12.2012, 18:01:03 »
tähän autoon sopii kyllä pöläritkin hyvin!  :)

heh  :D

kaippa ne siihen jotenkin sopii, oli vaan pakko laittaa ku noi 15¨ peltivanteet oli nii ruosteiset....  ;)

Nykyiset: V70 D5 AWD R-design -11  / 240 -88
Entisiä : 242 -80,  245 -82 ,740 limousine -88, 940 -92, 940 -95, 940 -98, 940 -98,V70R AWD -98, V70R awd ¨laserblue¨-00, V70 D5 -05, V70 2.5T - 05, V70 D5 AWD -06, XC90 D5 AWD -07, V70 D4 AWD -13,  V70 D5 AWD ¨polestar¨-15,  V60 D5 AWD "polestar" -15, S80 D5 AWD Executive - 14, V70 D5 AWD summum - 14, V60 T8 AWD R-Design -20, V60 T6 AWD LR -23, S80 D5 AWD Inscription -15, XC-60 D5 AWD R-Design -14,S60 -03

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Volvo 242 Turbo -80
« Vastaus #97 : 08.12.2012, 18:03:38 »
tähän autoon sopii kyllä pöläritkin hyvin!  :)
its all about stance!  8)

Nätti on kyllä volvo...

Poissa JoriK

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1000
Vs: Volvo 242 Turbo -80
« Vastaus #98 : 08.12.2012, 20:14:15 »
its all about stance!  8)

Nätti on kyllä volvo...

 -H-
kiitos kehuista

Nykyiset: V70 D5 AWD R-design -11  / 240 -88
Entisiä : 242 -80,  245 -82 ,740 limousine -88, 940 -92, 940 -95, 940 -98, 940 -98,V70R AWD -98, V70R awd ¨laserblue¨-00, V70 D5 -05, V70 2.5T - 05, V70 D5 AWD -06, XC90 D5 AWD -07, V70 D4 AWD -13,  V70 D5 AWD ¨polestar¨-15,  V60 D5 AWD "polestar" -15, S80 D5 AWD Executive - 14, V70 D5 AWD summum - 14, V60 T8 AWD R-Design -20, V60 T6 AWD LR -23, S80 D5 AWD Inscription -15, XC-60 D5 AWD R-Design -14,S60 -03

Poissa JoriK

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1000
Vs: Volvo 242 Turbo -80
« Vastaus #99 : 17.12.2012, 20:29:14 »
joo-o

tänään käytii konttorilla kyselemässä muutoskatsastusta.

inssi vaati kaasuiskareiden ja jousien osavertailun lisäksi vielä osavertailua näihin:
eli pitäisi siis tehdä vertailu tämä 242 ---> 240 turbo

-vakaajien pitäis olla vastaavat kuin turbossa
-jarrulevyjen mitat (halkaisija)
-vaihdelaatikko pitäis olla vastaava kuin turbossa
-kardaani vastaava kuin turbossa
-moottorin apupalkin vastaava kuin turbossa, sehän on sama kaikissa
-perä pitäis olla vastaava kuin turbossa
-auton paino


jooo, kiva kun eikös näitä kuitenkin ole tehtaalta tullut ihan tilausten mukaan? miten vertaan kun ei ole mihin verrata?

minusta aika erikoista, kun kerran porukalla mennyt helpomminkin nämä läpi? vai?  :o

Nykyiset: V70 D5 AWD R-design -11  / 240 -88
Entisiä : 242 -80,  245 -82 ,740 limousine -88, 940 -92, 940 -95, 940 -98, 940 -98,V70R AWD -98, V70R awd ¨laserblue¨-00, V70 D5 -05, V70 2.5T - 05, V70 D5 AWD -06, XC90 D5 AWD -07, V70 D4 AWD -13,  V70 D5 AWD ¨polestar¨-15,  V60 D5 AWD "polestar" -15, S80 D5 AWD Executive - 14, V70 D5 AWD summum - 14, V60 T8 AWD R-Design -20, V60 T6 AWD LR -23, S80 D5 AWD Inscription -15, XC-60 D5 AWD R-Design -14,S60 -03

