Elekma  Autoracing

FASTDOHC´s -96 Volvo 960 3.0 E85 herrasmies kehonkuljetin. MYYTY! Saa lukottaa!

  • 115 Vastauksia
  • 38279 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1281
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Siellä olis yks peltipakosarja, kun satuin bongaamaan (varmaan kiinalaatua, mut eipä tuo mitään meinaa).
https://www.nettivaraosa.com/kilpa-autoilu/2384928

Jos ei viitsi etsiä juuri EURO S50B30/32 pakosarjaa (alkuperäistä siis), joka olisi toki paras vaihtoehto.
Niiden hinnat kun on välillä mitä on.. 200-500€ (Suomessa), Saksan Ebayssa hinnat vielä pahempia.

Perskuta, oli ehtinyt menemään  :-\
Mitä hintaa tuo myyjä noille sarjoille piti?

Nooh, kyllähän noita toivon mukaan välillä putkahtelee myyntiin  ???
NYKYÄÄN: -08 V50 T5 R-design at. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v -> ex.-06 Volvo V50 2.4

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1072
  • vapari
150€.
Uutena niitä kiinan pakosarjoja (rst) saa 209€:lla Suomesta.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1281
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
150€.
Uutena niitä kiinan pakosarjoja (rst) saa 209€:lla Suomesta.

Voi pee!!  >:(
Olisi jopa omaan budjettiin sopinut  :buck2:
Ei tuo 209€ paha ole, mut täytynee kuitenkin vähän aikaa katsella näitä halvempia sarjoja  :) .

Samperi tuo putki on alkanut vuotamaan ennen kattia, missä putket ovat vielä erillään, pitää todella ruman rätinän 3000-4000rpm välillä, täytynee vetästä siihen paikka joku kerta ja odotella aikaa kun putken tekee kunnolla ajan kanssa.
NYKYÄÄN: -08 V50 T5 R-design at. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v -> ex.-06 Volvo V50 2.4

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1281
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
150€.
Uutena niitä kiinan pakosarjoja (rst) saa 209€:lla Suomesta.

Löysin nopealla vilkaisulla  :o :P https://www.nettivaraosa.com/tuning-osat/1683037  S* S*

Ai että, mitähän vaimo rakkaani taas mulle sanoisi jos noi ilmestyisi ovelle ja tililtä lähes 220€ lähtenyt "turhiin" auton osiin, vaimo se osaa välittää  S*
NYKYÄÄN: -08 V50 T5 R-design at. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v -> ex.-06 Volvo V50 2.4

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1072
  • vapari
Juu, ja plus laippa (esim. kkd:lta, ellei foorumilla joku myy edullisemmin).
En tiedä, onnistuisko tuossa porata reiät vaan b6304 pakosarjan mukaan - mut omasta mielestä paras vaihtoehto vaihtaa vaan koko laippa.

Toki M20bxx moottorin pakosarjoja saa halvemmalla (jopa n. 100€ käytettynä). 12 venttiilinen kone, mut putkien mitoitukset varmasti 'sinne päin' kuten m50/m52.
Eli primäärien halkaisija 38-41mm haarukassa, pituus ~650-900mm väliltä.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
M50/52 koneen pakosarjanlaipan reikiä, kun suurentaa niin sopii paikalle.

Havainnollistava kuva:

« Viimeksi muokattu: 01.02.2017, 10:47:20 kirjoittanut Makru »
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1281
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Heh.. Viihdyttelin tuossa aamulla itseäni ja päätin kokeilla yhtä asiaa, et riittääkö potku autossa  ::)

Pysähdyin töihin tultaessani liikennevaloihin ja sillä kohtaa asfaltti oli sula ja vain hivenen märkä.
Vasemmalla jalalla jarrupoljin pohjaan, vaihde pakko 1 ja sen jälkeen pikku hiljaa happea koneelle, että kierrokset nousee pikkuhiljaa.

Tässä vaiheessa hämmästys oli suuri, jumalauta alkoi kummallakin takarenkaalla polttaan rengasta pikku hiljaa kaasua lisäämällä  8)

Voimaa siis on vielä ainakin jonkin verran tallella, kun ajattelee noita reppania jotka joutuu kytkin pommilla vetään manu askeilla että saavat asfaltilla nakit savuamaan.

