Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo 245 t5 virittelyä

  • 116 Vastauksia
  • 50392 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: Volvo 760 virittelyä 450whp tavote, 244 ''pappalook'' b19ft
« Vastaus #45 : 17.03.2017, 01:49:42 »
Eikös se kannata RST malliset hommata kuitenkin, eikä ruostuvaa, niitähän tuolla Autotunella näyttäisi olevan hyllyssäkin. Jos on oikein budjettimeiningillä liikkeellä, niin ne voi muuten tehdä vaikka M12 RST muttereista, jotka poraa 14mm terällä. Been there, done that  ;D

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 virittelyä 450whp tavote, 244 ''pappalook'' b19ft
« Vastaus #46 : 17.03.2017, 02:09:32 »
Kun nyt kerran rupesit tekemään imusarjaa, niin päivitä ahkerasti rakennusvaiheita kuvien kanssa, jotta meikäläinenkin selviytyisi jotenkin tästä tulevasta imusarjaprojektista.. ;)

Tuskin tästä imusarjasta kannattaa mallia ottaa, ensikertaa kun tekee niin tietäähän miten siinä käy. Toisaalta, eihän sitä tiedä jos siitä hyväkin tulee. Tämä sarja on ns ''prototyyppi''. Teen sitten uuden hieman paksummasta materiaalista ja hitsautan tigillä ammattilaisella niin on siedettävän näkönenkin.  :)

vika varmaan allekirjoittaneen päässä mutta jotenkin nuo ååpelin muoto pellit ei oikeen sovi tuohon luukkiin  ELK

Omasta mielestä vanteet sopivat ihan hyvin kyseiseen autoon, kunhan saa matalemmat kesärenkaat alle ja autoa madallettua. Kun omaan silmään passaa niin sehän se tärkein on. Mielipiteitä saa ja pitää antaa, niistä en suutu.  :D

Jos on kaverilla tai itselläsi mahdollisuutta sorvata, niin tee itse. Ei noissa suutinholkeissa mitään ihmeellistä tarvitse olla, niin näppärä sorvissa umpitangosta esim sorvata ja katkaista juuri sopivat.

Itse tekeminenhän ei noin yksinkertaiseen kappaleeseen ole ongelma, vaan juuri se kun kenelläkään tutulla ei ole vermeitä niiden tekoon. Turhaanpa noita rupeaa kellään teettämäänkään, kerta netistä näköjään saa alle kolomeen kymppiin sarjan.

Eikös se kannata RST malliset hommata kuitenkin, eikä ruostuvaa, niitähän tuolla Autotunella näyttäisi olevan hyllyssäkin. Jos on oikein budjettimeiningillä liikkeellä, niin ne voi muuten tehdä vaikka M12 RST muttereista, jotka poraa 14mm terällä. Been there, done that  ;D

Ajattelin vain, että kun muukin pelti on mustaa niin ostaa sitten holkitkin jotka ovat mustaa kun sarja maalataan jokatapauksessa mustalla ryppymaalilla. Eihän nuo ole kuin muutaman euron hintavammat, mutta kun holkeille ei mikään kiire ole. Täytyy autotunelta luultavasti tilailla moottorinohjaukseen osia, niin katsoopi onko sillon varastossa ja jos ei niin otan sitten nuo rst malliset.  :)

Poissa miro678

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 virittelyä 450whp tavote, 244 ''pappalook'' b19ft
« Vastaus #47 : 17.03.2017, 09:51:53 »
Vinkvink, näyttäs olevan racing osissa suutinholkkeja kaupan. ;)
Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 virittelyä 450whp tavote, 244 ''pappalook'' b19ft
« Vastaus #48 : 17.03.2017, 18:45:36 »
Vinkvink, näyttäs olevan racing osissa suutinholkkeja kaupan. ;)

Kyselinki jo niistä, mutta ovat valitettavasti alumiinisia.

Mihin kulmaan suuttimet tulee sijoittaa? Suuttimet täytyy varmaan saada mahdollisimman lähelle imukanavia?

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 virittelyä 450whp tavote, 244 ''pappalook'' b19ft
« Vastaus #49 : 20.03.2017, 15:43:43 »
Sain senverta hyvän tarjouksen ms1 v2.2 boksista, että semmonen täytyy 240:mppiin varmaan ostaa. Mutta mitenkä tuon boksin sytyksenohjauksen kanssa, kun joskus kuulin että tämä purkki vaatii jonku modin sytytyksen ohjaukseen.. Valaiskaa hieman?

Sitten seiskaan sain myös hyvän tarjouksen ms3 purkista, siitä juttua myöhemmin.

