Autodiagnoosi  Carcom Oy

Ajoneuvojen verotus ja sen muutokset

  • 856 Vastauksia
  • 177743 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: Ajoneuvojen verotus ja sen muutokset
« Vastaus #525 : 22.01.2017, 15:50:38 »

Me tienataan tällä taisi olla kyllä Kataisen lausahdus? En ole kyllä varma.


Jyrki Katainen se oli.
Ilmeisesti(?) on syyllistynyt myös asiakirjaväärennökseen?
Googlatkaa.
« Viimeksi muokattu: 22.01.2017, 15:57:10 kirjoittanut Eikka »

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Ajoneuvojen verotus ja sen muutokset
« Vastaus #526 : 22.01.2017, 15:57:02 »
Olikos moottoripyörissä vielä autoveroa. Ilmeisesti se poistuisi myös MP, jos tuo Bernerin ehdotus menisi läpi ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Ajoneuvojen verotus ja sen muutokset
« Vastaus #527 : 22.01.2017, 16:02:23 »
Jyrki Katainen se oli.
Ilmeisesti(?) on syyllistynyt myös asiakirjaväärennökseen?
Googlatkaa.

Käteinen se oli. Jäi vain tästä mieleen, että näin olisi myös Urpilainen todennut.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000000437715.html
Valtiovarainministeri Jutta Urpilainen paukutteli keskiviikkoiltana Ylen A-Plus -ohjelmassa henkseleitään Kreikka-vakuuksilla saavutetusta rahamäärästä.

Jos katson sitä tuntimäärää, jota vakuuksien eteen on tehty ja katson sitä loppusummaa, joka me saavutettiin, niin tässä tienattiin Suomen valtiolle yli miljoona euroa tunti, itsevarmana esiintynyt Urpilainen täräytti.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Ajoneuvojen verotus ja sen muutokset
« Vastaus #528 : 22.01.2017, 16:03:42 »
Tämä hallitus ei devalvoi oli kyllä Kokoomuksen Iiro Viinasen kommentti edellisessä lamassa.
Löi vielä YLE:n toimittajan Arvo Tuomisen kanssa 1000 markkaa vetoa asiasta jonka hävisi.

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2007/06/06/iiro-viinanen-lama-ajan-rautanyrkki

Totta. Muistin väärin. :)
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2710
Vs: Ajoneuvojen verotus ja sen muutokset
« Vastaus #529 : 22.01.2017, 17:23:15 »
Lisempää näitä digitaalisia palveluita!

http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/laaja-tietoliikennevika-halvauttaa-junaliikennetta-kaukojunia-liikkeelle-alennetuin-nopeuksin/749607/

Liikennevirasto hukkasi aikataulut, joten koko maan junaliikenne seisoo.  :idiot2:
Tämä on sitä Bernerin peräänkuuluttamaa palveluntarjoajan tuottamaa palvelua, joka tänään tökki. Liikennevirasto ei tuota itse mitään aikataulutietoa, vaan sen tuottaa joku iso tai pienempi kotimainen IT-talo, jonka intresseissä on myydä käyttöön keskeneräinen ohjelmisto, jota parsitaan vuosia kuntoon. Ei paljon kysellä kustannuksia, ennen kuin junat taas liikkuu. Näin luodaan jälkimarkkinaa ohjelmistotaloille.

Joku vastaava rahastusautomaatti on viritteillä myös tienkäyttömaksujen rahastamiseksi. Mitenhän estetään autojen liikkuminen, jos palveluntarjoajan tietojärjestelmä on nurin eikä tiedetä kenen autosta on tienkäyttömaksut maksettuna? Mahtaakohan tulla puomit pääväylille vai piikkimatot? Varmaa on, että ei ole halpa systeemi ja nekin rahat ovat poissa asfaltista.

Terveydenhuollossa on ollut samaa ongelmaa, että koko terveydenhuoltoala pyörittelee peukaloitaan, kun kukaan ei pääse potilastietojärjestelmään tai kirjoittamaan sähköisiä reseptejä. Samat kotimaiset IT-talot asialla ja järjestelmät ovat maksaneet miljardeja. Virossa tehtiin toimiva systeemi 10 miljoonalla. Tuskin ero syntyy koodarin tilinauhan perusteella.

