KL-varaosat  Race.fi

Ajoneuvojen verotus ja sen muutokset

  • 856 Vastauksia
  • 177798 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: Ajoneuvojen verotus ja sen muutokset
« Vastaus #495 : 21.01.2017, 17:52:17 »
Uskomaton määrä, jos lähes puolet pyöristä poistettu käytöstä :o

Mutta jos oikein arvaan niin tulee vielä pakolliseksi moottoripyöriin myös eturekisterikilpi.
Jossain 60-70 luvun pyörissähän niitä vielä aikoinaan oli.
Saadaan poliisin kameratolpista täysi hyöty irti.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: Ajoneuvojen verotus ja sen muutokset
« Vastaus #496 : 21.01.2017, 18:03:33 »
Uskomaton määrä, jos lähes puolet pyöristä poistettu käytöstä :o

Luvut ja spekulaatio on kivaa jotenka;

Viime vuonna rekisteröitiin uusia autoja 118 991kpl ja ajatellaan että puolet uuden auton ostajista jättäisi auton ostamatta tämä verohärdellin aiheuttaman epävarmuuden takia. Ja leikitään vaikka, että hankittujen autojen keskimääräinen arvo on noin 27k€, johon tulee vielä n.8k€ veroja päälle. Tämä tarkottaisi että valtiolta jäisi autoveroja saamatta n.465milj €

Lisänä tuohon päälle tulot vakuutuksien veroista, sekä ajoneuvoveroista, sekä polttoaineveroista niin puhutaan miljardiluokan vahingosta. Lisukkeeksi vielä tämä moottoripyörä/venehärdelli joka jo nyt tuottaa tappiota

Hyvin ne vetää, jatkakaa samaan malliin niin saadaan Suomi konkurssiin :D

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: Ajoneuvojen verotus ja sen muutokset
« Vastaus #497 : 21.01.2017, 18:30:39 »

Lisänä tuohon päälle tulot vakuutuksien veroista, sekä ajoneuvoveroista, sekä polttoaineveroista niin puhutaan miljardiluokan vahingosta. Lisukkeeksi vielä tämä moottoripyörä/venehärdelli joka jo nyt tuottaa tappiota
Hyvin ne vetää, jatkakaa samaan malliin niin saadaan Suomi konkurssiin :D


Suomen konkurssi on nyt niin lähellä ettei tarvitse ainakaan kiikareita tämän nähdäkseen.
;-D

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Ajoneuvojen verotus ja sen muutokset
« Vastaus #498 : 21.01.2017, 18:41:51 »
Ei tuo pelkkä selvittelykään ollut ilmaista  ;).
Liikenne- ja viestintäministeriö on ostanut noin 330 000 eurolla ulkopuolista konsultointia väyläyhtiöhankkeen suunnitteluun.
https://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/ministerio-maksoi-satojatuhansia-euroja-konsulteille-vaylayhtion-suunnittelusta/?shared=953980-77b65467-500
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa kalkkis

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • Budjettipussihousu
Vs: Ajoneuvojen verotus ja sen muutokset
« Vastaus #499 : 21.01.2017, 18:46:32 »
Ei yksityisautoilun tarvitse puolittua, se voisi periaatteessa vaikka lisääntyä, kunhan päästöt putoaa puoleen. Aika sopeutua on varsin lyhyt. Tuona aikana paljon saastuttavien autojen omistaminen tehdään niin kalliiksi, ettei niitä enää kannata ylläpitää.

Tietty toivoisi että tarve olisi vain 50 %´, mutta kun katselee tuota päästölistaa, niin alkaa hirvittää.

Otetaanpa sitten uusiksi.

Lentoliikenne edustaa 5 % päästöistä. Jos Kanarian ja Thaikkulan matka kielletään, niin sieltä voi tulla prossan verran päästövähennyksiä kokonaispäätöistä. Lentoliikenne ei osoita mitään vähenemisen merkkejä ja ihmeissäni olisin, jos siellä keksitään joku sähkökäyttöinen suihkumoottori. Tai roudaisivat ydinvoimalan taivaalle.

Laivaliikenne edustaa 20 %. Kielletään elämysmatkailu Tallinnaan ja Ruotsiin, mun mielestä ei mitään merkitystä. Laivat kuljettaa kuitenkin rahtia ja vaikea on kuvitella että Suomi lopettaisi vientitoiminnan. Laitetaan nyt sieltä pari prossaa kuitenkin kokonaispäästövähennyspottiin.

Rautatieliikenne menee pyöristysvirheisiin, joten liikkukoon rauhassa.

