Jatketaan autojen verotusasioista.
Tässä on tullut raavittua päätä ja ihmeteltyä, että voiko joku Berner olla niin tyhmä ettei tajua mitä on ehdottamassa. Mieleen alkaa nousta että tässä on joku muu juttu takana. Poliitikot muuten selittää että päästöjä on saatava alas. Jos lähtisi purkamaan asiaa sitä kautta.
Liikenteelle taidetaan kaavailla että pitäisi saada jostain muinaisesta tasosta 50 % pois vuoteen 2030 mennessä. Voipi olla että on aika lähellä nykytasoa. Lasketaanpa vähän. Raskaan liikenteen osuus lienee jotain 30 % kaikista liikenteen päästöistä. Se ei ole vähentynyt ja kun katsoo Suomen elinkeinorakennetta, niin ei näyttäisi laskevan tulevaisuudessakaan. Jos vielä kerätään risuja, niin ei taatusti vähene. Tämä alue on tabu, johon tuskin puututaan, eli yksityisautoilijoille jää tavoitteet hoidettavaksi. Vaikka miten poltettaisiin risuja, jätteitä ja vaikka skeidaa tankissa, hankitaan hybridejä ja sähköautoja niin on muuten vaikea yhtälö tehdä 70 % -> 20 % vuoteen 2030 mennessä. Tämä tarkoittaa sitä, että jokaisen yksityisautoilijan pitäisi saada ölkän käyttö vähenemään vajaaseen kolmannekseen jostain nykytasosta.
Jos itse olisin päättäjä, niin tekisin just niin kuin Berner. Tehdään autoilusta niin järjettömän kallista että puolet kansasta tippuu pois käyttäjistä. Loppu saattaa hoitua hybrideillä, sähköllä ja pirtulla.
Meniköhän mun logiikka oikein tai tietääkö kukaan onko nuo luvut edes suurin piirtein oikein?