Proturbo  Autodiagnoosi

FASTDOHC´s -96 Volvo 960 3.0 E85 herrasmies kehonkuljetin. MYYTY! Saa lukottaa!

  • 115 Vastauksia
  • 38270 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1072
  • vapari
Ei tainnut tulla meluisaa resonointia n. 2000-3000rpm alueelle kun takapöntön poistit?

Että taitaa pelkkä keskivaimennin siihen alueeseen vaikuttaa.

On kyllä pieni kulutus matka-ajossa, kun ottaa huomioon että etanolilla käy.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Tico

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 380
  • www.vrcf.fi
On kyllä pieni kulutus matka-ajossa, kun ottaa huomioon että etanolilla käy.

Vaikuttaako tuo puolen litran iskutilavuusero näin merkittävästi? Vai onko uudempi motikka jotenkin fiksumpi? Oma kakspuokki meni vaparina matka-ajossa aina alle 13 keskikulutuksessa ja seka-ajossa 14,1-14,2 l. Nyt turbon kanssa lukemiin on tullut noin puolen litran nousu. Näitäkin lukemia sais pienennettyä reilusti, jos sais pintakaasulla seokset laihemmaksi.

E: litra tottakai.
« Viimeksi muokattu: 03.04.2017, 13:15:02 kirjoittanut Tico »
960 -96 B6284T + 722.643
Tesla Model Y LR AWD

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1281
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Ei tainnut tulla meluisaa resonointia n. 2000-3000rpm alueelle kun takapöntön poistit?

Että taitaa pelkkä keskivaimennin siihen alueeseen vaikuttaa.

Ei tullut resonanssi ääniä, jota kyllä itsekkin ihmettelin. Mulla kun katti + tuo keskivaimennin niin vaimentuu juuri sopivaksi.
Ääni maailma muuttuu (ehkä) hivenen kun laittelen nuo tuplat jossain kohtaa, siis taka-akselilta Y-haaralla kummallekkin puolelle.


On kyllä pieni kulutus matka-ajossa, kun ottaa huomioon että etanolilla käy.
Juu kyllä, normaalisti kun mulle tulee 50:50 seka-ajoa niin kulutus pyörii siinä 15-16,7l/100km sisältäen myös runsaasti kenkää.
Mut nyt tuo rauhallisesti vakkari päällä ajellen maanteitä niin kulutus oli toisaan siinä 13,7l/100km.

Vaikuttaako tuo puolen litran iskutilavuusero näin merkittävästi? Vai onko uudempi motikka jotenkin fiksumpi? Oma kakspuokki meni vaparina matka-ajossa aina alle 13 keskikulutuksessa ja seka-ajossa 14,1-14,2 l. Nyt turbon kanssa lukemiin on tullut noin puolen litran nousu. Näitäkin lukemia sais pienennettyä reilusti, jos sais pintakaasulla seokset laihemmaksi.

En kyllä osaa sanoa tähän mitään, kun olen aika noviisi vielä näiden 900-sarjalaisten ja etanolin luttauksien kanssa  :-[
Mutta kyllähän isot pojat kylillä puhuu, että tämä motornic 4.4 olisi älykkäämpi tämän re85 kuin tämä vanha motornic 1.8.

NYKYÄÄN: -08 V50 T5 R-design at. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v -> ex.-06 Volvo V50 2.4

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1072
  • vapari
Taitaa polttoaineen kulutus muodostua aika paljon kuljettajasta ja millaista ajoa se seka-ajokin sitten on.

Ainakin monet liikkeelle lähdöt nostaa kulutusta paljon, etenkin jos kiihdyttelee reippaammin. :buck2:
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1539
  • www.vrcf.fi
Lainaus
Mutta kyllähän isot pojat kylillä puhuu, että tämä motornic 4.4 olisi älykkäämpi tämän re85 kuin tämä vanha motornic 1.8.

Sama kokemus täällä, vaikkei ollu isoja poikia

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1281
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Taitaa polttoaineen kulutus muodostua aika paljon kuljettajasta ja millaista ajoa se seka-ajokin sitten on.