Meillä on jäljellä tieliikenne, josta siis ammattiliikenteen osuus on 40 % * 75 % = noin 30 % kokonaispäästöistä. Voi tietty unelmoida että rekat kuluttaa vähemmän ja risujen kerääminen lopetetaan järjettömänä, eli otetaan tuolta jotain 5 % kokonaispäästövähennyksistä.

Meillä on jäljellä yksityisautoilu, joka siis edustaa liikenteen päästöistä noin 55 %.

Kun lasketaan yhteen paljonko muut ovat tähän mennessä säästäneet, ollaan jossain että tämä hieman vajaat puolet kokonaispäästöistä on pystynyt säästämään 8 % kokonaispäästöissä. Euroopan unioni kuitenkin räppäsi Suomelle 39 % tavoitteet, joista poliitikot ovat arvelleet että liikenne voisi hoitaa enemmän kuin tuon 39 %. Jopa säätämään 50 %. Säästötavoite yksityisautoille on siis jotain 31 % koko päästöpotista minimissään, jos lausuntoja kuuntelee niin lähempänä 40 %. Kun tuollaista lukua lähdetään säästämään 55 % kokonaiskulutuksesta, niin päästövähennyksissä puolet ei riitä. Ollaan jossain 55 % - 31% = 25 % jos hyvin menee tai sitten 55 % - 41 % = 15 %. Molemmat luvut tarkoittavat, että yksityisautoilun osuuden pitää supistua kokonaispäästöistä marginaaliin. Autojen, veneiden ja moottoripyörien päästöjen pitää pienentyä radikaalisti, eli johonkin kolmannekseen tai neljännekseen vuoteen 2030 mennessä nykytasosta.

Sitä voi kuvitella että porukka ostaa uusia autoja apinan raivolla ja käyttää ölkkää reilun 10 vuoden kuluttua neljänneksen tai kolmanneksen nykyisestä. Ei onnistu muutoin kun tekemällä autoilusta järjettömän hintaista, jolloin kapitalistinen yhteiskunta huolehtii lopputuloksesta.
Wilma: 445 sportswagon w/o sports, Wimppa: Uushankinta 445, Joonas: Amazon budget sport, välillä elvytellen

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: Ajoneuvojen verotus ja sen muutokset
« Vastaus #500 : 21.01.2017, 18:54:51 »
Ja järjenriemu voitto. Esim. uusi Ligier mopoauto maksaa yli 10 000 euroa.
Tälle ei tulisi veroa.
Rikkaiden ihmisten kakaroiden pelejä.
Käsittämätöntä.
« Viimeksi muokattu: 21.01.2017, 18:57:31 kirjoittanut Eikka »

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6051
Vs: Ajoneuvojen verotus ja sen muutokset
« Vastaus #501 : 21.01.2017, 19:10:14 »
Entäs biodieselpakko kaikille dieselautoile?

Minun mielestä on hyvä että asioita selvitetään, ei se että Bernerillä on ehdotus ole huono asia muuten kuin autokaupan kannalta. Sit vaan jos ehdotusta ei voi kaikilta osiltaan perustella järjellä mennään metsään. Onhan tuossa järjestelmässä kaikkia mahdollisuuksia, kuten vaikka se että auto osaa kertoa ruuhkassa aina nopeimmat reitin koska tietää missä kaikki muut autot ovat ja mitä nopeutta liikkuvat.

Valtiotason möläytykset jotka vaikuttaa asioihin on kyllä niin arkipäivää, että joku puhuikin jo tekevänsä robotin joka myy ja ostaa osakkeita sen perusteella mitä nimiä Trumpin twitterissä mainitaan.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4450
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Ajoneuvojen verotus ja sen muutokset
« Vastaus #502 : 21.01.2017, 19:21:55 »
Joku kun selvittäisi nuo digitaaliset palvelut mitä me NIIN tarvitsemme? Tietullit on jo Euroopasta tuttuja.

Asko ehon suusta tullutta aitoa laihialais-vitsin mukaista pellon lannoitetta....

Lainaus
– Perustelut liittyvät siihen, että ympäristövaatimukset tulevat koskemaan paljon liikennettä. Silloin meillä olisi käytössä keino, jolla voidaan mennä ympäristöystävällisimpiin ratkaisuihin. Toinen syy on se, että meidän täytyy avata liikenneverkkojen rajapinnat, että yhteistyö eri liikennemuotojen kesken toimii. Kolmanneksi tarvitsemme digitaaliset alustat, jotka ovat välttämättömiä, jotta digitaaliset palvelut voivat tulla liikenteeseen tehokkaasti.