Tampereella suunnitellaan yliopistojen yhdistymistä ja opiskelijatietojärjestelmien yhdistämisen kustannuksiksi on arvioitu jossain lähteessä 42 miljoonaa. Teekkarit koodaisivat tuollaisen järjestelmän yhdessä illassa, jos palkaksi luvataan pari mäyräkoiraa. Järjestelmä vielä jopa toimisi...
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12515
Vs: Ajoneuvojen verotus ja sen muutokset
« Vastaus #530 : 22.01.2017, 18:22:47 »
Tämä on sitä Bernerin peräänkuuluttamaa palveluntarjoajan tuottamaa palvelua, joka tänään tökki. Liikennevirasto ei tuota itse mitään aikataulutietoa, vaan sen tuottaa joku iso tai pienempi kotimainen IT-talo, jonka intresseissä on myydä käyttöön keskeneräinen ohjelmisto, jota parsitaan vuosia kuntoon. Ei paljon kysellä kustannuksia, ennen kuin junat taas liikkuu. Näin luodaan jälkimarkkinaa ohjelmistotaloille.

Joku vastaava rahastusautomaatti on viritteillä myös tienkäyttömaksujen rahastamiseksi. Mitenhän estetään autojen liikkuminen, jos palveluntarjoajan tietojärjestelmä on nurin eikä tiedetä kenen autosta on tienkäyttömaksut maksettuna? Mahtaakohan tulla puomit pääväylille vai piikkimatot? Varmaa on, että ei ole halpa systeemi ja nekin rahat ovat poissa asfaltista.

Terveydenhuollossa on ollut samaa ongelmaa, että koko terveydenhuoltoala pyörittelee peukaloitaan, kun kukaan ei pääse potilastietojärjestelmään tai kirjoittamaan sähköisiä reseptejä. Samat kotimaiset IT-talot asialla ja järjestelmät ovat maksaneet miljardeja. Virossa tehtiin toimiva systeemi 10 miljoonalla. Tuskin ero syntyy koodarin tilinauhan perusteella.

Tampereella suunnitellaan yliopistojen yhdistymistä ja opiskelijatietojärjestelmien yhdistämisen kustannuksiksi on arvioitu jossain lähteessä 42 miljoonaa. Teekkarit koodaisivat tuollaisen järjestelmän yhdessä illassa, jos palkaksi luvataan pari mäyräkoiraa. Järjestelmä vielä jopa toimisi...
42 miljoonalla ostaa 400 koodari työvuotta. Ja siinä koodaus firmalle jää vielä normi profitti. Epäilen että teekkarit tekisi saman määrän työtä yhdessä illassa. Itsellä on nyt parissa vuodessa muuttunut käsitys näistä järjestelmistä kun oon ollut tekemässä isoa juttua. Ei ollut viron kymppimillin systeemi ihan yhtä laaja kuin mitä suomeen halutaan. Silloin tuosta oli enemmän juttua niin oli noita järjestelmiä verrattu.
Ja viatonta järjestelmää ei ole. Tai no jos sitä tehdään kymmenen vuotta ennen markkinoille tuontia. Veikkaan että tuota aikataulujärjestelmää tekee about 10 kaveria. Niiden pitää siihen tehdä uusia ominaisuuksia ja samalla korjata virheitä. Itselle niin tuttua että pieni koodi muutos voi hajoittaa ihan toisen ominaisuuden mitä et osaa odottaa. Vika monesti huomataan vasta kun asiakkaalla käytössä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2710
Vs: Ajoneuvojen verotus ja sen muutokset
« Vastaus #531 : 22.01.2017, 18:34:50 »
42 miljoonalla ostaa 400 koodari työvuotta. Ja siinä koodaus firmalle jää vielä normi profitti. Epäilen että teekkarit tekisi saman määrän työtä yhdessä illassa.
Ei tietenkään samaa määrää työtä, mutta toimivan ja yksinkertaisen järjestelmän.

Sehän näissä ohjelmistoprojekteissa tökkii, kun kukaan ei osaa määritellä mitä halutaan ja lennosta speksataan uudelleen. Kaikki kunnia suomalaisille koodareille, manageriporras ja tilaajat voisivat petrata. Sori, jos osu vyön alle...
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4450
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Ajoneuvojen verotus ja sen muutokset
« Vastaus #532 : 22.01.2017, 19:25:00 »
Suomessa TMC naveissa on kyllä auttamattoman paska. Tietyöt on siellä vaikka on valmista, ja päinvastoin. Ruuhkatkin viikonloppuisin arkityöaikojen mukaan, jne.

Paremmin toimii Heren ja Googlen kartat, joissa tietyöt ehkä on myös huonosti Suomessa, mutta ruuhkatiedot perustuvat käyttäjien, eli kännyköiden dataan. Kun puolella väestä on jo Android, niin aika hyvin tulee ajantasaista ruuhkainfoa ruutuun.

Tuota TMC:n paskaa toimintaa olen ihmetellyt itsekkin, koska tietoa on saatavilla reaali-aikaisesti.




toimivan ja yksinkertaisen järjestelmän.
Joskus vuonna miekka ja kilpi opin sinclair spectrumilla assembleria koodatessani sen, että älä korjaa sitä, ellei se ole rikki.
Onneksi pääsin eroon tuosta harrastuksestani, eikä siitä tullut ammattiani.