Ainakin monet liikkeelle lähdöt nostaa kulutusta paljon, etenkin jos kiihdyttelee reippaammin. :buck2:

Näinhän se on  O0

Sama kokemus täällä, vaikkei ollu isoja poikia

No hyvä, olen siis kuullut ja ymmärtänyt oikein  :)

Pesin eilen autoni, mut unohdin näppäillä kuvia ja nyt muistin näppäillä, niin auto onkin jo ihan pa*kanen  >:(







Mut voisi se kesä jo tulla et pääsis myllyttämään tuon maalipinnan niin sen jälkeen näkee, mitkä paikat vaatii uutta maalia  ::)
NYKYÄÄN: -08 V50 T5 R-design at. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v -> ex.-06 Volvo V50 2.4

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1281
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Sisätilan tuuletin moottori vetelee viimeisiään, rohisee saakelisti ja level 5 puhallus on kuin lehmän henkäys  >:(
Nyt parina aamuna joutunut paukuttelemaan repsikan jalkatilassa olevaa muovia et moottori alkaa puhalteleen  ;D

Purin tuossa valmiiksi sen muovin pois, jotta kopsuttelu moottorin kylkeen olisi helpompaa ja onpahan irti jo valmiiksi kun saan jostain uuden/käytetyn moottorin. Onkohan missä volvon malleissa sama moottori kuin tässä?? Tässä on vielä automaatti ilmastointi, onkohan sillä merkitystä  ??? ?
Jos joku tietää niin hihkaiskaa  :)

Tuollainen tuli samalla syliin kun avasin sen jalkatilan muovin... sai lähteä kun ei toiminta takuita ja itse luurikin on jo joku joskus poistanut

NYKYÄÄN: -08 V50 T5 R-design at. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v -> ex.-06 Volvo V50 2.4

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1539
  • www.vrcf.fi
Onkohan tuo nokia Noanaikainen nmt? Mulla on ainakin sellainen vielä kiinni, myös luuri.
Omassa on kajari kuskin b-pilarissa ja mikki keskipeilin yläpuolella. Olikohan toiminta sellainen, että kun nosti luuri niin keskusneiti vastas  ???
Mahtaako täti vielä olla elossa jos koittas  8)

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5519
  • Volvo V70
Tää menee OT:n puolelle, mutta:
Nokian gsm-hf:ltä tuo näyttää..
Just purin yhdestä japanilaisesta tuon saman yksikön pois kun sähkövikaa etsin..


Harrastekäyttis: Volvo V70 2,5T geartronic 2007

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1281
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Onkohan tuo nokia Noanaikainen nmt? Mulla on ainakin sellainen vielä kiinni, myös luuri.
Omassa on kajari kuskin b-pilarissa ja mikki keskipeilin yläpuolella. Olikohan toiminta sellainen, että kun nosti luuri niin keskusneiti vastas  ???
Mahtaako täti vielä olla elossa jos koittas  8)

Tää menee OT:n puolelle, mutta:
Nokian gsm-hf:ltä tuo näyttää..
Just purin yhdestä japanilaisesta tuon saman yksikön pois kun sähkövikaa etsin..


Pengoin työpaikan roskista ja löysin vielä tuon setin ja Nokian HFU-2 setti kyseessä, pikaisella googletuksella näyttäisi olevan ihan gsm vekotin, sillä autossa ollut kiinteäluuri ja siihen sai liitettyä ainakin nokia 5110 puhelimen  8) (mainoskuvasta päätellen).

Ja autosta pikaista tarinaa: Hyvin kulkenut ja paremminkin voisi liikahtaa ja nyt on ihan tosissaan mietitty turbottamista tällä S80 T6 tuplaturboilla ja pakosarjoilla, mut jää ainakin vielä vain haaveeksi, sillä näitä projekteja on nurkat täynnä ja jollain laitteella sitä pitää töihinki päästä, eli annetaan vielä olla  :)
Paljon on lumien lähdettyä tullut polteltua takapyöriä   S* ;D
NYKYÄÄN: -08 V50 T5 R-design at. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v -> ex.-06 Volvo V50 2.4

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1281
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Jahas... suulliset kaupat tehty S80 T6 tuplaturboista ja pakosarjoista. Eli nannaa tulossa  S* S*
NYKYÄÄN: -08 V50 T5 R-design at. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v -> ex.-06 Volvo V50 2.4

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1281
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
"Turbot" heitetty vielä romukoppaan kun menin vahingossa paukuttamaan burnoutin aikana rajoittimeeseen ja syylärin muovipääty antautui...
Tein nopeat muovihitsaukset ja toimi! Samalla ilmoitus tänne, että ostetaan syyläri.