Esko Aho toimii ministeri Bernerin nimittämän liikenneselvitystyöryhmän puheenjohtajana. Viime syyskuussa nimetyn selvitysryhmän tehtävänä on visioida, millainen olisi suomalainen liikenne- ja viestintäjärjestelmä vuonna 2050, ja keksiä keinot, miten tavoitteeseen päästään.

Mitähän ne digitaaliset alustat ja palvelut oikein mahtavat olla?

Minulla on navigaattori TMC omituisuuksilla (liikennetiedotus). Älyttömän puhelimenkin omistan..

Tietysti jos jokin "äppi" kertoo seuraavan metron saapumisajan tai VR:n junan myöhästymisen minuuteissa/tunneissa, niin ymmärrettävä asia, muttei oikeasti kosketa kuin pientä osaa kansasta.

Ja kun poliitikot yrittävät "keksiä" miten viestintäjärjestelmät kehittyvät, niin sawolaiset super-sankarit (vituiksmen ja uusiksmen) ovat välittömästi paikalla, sillä edes pipilällä ei ole mitään hajua miten viestintä tulee kehittymään tulevaisuudessa.

Eipä kukaan uskonut 1971 kun ARP-verkko avattiin sen lopulta johtavan siihen missä nyt ollaan (4G tuotantokäytössä). Jaa, mikäkö on ARP-verkko? No, aika ennen NMT:tä ja GSM:ää...

Tietysti jos bernerillä on salaista tietoa teleportaation kehittämisestä, niin siinä on digitaalinen palvelu, jonka ehdottomasti haluan ja se säästää kansantaloudessa uskomattomia määriä aikaa ja rahaa, ympäristöstä yms. puhumattakaan!

Tosin autoteollisuudelle se on kuolin-isku!  ???
Joten ne 1000 uutta työntekijää uudessakaupungissa joutuvat etsimään uusia töitä, jos teleportaatio tulee seuraavalla hallituskaudella (visio, jossa kaikki voittavat). Samalla Soumi Finland Perkele pääsee taas entisen nokian tapaisesta kukoistuksesta nauttimaan. 


Entäs biodieselpakko kaikille dieselautoile?

Onhan tuossa järjestelmässä kaikkia mahdollisuuksia, kuten vaikka se että auto osaa kertoa ruuhkassa aina nopeimmat reitin koska tietää missä kaikki muut autot ovat ja mitä nopeutta liikkuvat.
Eihän biodieseliä tarvitse pakottaa mitenkään, se tulee joka tapauksessa kun se on kannattavaa.

Ja miksi tuollainen ruuhka-palvelu tarvitaa nykyisten lisäksi? (esim. tmc)

Suomeksi sanottuna, tuollainen ruuhkapalvelu on olemassa jo liikenneviraston puolesta.

Mutta se, että poliitikot alkavat kertomaan mikä on paras tapa tehdä jokin tekninen sovellus, on aina pelottava ajatus totaalisen taidottomuuden vuoksi ja geeli-tukkien ja virkamiesten mellastamisen vuoksi.
Vrt. julkiset hankkeet, kuten länsi-metro.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6051
Vs: Ajoneuvojen verotus ja sen muutokset
« Vastaus #503 : 21.01.2017, 19:29:44 »
Ja miksi tuollainen ruuhka-palvelu tarvitaa nykyisten lisäksi? (esim. tmc)

