Palataampas perusasioihin....
Pumpun vaihtaminen vakiosta isommaksi on ehdoton edellytys, että setti voi ylipäätään toimia mitenkään. Joten siksi en kommentoinut mitenkään aikaisemmin. 90L/h pumpulla kun ei mahdottomia tehdä, koska suuttimesi virtaavat jo 112L/h, lisäksi pumppu on vanha ja väsähtänyt.
Lastuistasi et puhu mitään, mutta väitän 99,9% varmuudella syyn moottorin käytökseen löytyävän sieltä. Koska harva säätäjä (edes minä) tekee niin tarkan kartan, että stoikassa pysytään kokoajan ilman lambda-säätöä.
Nykäiseppäs lambdan piuha irti ja aja lenkki seoksia tarkkaillen, niin saa kuvan todellisuudesta. Nimittäin hyvin tehdyllä lastulla voi ajella ilman lambdaa ilman, että seoksissa on mitään erityistä mutisemista. Pyörien 14,5-14,8 välillä ja kiihdytettäessä siellä 12 nurkissa. Jos näin ei tapahdu, lastun kartat ovat persiillään.
Vikakoodinhan se kehittää lambdan puutteesta aikanaan, mutta sen voi nollata normaalisti.
Väitän syyn olevan siinä, että 012 IMMun linearisointi puuttuu, kuten vakio #4 skaalaus suuttimillesi sopivaksi, jolloin mm. lambda-threshold kartat ovat väärillä arvoilla ja stoikassa kiihdyttäminen menee pidemmälle kuin pitäisi, koska kuormatiedon skaalaus menee myös vakion #4 mukaan yhdessä IMMun linearisointi kippuran kanssa. Jos nuo asiat ovat väärin, on kaikki muukin....

Eli kun LH:n kuormatieto on kasvanut tietyn rajan yli joko äkisti (kiihdytys) tai sitten absoluuttisesti (kuorma riittävä), LH irrottautuu lambda-säädöstä ja painelee menemään puhtaasti karttojen mukaan lambda-korjauksilla höystettynä (LTFT). Jolloin taatusti millään lastulla ei mennä stoikassa tahallisesti!
Olen näistä asioista lätissyt vuosien mittaan monesti, mutta silti nämä kaikki tulevat aina "yllätyksenä" uudelleen porukalle. Aiheesta on väännetty paalatussa projekti-topicissani kyllästymiseen asti (arkistoitu).
Fefe IMMun ongelmat ovat lähinnä sitä, että virtaus/antojännite käyrä ei ole lineaarinen tai samanlainen kuin toisessa kappaleessa tai sitten juotosviat (ylivoimaisesti eniten), joiden vuoksi IMMu pätkii tms. sekoilee.
Tässäpä syy siihen, miksi en tee bulkkilastuja....
Ps. LH polttoaineensyötön laskukaava menee, ilmaa kg per tälli, johon sitä IMMua tarvitaan mittaamaan oikea Ilman Massa Määrä....