1,5 viikkoa se mun paukkus kesti ja sit alkoi vuotamaan n. 2dl/20km  :( vielä muutaman päivän jaksoin täytellä ja ajella, mut sit oli pakko hakea P11S1 .ltä ehjä syyläri.
Se tuli kötösteltyä eilen paikoilleen ja hyvin pelittää, paitsi oli pari pikku muuttujaa TAAS asennuksissa.

En saanut oikein kunnolla niitä automaatin nippoja irti vanhasta syyläristä ja hajotin kaikenlisäksi toisen, niin jouduin kötösteleen ne lähtö reijät tukkoon itse uudesta syyläristä ja tekemään toisenlaisen "jäähdytyksen" laatikon kierrolle, joka on puolimetrinen letku, joka kiertää syylärin välittömässä läheisyydessä  ::)
Eli manuaalin syylärillä olisin päässyt helpommalla kun tämä "tukkiminen" työllisti sen verran, et piti käydä ostamassa pari 3/8 LVI nippaa ja glykolin kestävällä tiivisteaineella tiivistämään  ;D

Ei vuoda ja se on pääasia, täytyy viä joskus JOS jaksaa, ostella puristus liittimet ja siittä suppari 1/2 tuuman kierteelle niin saa nykyisiin nippoihin ruuvattua helposti kiinni ja rokkaa paremmin niillä, kuin tehtaalta tullessaan syyskuussa vuonna 1995.
NYKYÄÄN: -08 V50 T5 R-design at. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v -> ex.-06 Volvo V50 2.4

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Minkä ihmeen takia ne piti tiivistää? Eihän siellä nesteet kierrä :o
No kun halvalla sai.

Poissa Tico

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 380
  • www.vrcf.fi
"Turbot" heitetty vielä romukoppaan kun menin vahingossa paukuttamaan burnoutin aikana rajoittimeeseen ja syylärin muovipääty antautui...
Tein nopeat muovihitsaukset ja toimi! Samalla ilmoitus tänne, että ostetaan syyläri.

1,5 viikkoa se mun paukkus kesti ja sit alkoi vuotamaan n. 2dl/20km  :( vielä muutaman päivän jaksoin täytellä ja ajella, mut sit oli pakko hakea P11S1 .ltä ehjä syyläri.
Se tuli kötösteltyä eilen paikoilleen ja hyvin pelittää, paitsi oli pari pikku muuttujaa TAAS asennuksissa.

En saanut oikein kunnolla niitä automaatin nippoja irti vanhasta syyläristä ja hajotin kaikenlisäksi toisen, niin jouduin kötösteleen ne lähtö reijät tukkoon itse uudesta syyläristä ja tekemään toisenlaisen "jäähdytyksen" laatikon kierrolle, joka on puolimetrinen letku, joka kiertää syylärin välittömässä läheisyydessä  ::)
Eli manuaalin syylärillä olisin päässyt helpommalla kun tämä "tukkiminen" työllisti sen verran, et piti käydä ostamassa pari 3/8 LVI nippaa ja glykolin kestävällä tiivisteaineella tiivistämään  ;D

Ei vuoda ja se on pääasia, täytyy viä joskus JOS jaksaa, ostella puristus liittimet ja siittä suppari 1/2 tuuman kierteelle niin saa nykyisiin nippoihin ruuvattua helposti kiinni ja rokkaa paremmin niillä, kuin tehtaalta tullessaan syyskuussa vuonna 1995.

Kannattaa laittaa ostoilmoitus ehjästä laatikosta samantien. Öljyt käy orkkis lauharillakin aivan järkyttävän kuumana. Nykyisellä konseptillasi sulatat laatikon melko varmasti.

Mulla on puolikkaan ilmastoinnin kennon kokoinen lauhari laatikon öljyille ja silti ollaan korkeahkoissa lukemissa...
960 -96 B6284T + 722.643
Tesla Model Y LR AWD

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Eikös näissä ole lisäjäähyä, niinkuin AW 71/72 on? Siis keulalla?

 

KL-varaosat  Race.fi