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Volvo 760 virittelyä 450whp tavote, 244 ''pappalook'' b19ft
« Vastaus #50 : 20.03.2017, 16:19:08 »
Sain senverta hyvän tarjouksen ms1 v2.2 boksista, että semmonen täytyy 240:mppiin varmaan ostaa. Mutta mitenkä tuon boksin sytyksenohjauksen kanssa, kun joskus kuulin että tämä purkki vaatii jonku modin sytytyksen ohjaukseen.. Valaiskaa hieman?
Riippuu ihan millain meinaat sytytyksen toteuttaa. Jos pysyt jakajassa niin megassa tarvii olla yksi sytytyslähtö. Jos megalla maadoittelet suoraa puolaa, niin tarviit sytytyskiven megaan. Tai sitten käyttää erillistä sytytyspääteastetta.
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Dalttoni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 virittelyä 450whp tavote, 244 ''pappalook'' b19ft
« Vastaus #51 : 20.03.2017, 20:18:51 »
Hyvältä näyttää. Itelläkin 244 työn alla joten innolla seurantaan  ;)

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 virittelyä 450whp tavote, 244 ''pappalook'' b19ft
« Vastaus #52 : 21.03.2017, 11:05:09 »
Riippuu ihan millain meinaat sytytyksen toteuttaa. Jos pysyt jakajassa niin megassa tarvii olla yksi sytytyslähtö. Jos megalla maadoittelet suoraa puolaa, niin tarviit sytytyskiven megaan. Tai sitten käyttää erillistä sytytyspääteastetta.

Ajattelin jakajassa pysyä tämän 240:mpin kanssa. Täytyy vielä hieman perehtyä asiaan.

Hyvältä näyttää. Itelläkin 244 työn alla joten innolla seurantaan  ;)

Hyvä että joitakin kiinnostaa, ettei tule vain itselle tehtyä tätä topiccia. Toisaalta, tämähän toimii samalla myös itselle hyvänä ''muistikirjana''  :)

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 virittelyä 450whp tavote, 244 ''pappalook'' b19ft
« Vastaus #53 : 10.04.2017, 22:48:38 »
Heissan!

Seiskan parissa nyt muutama päivä puuhailtu, ja on jotain saatu myös aikaankin. Moottori alkaa olemaan aikalailla täysin kasassa, ainoastaan nokka-akseli puuttuu vielä.
Koriin pitäis ruveta takakaariin tekemään pientä pintaruoste paikkauksia kunhan joutaapi. Alustan osat myös irrotella, hiekkapuhaltaa ja maalata.



Siinä rupesin eräs kaunis ilta asentelemaan moottoria paikalleensa ja hyvinhän se sinne sujahti. Tukikumeiksi jäi nyt vielä toistaiseksi vakio hydrauliset, kun tuntu olevan niin hyvässä kunnossa. Katsotaan nyt, ottaako moottori hirveästi liikettä. Jos ottaa, niin pitää sitten vaihella jämäkämmät kumet.



Mallailin siinä sitten tuota tekemääni painekoteloa, ja hyvin näyttääpi istuvan. Ensviikolla pitäisi hommailla imusarjaan loput osat niin pääsee tekemään loppuun.



Syylärille ja välijäähyttimelle askartelin kiinnikkeet ja ovat nyt tukevasti kiinni. Laturin ja ohjaustehostimen asentelin myös paikalleensa, niille pitänee hakea ensviikolla uudet remmit. Vielä pitäis funtsia öljynlauhuttimelle paikka mihin laittaa. Syyläri saattaa vaihtua johonkin parempaan vielä. Kokeillaan miten tällä vakiolla jähtyy.



Venakoppa ja syylärin/cuulerin kiinnikkeet saivat päällensä wrinkle ''ryppymaalin'' (livenä paljon ryppymäisempi) Tämä maali tulee myös imusarjalle, kunhan se on valmis.


Takakelkka koki hiekkapuhalluksen ja vasaralakkamaalilla maalauksen. Mistäkä muuten saa noita ''epäkesko'' pultteja joilla voi säätää camppeerit ja auraukset? Kun otti ja meni pari poikki kun olivat hitusen jumissa..





Auton pesasin niin näki vähän että mitä joutuu korille tekemään. Ulkokuoreltaan auto tämän näköinen, joka kokee kyllä ehostusta vaikkakin omastamielestä hyväkuntoinen jo nyt.

Projektista vielä puuttuvia osia: Kytkin, Vaihdelaatikko, Suuttimet, Turbo, Nokka-akseli, Kokonahkapenkit, Tupakkamuovit näin alkuun ainakin. Joten näitä saapi tarjoilla!

Alustaa pitäisi ruveta ehostamaan, muttakun tämän kuun lopusta muutto isompaan halliin niin pitää pitää auto siirtokunnossa siihen asti. Eiköpähän tämäkin projekti ala edistymään, kun pääsee kunnon tiloihin tekemään..