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4645
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Volvo 242 Turbo -80
« Vastaus #100 : 17.12.2012, 20:46:09 »
joo-o

tänään käytii konttorilla kyselemässä muutoskatsastusta.

inssi vaati kaasuiskareiden ja jousien osavertailun lisäksi vielä osavertailua näihin:
eli pitäisi siis tehdä vertailu tämä 242 ---> 240 turbo

-vakaajien pitäis olla vastaavat kuin turbossa
-jarrulevyjen mitat (halkaisija)
-vaihdelaatikko pitäis olla vastaava kuin turbossa
-kardaani vastaava kuin turbossa
-moottorin apupalkin vastaava kuin turbossa, sehän on sama kaikissa
-perä pitäis olla vastaava kuin turbossa
-auton paino


jooo, kiva kun eikös näitä kuitenkin ole tehtaalta tullut ihan tilausten mukaan? miten vertaan kun ei ole mihin verrata?

minusta aika erikoista, kun kerran porukalla mennyt helpomminkin nämä läpi? vai?  :o
inssi ollu tomerallapäällä tänään! ;)
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: Volvo 242 Turbo -80
« Vastaus #101 : 17.12.2012, 20:58:24 »
vaihda konttoria
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa JoriK

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1000
Vs: Volvo 242 Turbo -80
« Vastaus #102 : 21.01.2013, 17:24:08 »
nostetaan nyt vaikka kerran kuukautee esille.

eli tonilta tuli lastut hommattua sytkä ja ecuboxiin ja ahdot nostin sinne 0,8-0,9bar,

leimalle olis tarkotus yrittää helmikuun lopussa kun on se viikon loma tai sitten viimeistään huhtikuun lopussa. ajoon otan kuitenkin vasta sitten kun lumet on sulanut  ::)

viime kesän kuvia selailin ja löysin koneelta yhden iha esittelykelposen ni vois laittaa esille ihan vaan siks ettei oo pelkkää kirjotusta  ;D kesää/kevättä odotellessa  :P








Nykyiset: V70 D5 AWD R-design -11  / 240 -88
Entisiä : 242 -80,  245 -82 ,740 limousine -88, 940 -92, 940 -95, 940 -98, 940 -98,V70R AWD -98, V70R awd ¨laserblue¨-00, V70 D5 -05, V70 2.5T - 05, V70 D5 AWD -06, XC90 D5 AWD -07, V70 D4 AWD -13,  V70 D5 AWD ¨polestar¨-15,  V60 D5 AWD "polestar" -15, S80 D5 AWD Executive - 14, V70 D5 AWD summum - 14, V60 T8 AWD R-Design -20, V60 T6 AWD LR -23, S80 D5 AWD Inscription -15, XC-60 D5 AWD R-Design -14,S60 -03

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4645
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Volvo 242 Turbo -80
« Vastaus #103 : 21.01.2013, 18:06:27 »
nostetaan nyt vaikka kerran kuukautee esille.

eli tonilta tuli lastut hommattua sytkä ja ecuboxiin ja ahdot nostin sinne 0,8-0,9bar,

leimalle olis tarkotus yrittää helmikuun lopussa kun on se viikon loma tai sitten viimeistään huhtikuun lopussa. ajoon otan kuitenkin vasta sitten kun lumet on sulanut  ::)

viime kesän kuvia selailin ja löysin koneelta yhden iha esittelykelposen ni vois laittaa esille ihan vaan siks ettei oo pelkkää kirjotusta  ;D kesää/kevättä odotellessa  :P

(Kuva poistettu lainauksesta.)
on se vaan namu,kattelin noita ekoja kuvia siitä,niin kyllä se aika reppana oli mutta nyt on kyllä komia kapistus. :hello:
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: Volvo 242 Turbo -80
« Vastaus #104 : 21.01.2013, 21:22:20 »
parissa vuodessa muuttunut volvo aikasen paljon ;D
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

 

RallyBaron  Samppasport