Tuon seurauksena olen oppinut sen, että hyvin suunniteltu on puoliksi tehty!
Olen noudattanut tätä ammatissani ja liki neljännesvuosisadan takaiset suunnittelemani ja toteuttamani systeemit toimivat vieläkin moitteetta.

Sehän näissä ohjelmistoprojekteissa tökkii, kun kukaan ei osaa määritellä mitä halutaan ja lennosta speksataan uudelleen. Kaikki kunnia suomalaisille koodareille, manageriporras ja tilaajat voisivat petrata. Sori, jos osu vyön alle...
Tämä on kyllä sellainen syöpä julkisella sektorilla, ettei mitään järkeä!  >:(
Siitä syystä budjetit paukkuvat ja arkkitehdit mellastavat julkisissa rakennusprojekteissa.

Vaikkapa musiikkitalon aulan puuseinä ja lasikatto. Seinää rakennettiin arkkitehdin oikkujen mukaan ja jokainen mistään ymmärtävä ei olisi tehnyt sitä mokaa katon osalta...

Paukkuvista budjeteista on kokemusta mm. Musiikkitalo, Stocckan kasvu, OL3, KYS, TAYS, HUS ja pari muutakin "pikku"-projektia.
IT-puolelta vaikkapa Effica, Kanta ja apotti. Tosin nuo ovat vain terveydenhuollon puolelta olevia esimerkkejä.

Tästä kokemusperäisestä syystä en luota bernerin esitykseen, luettuani keitä asiassa on mukana.

Lainaus
Nopein keino liikenteen kasvihuonekaasupäästöjen vähentämiseksi on liikenteen nykyisten
polttoaineiden korvaaminen uusiutuvilla tai nykyistä vähäpäästöisemmillä polttoaineilla tai
käyttövoimilla. Pitemmällä aikavälillä liikenteen vaihtoehtoisten käyttövoimien osuuden kasvattaminen
ei kuitenkaan riitä liikenteen ainoaksi päästövähennyskeinoksi. Liikenteen kuluttamat
energiamäärät ovat vuositasolla niin suuria, että koko energiantarpeen kattaminen
uusiutuvilla raaka-aineilla ei ole mahdollista. Siksi tarvitaan myös liikenteen energiankulutusta
vähentäviä toimenpiteitä.
Liikennevälineiden energiatehokkuutta voidaan parantaa muun
muassa moottoriteknologiaa kehittämällä, liikennevälineiden painoa pienentämällä sekä kokonaan
uusiin teknologioihin (esim. sähköön) siirtymällä.

Hallituksen energia- ja ilmastostrategiassa on yhtenä keskeisenä keinona nostettu esille valtion liikenneväylien
liiketalousperusteinen hallintamalli, jolla olisi mahdollista vaikuttaa liikennesuoritteisiin ja kulkutapavalintoihin väyläpalvelun tarjoamisesta perittävien maksujen sekä liikenneverkkoon tehtävien investointien kautta. Valtion liikenneverkon liiketaloudellisen kehittämisen kautta olisi mahdollista merkittävästi vahvistaa Suomen edellytyksiä saavuttaa liikennesektorin kasvihuonekaasupäästötavoitteet ja näin täyttää liikenteelle asetetut ilmasto- ja energiapoliittiset EU-tason ja kansalliset velvoitteet.

Ja esityksestä sitten selviääkin se todellinen syy miksi ajamisesta pyritään tekemään niin kallista, ettei kansalaisilla ole varaa tehdä näin, kuin ehkä sillä ylimmällä tulo-desiilillä. Tehokasta slummiuttamista sanoisin! :peetu:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12515
Vs: Ajoneuvojen verotus ja sen muutokset
« Vastaus #533 : 22.01.2017, 23:10:09 »
Ei tietenkään samaa määrää työtä, mutta toimivan ja yksinkertaisen järjestelmän.

Sehän näissä ohjelmistoprojekteissa tökkii, kun kukaan ei osaa määritellä mitä halutaan ja lennosta speksataan uudelleen. Kaikki kunnia suomalaisille koodareille, manageriporras ja tilaajat voisivat petrata. Sori, jos osu vyön alle...
en ole tilaaja vaan koodari. Tuo on ongelma, mutta vaikka speksit saataisiin kerralla kuntoon niin sillä vähän saa säästöjä mutta ei mahdottomia. Tai no itsellä ei ole valtion softiata kokemusta, mutta vaikka speksit elää niin aika vähän pitää tehdä työtä uusiksi. Ongelma taitaa olla kun vaatimukset painuu ja halutaa uusia ominaisuuksia. Se venyttää aikataulua. Ja kun myyjät sekä managementti lupailee ne aikataulut.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Ajoneuvojen verotus ja sen muutokset
« Vastaus #534 : 22.01.2017, 23:20:36 »
Koodaus lienee nyt käsitelty loppuun. Jatkettaisiinko autojen verotuksesta?
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12515
Vs: Ajoneuvojen verotus ja sen muutokset
« Vastaus #535 : 22.01.2017, 23:30:55 »
En tiedä miksi on semmoinen kutina että sama mitä mallia tullaan käyttämään niin valtio ja autoilijat ottaa pataan. Sekä tietty auton myyjät. Uskon että tämä vuosi on huono kauppa vuosi. Verotulot romahtaa kunnolla. Jos päätetäänkin etät pysytään vanhassa niin ihmiset odottaa että milloin uudestaan ehdotetaaan. Tai sitten 2018 uusi systeemi tulee ja autolijat maksaa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Ajoneuvojen verotus ja sen muutokset
« Vastaus #536 : 23.01.2017, 07:28:52 »
Näkökulma: Berner aikoo nyhtää myös rautatiekulut autoilijoilta:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701232200057938_uu.shtml

"Yksi kaikkein hulluimmista seurausvaikutuksista on tässä: Mäntysen mukaan operaattorit pitää sopimuksilla suojata poliittisilta riskeiltä. Esimerkiksi jos Helsingistä Turkuun rakennetaan uusi rata, se vähentää viereisen moottoritien kysyntää. Samoin käy, jos eduskunta supistaa tai ohjaa verotuksella autoilua.

Lainsäätäjän harkintavalta kapenee. Autoilijat tai valtio joutuvat maksamaan operaattoreille vahingonkorvauksia, jos kansanedustajat puuttuvat operaattoreiden bisnesympäristöön."

"Valtio ja maakunnat rokottavat tiefirmaa uusilla kuluilla, joita ei ole nykyisin tieliikenteessä. Tieyhtiön alustavan tuloslaskelman mukaan yhtiö maksaa valtiolle ja maakunnille vuosittain korkoja, osinkoja ja tuloveroja yhteensä 366 miljoonaa. Kun tiemaksuja kertyy 1,3 miljardia, tämä tarkoittaa, että omistajat kähveltävät joka neljännen euron.

Eikä kuppaaminen tähän jää. Berner aikoo uittaa myös valtaosan rataverkon kuluista autoilijoille. Tämän paljastaa ministeriön teettämä kassavirtalaskelma.

Kun radat liitetään tieyhtiöön ehkä vuonna 2019, yhtiö saa hyvityksenä nykyiset ratamaksut, noin 60 miljoonaa. Summa ei kata alkuunkaan rataverkon menoja, koska ratamaksutason päättää unioni.

Autoilijat joutuvat maksamaan rataverkon vuotuiset noin 200 miljoonan operatiiviset kulut ja noin 400 miljoonan euron investoinnit.

Alijäämä katetaan näppärästi. Autoilijoiden tiemaksut nousevat samalla hetkellä noin 25 prosenttia, kun rataverkot siirtyvät Liikennevirastosta tiefirmaan. Autoilijat joutuvat subventoimaan junamatkustajia.

Henkilöauto on ollut valtiolle tähän saakka lypsylehmä. Berner panee paremmaksi. Hän myy lehmän teuraaksi."

Berner vakuuttaa: "Uuden auton uskaltaa ostaa vaikka heti maanantaina"  ;D ;D ;D
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701222200057805_uu.shtml

Berner syyttää Orpoa ja Soinia lupausten pettämisestä: "Yllätyin, että sitoumus ei pidä"  ;D ;D ;D
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701222200057804_uu.shtml
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Ajoneuvojen verotus ja sen muutokset
« Vastaus #537 : 23.01.2017, 09:08:28 »
Otakantaa-palveluun on nyt avattu mahdollisuus kommentoida tätä Bernerin esitystä.

https://www.otakantaa.fi/fi/hankkeet/136/

Vinkkinä kaikille, tuonne ei sitten ole mitään hyötyä laittaa vihaa pursuavia uhkauksia tai alatyylistä haukkumista tms. Asiallinen, perusteltu kritiikki toimii paljon paremmin, vihaviestit toimivat lähinnä tavoitettaan vastaan.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: Ajoneuvojen verotus ja sen muutokset
« Vastaus #538 : 23.01.2017, 09:24:14 »
Tämä bernerin esitys oli ilmeisesti vielä ale hinnoin.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701232200057938_uu.shtml
citikka

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Ajoneuvojen verotus ja sen muutokset
« Vastaus #539 : 23.01.2017, 09:34:04 »
Tämä bernerin esitys oli ilmeisesti vielä ale hinnoin.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701232200057938_uu.shtml

Sama linkki oli kaksi viestiä ylenpänä.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

 

Autoracing  KL-varaosat