0
0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Tuossa kansanedustaja Heinosen ideoinnissa, johon liittyvän uutisen postasin aiemmin, oli nimenomaan ideana ottaa kevyemmän verotuksen piiriin myös muut harrastekäytössä olevat autot kuin varsinaiset museoautot.
Miten määritellä harraste-ajoneuvo?
Erittäin hyvä kysymys, tuota asiaa voisi oikeasti pohtia työryhmä jossa on näitä harraste auto järjestöjä mukana...
On kuulemma järjestelmän hyväksikäyttäjiä niin paljon.
Millä lailla, kun museoajoneuvolla saa ajaa 30pv/v?
Millä lailla, kun museoajoneuvolla saa ajaa 30pv/v? Joku tuollainen aikarajoite tähän harrastevehkeilyynkin, mutta esim tuo 30pv on ihan liian vähän. Museoautoihin tuo jotenkuten sopii, muttei harrasteisiin
- Usein oletetaan, että johtuu laista, mutta se on vakuutus, joka rajaa ajamisen 30 päivään. Jos autoon ottaa tavallisen kalliimman vakuutuksen, niin sillä saa ajaa vaikka joka päivä.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000000851722.html
Kateus on aina Suomalaisten pahin vitsaus. Koko autovero joutaisi romukoppaan.
Eniten tuossa ihmetyttää tuo väärin käyttö termin viljely. Onko se museoauton väärin käyttöä että sillä ajetaan?
Toinen mikä tuli mieleen että onko tuon Suomen ajoneuvohistoriallisen keskusliiton puheenjohtajan mielestä museoauto semmoinen jolla on todella epäkäytännöllistä ajaa vai mikä? Suurin syy että 80-luvun autoja rekisteröidään paljon museoautoiksi on se että niitä on suomessa käytössä vielä ihan normaalisti. Ja uskon että siihen on syynä ihan joku muu kuin että ne on niin hyviä.
Ajoneuvorekisterissä oli vuoden 2015 päättyessä 6 152 680 ajoneuvoa, joista liikennekäytössä oli 5 066 119 ajoneuvoa
museorekisterissä olevia ajoneuvoja oli Suomessa viime vuoden lopussa jo yli 41 000