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 virittelyä 450whp tavote...
« Vastaus #54 : 29.08.2017, 23:24:32 »
Morjensta pitkästä aikaa! Nyt on ollut valitettavasti senverran kiireitä töiden kanssa että ei ole oikein kerinnyt foorumille kirjottelemaan, saatika hirveästi harrastamaan.
Jotain on saatu kesän aikana kumminkin tehtyä, kalustokin vaihtunut aikalailla täysin...



Tämä kuva 244:sestani on Backwoodscruisingin ajalta. Reissu nyt ei aivan putkeen mennyt.. 200km matkaa yhteen suuntaan, kaverin passatista vetoakseli irti 30km kohdalla, toinen kaveri sai ylinopeudesta 420eur sakkoa 100km kohalla, kaks-satkusta ykkösen veivi ulos 230km kohdalla johtuen rikki menneestä turbon öljynpaluusta..
Tämä reissu oli mun omistuksen aikana viimeinen joten myin jollekkin innokkaalle nuorelle rakenteluun tämän ''kaunokaisen''



244:sen tilalle tuli sitten haettua tämmönen 245 b230f koneella +m47 223tkm ajettuna, johon piti tietenkin heti laittaa muotopeltivanteet ja kattokaiteet. Myös autoa kiusattiin hieman myllytyskoneella jonka lopputuloksena oli tämä:




Käyttöautoksi tuli sitten hommattua 745 b230ft moottorilla, m46 vaihteisto, 16t mitsun ahdin, 3'' putkisto, mustat kokonahkapenkit, jalopuuratti yms.



Auton ostin halvalla kun ei lähtenyt käyntiin. Siinä muutaman tupakan verran tutkittuani tulpanjohdot olivat väärinpäin ja yksi tulppa mykkä. Sen jälkeen auto pelasi varsin mainiosti, joten lähdin konttorille hakemaan tuoretta leimaa. Eihän se läpi mennyt, joka nyt oli jo tiedossakin mutta pienellä laitolla meni: Katalysaattori putkeen, muutama polttimo, helmaan paikka, raidetangon pääty, raidetangon suojakumi, käsijarrukengät.

760 kannalta ei ole tapahtunut mitään, muutakuin purkamista. Moottori nyt siirtyy tuohon 245:toseen kun on senverran priimakuntoinen kori.
Tähän 760 koriin nyt suunnitelmissa T5 moottori, sen kokoonpanosta tulevaisuudessa enemmän sitten kun on tämä 245 valmis.


Tässä seiskan nykykunto. (ja ei, tässä uudessa hallissa ei sada vettä sisällä vaan kaveri oli saanut päähänpiston pystyttää ''varikkoteltan''  :D


Moottori ulkona seiskasta, menossa 245 koriin...

Ahtimeksi moottorille valikoitui 40 superi holsetti, 14 pesällä. Kkd motorsportilta tuli myös 3'' kaasuläppä imusarjalle. Öljynsuodattimen siirsin maskin lähelle, josta menee letku sitten lauhurille ja takasin lohkoon. Konehuoneesta tuli siivottua kaikki ylimmääräiset rojut pois, pestyä ja vahattua. Myös akkuteline ja pissapojan säiliö sai kyytiä, tulevat peräkonttiin ''munapussien'' sisälle. Ahtimelle tein myös 3'' vpantalähdön.





Auto jäi tältäiltaa tähänmalliin. Huomenna jatkuu syylärin, öljylauhduttimen, akku- ja pissapojansäiliön telineiden asennuksella.

Nyt ei kerkeä enempää näppäileen, aamulla aikanen herätys. Kirjotetaan kun keretään, eiköhän tämä topicci tästä virkone henkiin taas..

Kiitän ja kuittaan!  :hg:






« Viimeksi muokattu: 29.08.2017, 23:26:09 kirjoittanut janne102 »

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 virittelyä 450whp tavote
« Vastaus #55 : 25.01.2018, 14:06:20 »
Heissan!

Lankkua on tullut värkkäiltyä nyt jonkunverran. Moottori saatu täysin valmiiksi ja on sitä jo startilla pyöriteltykkin. Ihan hyvältä kuulostaa startatessa, ei ylimääräisiä ääniä, öljynpainettakin kerää jo 1.5 baaria startilla.