Eipä mulla muuta asiaa ollu, mut toi oli pakko tulla sanomaan  :2funny:

Auto toiminut hienosti ja kulutukset ovat olleet 15-16,5l/100km välillä ja nyt pitäisi viikon sisään aloittaa sen putkiston teon, et 6 pääsee oikeuksiinsa.

TMOS oli räpsässyt autostani kuvan ja "lainasin" sitä omaan käyttööni, kuva otettu vrcf-talvimiitistä toijalasta:




« Viimeksi muokattu: 21.02.2017, 10:02:14 kirjoittanut FASTDOHC »
NYKYÄÄN: -08 V50 T5 R-design at. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v -> ex.-06 Volvo V50 2.4

Poissa Tico

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 380
  • www.vrcf.fi
Aika janoinen tuntuu olevan. Mulla on vienyt kakspuolikas automaatti viinaa 11tkm otoksella 14,1 L / 100km.
960 -96 B6284T + 722.643
Tesla Model Y LR AWD

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1281
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Aika janoinen tuntuu olevan. Mulla on vienyt kakspuolikas automaatti viinaa 11tkm otoksella 14,1 L / 100km.

Juu niin tuntuu  :(
Tuo 16.5l/100km oli kerran ku innostuin vähän polkemaan useamminki tankillisen aikana ja tuo 15l/100km saa aikaiseksi kun ihan hissunkissun pintakaasulla ajelee. No sekin tekee ku mulla on 16km työmatka siivuunsa ja lähes 20kpl liikennevaloja matkan varrella niin kyllähän se veroittaa. Mut kyllä mieluusti tiputtaisin 1l tuosta kulutuksesta pois, niin jäis rahaa vähän käteenki  ;D
NYKYÄÄN: -08 V50 T5 R-design at. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v -> ex.-06 Volvo V50 2.4

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Litra pois kulutuksesta = euro pois / 100km. Se on tuo sun työmatkan luonne joka nostaa ainakin.

Onkos sen väliä maksaako tankkaus 50€ vai 54€? ::)?
« Viimeksi muokattu: 20.02.2017, 15:25:04 kirjoittanut Huikkoster »

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1072
  • vapari
Joo, kyllä siinä (pitääkin) riittää voima hyvin renkaiden kulutukseen paikaltaankin. :P
Täysin vakiona ei taida jaksaa
Et ole koittanu 0-100km/h, että meniskö alle 8s? (mahdollinen mittarivirhe huomioituna)

Toki nämä tän hetkiset kelit voi olla vähän mitä on..

Tuli mieleen, että putsarikotelon ilmanottoputki on melkoisen ahtaaksi tuomittu - ja joku jenkki volvofoorumin heppu oli kokeillut korvata sen 3" putkella ja ilmanotta suoraan syylärin edestä eteenpäin (alunperinhän siinä on suoja ja suunnattu enemmän syylärin päin..ja pinta-ala kutistuu merkittävästi lähes heti kotelon jälkeen).
 Ja sillä olisi tekstin mukaan saanut persdynollakin tuntuvaa lisävoimaa. En ite tota sattunu kokeilemaan.. mut semmonen idea, jos sattuu mielenkiinto riittämään tommosiin pikku muutoksiin.


Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Mulla oli kesän aikana kulutus viinalla muistaakseni 15,5l/100km hujakoilla, 3l automaatti ja T6 hilut kyljessä. Harmi kun tarkka tieto on hävinnyt kun resetoin luurin.

Tässä kuva volvostani Masulilta "lainattu" ja kuvattu vrcf-talvimiitistä toijalasta:

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Nyt menee kyllä kuvasta propsit väärään osoitteeseen  ::)
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1281
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Litra pois kulutuksesta = euro pois / 100km. Se on tuo sun työmatkan luonne joka nostaa ainakin.

Onkos sen väliä maksaako tankkaus 50€ vai 54€? ::)?