ajoin takaa sitä että jos löytyy käyttötapaus joka hyötyy siitä että oikeasti kaikki liikenne on tuon piirissä, tmc:tähän ei useimmilla ole.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: Ajoneuvojen verotus ja sen muutokset
« Vastaus #504 : 21.01.2017, 19:40:21 »
70-luvun kuorma-autoissa oli noita ARP puhelimia ja jos en väärin muista olivat veivattavia vanhan ajan puhelimia.
Siis ihan kodin peruspuhelimia.
Siis tuon näköisiä.
http://3.bp.blogspot.com/-umQoZfc2s2Q/Vo5ztvpupmI/AAAAAAAAChQ/i4sUe24B4IQ/s1600/JIMXXXIV01.jpg
Ilmeisesti jonkun keskuksen kautta piti soittaa.
No jos moderaattorit eivät poistaisi tätä viestiä vaikkei nyt suoraan asiaan liitykään.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Ajoneuvojen verotus ja sen muutokset
« Vastaus #505 : 21.01.2017, 19:59:23 »
Eipäs juupas ;).
Soinilta "kohtelias täystyrmäys" Bernerin liikennesuunnitelmille: "Emme hyväksy - ei etene hallituksessa"
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701212200057545_uu.shtml
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12515
Vs: Ajoneuvojen verotus ja sen muutokset
« Vastaus #506 : 21.01.2017, 21:19:19 »
Tosin autoteollisuudelle se on kuolin-isku!  ???
Joten ne 1000 uutta työntekijää uudessakaupungissa joutuvat etsimään uusia töitä, jos teleportaatio tulee seuraavalla hallituskaudella (visio, jossa kaikki voittavat). Samalla Soumi Finland Perkele pääsee taas entisen nokian tapaisesta kukoistuksesta nauttimaan. 
Meinaatko oikeasti että Uudenkaupungin autotehdas tekee niitä mersuja vain suomen markkinoille? Vaikka Suomessa autojen osto loppuisi niin en usko että kovin suurta lovea tekisi MB:n koko maailman myyntiin.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4450
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Ajoneuvojen verotus ja sen muutokset
« Vastaus #507 : 21.01.2017, 21:46:44 »
Meinaatko oikeasti että Uudenkaupungin autotehdas tekee niitä mersuja vain suomen markkinoille? Vaikka Suomessa autojen osto loppuisi niin en usko että kovin suurta lovea tekisi MB:n koko maailman myyntiin.

Et sitten sisäistänyt edellistä kappaletta?  ???

Autoteollisuus on hätää kärsimässä jos berner esittelee teleportaation, sillä henkilöautojen myynti romahtaa erittäin nopealla aikataululla.   V:>

Sarkasmi ei siis välittynyt, sillä berner ei teleportaatiota ole esittelemässä tai mitään muutakaan ns. mullistavaa, jollei live Oy:ssä ajatella yhtiön voittoja monopoliasemassa.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4450
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Ajoneuvojen verotus ja sen muutokset
« Vastaus #508 : 21.01.2017, 21:54:05 »
ajoin takaa sitä että jos löytyy käyttötapaus joka hyötyy siitä että oikeasti kaikki liikenne on tuon piirissä, tmc:tähän ei useimmilla ole.

Jos ostaa navigaattorin, niin se TMC ominaisuus ei hintaa juurikaan lisää. Sisältyy myös muutamaan kännykkä aplikaatioon.

Toisaalta, matka-aika saadaan jo isommilla teillä tuotettua anonyymisti monellakin eri tavalla ja tuotetaankin.
Kaupunkien ruuhkat saadaan tietoon jo nykyisillä systeemeillä jotka on olemassa monessakin kaupungissa.

Tuon paikantamisen ymmärrän sillä, että joku teleoperaattori saa kustannuksiltaan halvan, jatkuvan, tasaisen ja varman tulonlähteen. Katteet kohdillaan, kun oikeasti alle 25c kustannuksilla saa rahastettua jatkuvasti 120,-/vuosi. Lisäksi paikannettavia olisi 3,4 miljoonaa kappaletta.

[matikkaa]
3 400 000 * 120 = 408 000 000[/matikkaa]

Mille tahansa firmalle kelpaa 408 miljoonaa lisää liikevaihtoa minimi-panostuksella.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12515
Vs: Ajoneuvojen verotus ja sen muutokset
« Vastaus #509 : 21.01.2017, 22:41:49 »
Et sitten sisäistänyt edellistä kappaletta?  ???

Autoteollisuus on hätää kärsimässä jos berner esittelee teleportaation, sillä henkilöautojen myynti romahtaa erittäin nopealla aikataululla.   V:>

Sarkasmi ei siis välittynyt, sillä berner ei teleportaatiota ole esittelemässä tai mitään muutakaan ns. mullistavaa, jollei live Oy:ssä ajatella yhtiön voittoja monopoliasemassa.
Sinun kirjoitukset on niin pitkiä ettei niitä jaksa lukea  :nohnoh. Joo jos teleportaatio tulisi niin lähtisi työpaikat. Mietinkin kyllä että mitähän olet tarkoittanut. Itsekkin mietin että mitä helkkaria voisi olla nämä uudet digitaaliset jutut. Ehkä mitä joskus tulevaisuudessa olisi, liittyisi autonomiseen ajamiseen. Siihen että autot kommunikoi keskenään. Autot varottaisivat toisiaan jos jonossa kymmenen auton päässä kuski painaa kovempaa jarrua. Kaikkea tämmöistä, mutta nuo vaatii eniten autoteollisuudelta panostusta.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron