Morjensta pitkästä aikaa! Nyt on ollut valitettavasti senverran kiireitä töiden kanssa että ei ole oikein kerinnyt foorumille kirjottelemaan, saatika hirveästi harrastamaan.
Jotain on saatu kesän aikana kumminkin tehtyä, kalustokin vaihtunut aikalailla täysin...

Tämä kuva 244:sestani on Backwoodscruisingin ajalta. Reissu nyt ei aivan putkeen mennyt.. 200km matkaa yhteen suuntaan, kaverin passatista vetoakseli irti 30km kohdalla, toinen kaveri sai ylinopeudesta 420eur sakkoa 100km kohalla, kaks-satkusta ykkösen veivi ulos 230km kohdalla johtuen rikki menneestä turbon öljynpaluusta..
Tämä reissu oli mun omistuksen aikana viimeinen joten myin jollekkin innokkaalle nuorelle rakenteluun tämän ''kaunokaisen''

244:sen tilalle tuli sitten haettua tämmönen 245 b230f koneella +m47 223tkm ajettuna, johon piti tietenkin heti laittaa muotopeltivanteet ja kattokaiteet. Myös autoa kiusattiin hieman myllytyskoneella jonka lopputuloksena oli tämä:


Käyttöautoksi tuli sitten hommattua 745 b230ft moottorilla, m46 vaihteisto, 16t mitsun ahdin, 3'' putkisto, mustat kokonahkapenkit, jalopuuratti yms.

Auton ostin halvalla kun ei lähtenyt käyntiin. Siinä muutaman tupakan verran tutkittuani tulpanjohdot olivat väärinpäin ja yksi tulppa mykkä. Sen jälkeen auto pelasi varsin mainiosti, joten lähdin konttorille hakemaan tuoretta leimaa. Eihän se läpi mennyt, joka nyt oli jo tiedossakin mutta pienellä laitolla meni: Katalysaattori putkeen, muutama polttimo, helmaan paikka, raidetangon pääty, raidetangon suojakumi, käsijarrukengät.
760 kannalta ei ole tapahtunut mitään, muutakuin purkamista. Moottori nyt siirtyy tuohon 245:toseen kun on senverran priimakuntoinen kori.
Tähän 760 koriin nyt suunnitelmissa T5 moottori, sen kokoonpanosta tulevaisuudessa enemmän sitten kun on tämä 245 valmis.

Tässä seiskan nykykunto. (ja ei, tässä uudessa hallissa ei sada vettä sisällä vaan kaveri oli saanut päähänpiston pystyttää ''varikkoteltan''

Moottori ulkona seiskasta, menossa 245 koriin...
Ahtimeksi moottorille valikoitui 40 superi holsetti, 14 pesällä. Kkd motorsportilta tuli myös 3'' kaasuläppä imusarjalle. Öljynsuodattimen siirsin maskin lähelle, josta menee letku sitten lauhurille ja takasin lohkoon. Konehuoneesta tuli siivottua kaikki ylimmääräiset rojut pois, pestyä ja vahattua. Myös akkuteline ja pissapojan säiliö sai kyytiä, tulevat peräkonttiin ''munapussien'' sisälle. Ahtimelle tein myös 3'' vpantalähdön.


Auto jäi tältäiltaa tähänmalliin. Huomenna jatkuu syylärin, öljylauhduttimen, akku- ja pissapojansäiliön telineiden asennuksella.
Nyt ei kerkeä enempää näppäileen, aamulla aikanen herätys. Kirjotetaan kun keretään, eiköhän tämä topicci tästä virkone henkiin taas..
Kiitän ja kuittaan!