No eipä sillä nyt hirveetä seksuaalista merkitystä kyllä olekkaan kun esitit asian tuolleen et tajusin asian pointin uudesta näkökulmasta  ::)


Joo, kyllä siinä (pitääkin) riittää voima hyvin renkaiden kulutukseen paikaltaankin. :P
Täysin vakiona ei taida jaksaa
Et ole koittanu 0-100km/h, että meniskö alle 8s? (mahdollinen mittarivirhe huomioituna)

Toki nämä tän hetkiset kelit voi olla vähän mitä on..

Tuli mieleen, että putsarikotelon ilmanottoputki on melkoisen ahtaaksi tuomittu - ja joku jenkki volvofoorumin heppu oli kokeillut korvata sen 3" putkella ja ilmanotta suoraan syylärin edestä eteenpäin (alunperinhän siinä on suoja ja suunnattu enemmän syylärin päin..ja pinta-ala kutistuu merkittävästi lähes heti kotelon jälkeen).
 Ja sillä olisi tekstin mukaan saanut persdynollakin tuntuvaa lisävoimaa. En ite tota sattunu kokeilemaan.. mut semmonen idea, jos sattuu mielenkiinto riittämään tommosiin pikku muutoksiin.




En ole testannut 0-100km/h kellottaa mitenkään, täytyy odotella kunnolla sulia kelejä  8)

Juu tuota ilmanotto asiaa itsekkin pohtinut ja kyllä varmasti teenkin jotain radikaalia ilmanotolle  :)


Mulla oli kesän aikana kulutus viinalla muistaakseni 15,5l/100km hujakoilla, 3l automaatti ja T6 hilut kyljessä. Harmi kun tarkka tieto on hävinnyt kun resetoin luurin.
Nyt menee kyllä kuvasta propsit väärään osoitteeseen  ::)

OK ja oho, nyt tais tosiaan mennä propsit väärään osoitteeseen  ;D , mut ei kai se haittaa kuitenkaan?  ::)

Korjattu: TMOS  -H-
NYKYÄÄN: -08 V50 T5 R-design at. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v -> ex.-06 Volvo V50 2.4

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1281
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Auto toiminut kuin ihmisen mieli  ::) ja  toiminut pakkasillakin ilman moitteita kun laittaa n.6l 95E10 täyteen tankkiin niin lähtee ekalla startilla käymään -12c pakkasessa.

Auton etupyörän laakeri alkoi huutamaan talvimiitin jälkeen joka päivä enemmän ja enemmän. Tuossa tiistaina purin laakerin käteeni ja huomasin et laakerit eivät ole vaihdettavissa, vaan on navan kanssa sama paketti  ???

No laakeri jurnutti jo sen verran et pakko oli tehdä jotain kun autolla liikutaan n.62-100km/joka pvä ja uutta laakeria/napaa ei ollut hyppysissä. Nokkelana irroitin laakereita suojaavan peltirinkulan pois ja laakeri vika selvisi, siellä sitä laakerikuulia suojaavaa kumia ei ollut juurikaan jäljellä. Putsasin kunnolla ja ängettiin isäukon kanssa vassua niin paljon kuin menee ja metallirinkula takaisin ja paikoilleen. Ulina lakkasi eikä vieläkään kuulu mitään, tottakai väljää on kun pyörää heiluttaa.

Hieno ja todella nopea vaihtaa, mutta alkuperäislaakeri/napa melkein 350€ ja halpis paskat sitä 55€. Nyt selailin netin läpi ja tilasin netistä ns. "keskilaatuisen"  ;D

Ensi viikolla kun paketti tulee niin sit asennushommiin. Samalla voisi näyttää 125mm makitaa etujousille, et saataisiin tuo keuliminen kuriin  ::)
NYKYÄÄN: -08 V50 T5 R-design at. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v -> ex.-06 Volvo V50 2.4

Poissa Tico

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 380
  • www.vrcf.fi

Ensi viikolla kun paketti tulee niin sit asennushommiin. Samalla voisi näyttää 125mm makitaa etujousille, et saataisiin tuo keuliminen kuriin  ::)

Jos on vakiojouset, niin niitä et saa paikalleen kunnolla rälläköimisen jälkeen.
960 -96 B6284T + 722.643
Tesla Model Y LR AWD

 

RallyBaron  Samppasport