Megasquirtin johtoja värkätty, mutta ei kovinkaan onnistuneesti.. Muuten tuntuu kyllä sujuvan, mutta ei tule vakio vr-anturilta pyörimistietoa megalle asti. Ei näy rpm mittarissa, eikä myöskään toothloggerissa.. Apuja tämän selvitykseen kaivataan. Eikö se nyt ollut niin, että megan pitäisi olla yhteensopiva tuon vakio vauhtipyörän 60-2 hammastuksen ja vakio vr anturin kanssa..? (Ja ei, nippusiteet ei todellakaan jää syylärin kannakkeiksi eikä myöskään vakio syyläri tule tuossa kovinkauaa olemaan.  ;D )



Taka-akselin siitä purin, sen maalailin mustalla vasaralakkamaalilla ja nyt siihen pitäisi hommailla uudet jarruhilut ja joku järkevä lukko. Muutama pusla oli taka-akselistossa väljänä, kovasti harkitsen koko alustaan powerflexejä mutta saapi nyt nähdä. Mistä näitä saikaan sarjana lankun alle..?



Uusia vanteita myös mallailin alle mutta ei, ei passaa omaan silmään. Tuumaa liian isot (18'') mun makuun lankun alle, joten nämä saa ostatella pois.
Speksit: 5x120 jako, 9.5 leveät, et 35, nankang ns-2 kumet koossa 225-40-18. Vanteilla ja kumeilla ajettu max. 1tkm.



Sisustaan sai lisämittarit suht järkevästi. Vielä tarvisi ehkä vedenlämpötila ja öljynlämpötila anturit.



Tässä auton nykykunto, eipä sille ulkokuorelle ole juuri mitään tapahtunut. Ois tarkoitus ennen kesää myllytellä koko auto vaikka 3-steppinä, niin saapi ihan fiksun tästä korista. Kuskin etulokari tuli hommattua uusi, se pitäisi käydä maalauttaan jollain ammattimiehellä. Lisävalot joutivat pois. Ei sovi tämän katolle, toisinkuin ex keltasen 244:sen katolle (omasta mielestä..)  :2funny:



Konehuone tällähetkellä. Muutoksena vain, että hukkakipinäpuola asennettu tulipeltiin tiivisteen alle imusarjan kiinnityksen kohille.

Suuttimiksi tulee 1000cc boschilaiset, jos jollain on uudet tai todella vähän ajetut kaupan niin saapi tarjota.
Mitenkä muuten nuo anturit.. Mikä imuilman lämpöanturi on yhteensopiva ja nopeasti reagoiva mega3:sen kanssa.? Vakio lämpötila-anturi passaa vissiin mainiosti?

Apuja kaivataan että saisi auton penkkiin ja kesäksi muutoskatsastettua ja leimalle.
Minä kiitän ja kuittaan taas.
« Viimeksi muokattu: 25.01.2018, 14:09:42 kirjoittanut janne102 »

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
Vs: Volvo 245 virittelyä 450whp tavote
« Vastaus #56 : 26.01.2018, 10:42:47 »
Mitenkä muuten nuo anturit.. Mikä imuilman lämpöanturi on yhteensopiva ja nopeasti reagoiva mega3:sen kanssa.? Vakio lämpötila-anturi passaa vissiin mainiosti?

Apuja kaivataan että saisi auton penkkiin ja kesäksi muutoskatsastettua ja leimalle.
Minä kiitän ja kuittaan taas.

esimerkkinä Tarvikemotista itse kauppias suositteli tuota linkin takaa selatessa ensimmäisenä vastaan tulevaa mallia ja käyttää sitä kiihdytysautossaankin. Moottorin lämpöihin vakiokin pelaa mukavasti, ei tosin ole iso investointi vaihtaa  aivan uuteen vastaavaan
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 virittelyä 450whp tavote
« Vastaus #57 : 26.01.2018, 15:17:08 »
Kuuluuko anturin olla kaasuläpästä moottorinpuolella, vaiko ahtoputken puolella? Käytännössähän se ois aina parempi lähempänä moottoria, mutta onko sillä periaatteessa suurta merkitystä..? Entäs tuo vr anturi?

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 245 virittelyä 450whp tavote
« Vastaus #58 : 26.01.2018, 17:53:23 »
Kuuluuko anturin olla kaasuläpästä moottorinpuolella, vaiko ahtoputken puolella? Käytännössähän se ois aina parempi lähempänä moottoria, mutta onko sillä periaatteessa suurta merkitystä..? Entäs tuo vr anturi?

Laita imusarjaan. Helpottaa startteja yms. kun tietää oikean lämpötilan...
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 virittelyä 450whp tavote
« Vastaus #59 : 27.01.2018, 04:52:09 »
Laita imusarjaan. Helpottaa startteja yms. kun tietää oikean lämpötilan...

Asia pihvi. Vr anturille vielä kaivataan apuja. Muuten moottorinohjauksen kytkökset ja perus säädöt alkaa olemaan hanskassa. Lopullinen säätö suoriutuu ammattilaisen käsissä penkissä, kunhan nyt saadaan vehe vaan käyntiin itse.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy