Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

740 vaihteisto takkuilee/rutisee!

  • 63 Vastauksia
  • 23418 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jonsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
740 vaihteisto takkuilee/rutisee!
« : 15.08.2011, 17:54:08 »
Elikkäs auto on -88 740 b230ft koneella ja laatikko on nappivitonen (m47?) Vaihteisto rutisee eikä vaihteet meinaa mennä kunnolla pesään ja ongelma esiintyy vain kun ykkös vaihteella kiihdyttää ja sitten vaihtaa kakkoselle ja sama juttu kun "kovasta" vauhdista laittaa kolmoselta kakkoselle!luin että vaihteet voi takkuilla jos kepissä on kauheasti väljää noh keppihän heiluu noin 10-15cm kun vaihde pesässä ja heiluttelee. luin myöskin että vika vois olla siinä pakki napissa mutta vaihteet eivät mene edes sisälle kun käyttää sitä saati että vaihtaisi paremmin. Missä mahtaisi olla vika? paskat loota öljy tms? ongelma on vittuimainen kun autoon pitäisi saada lisää tehoa mutta ei sillä pääse nyttenkään kiihdyttämään kun vaihteet eivät mene pesään enkä uskalla väkisinkään runnoa kun tuo rutina kuullostaa niin ikävältä

hevonen

  • Vieras
Vs: 740 vaihteisto takkuilee/rutisee!
« Vastaus #1 : 15.08.2011, 18:14:40 »
Kakkosen synkrot runnottu paskaksi kun on yritetty repiä liian nopeasti 1--->2. Ei taida enää öljynvaihto auttaa.
Jos laatikko on nappivitosella niin se on M46.
Jos kytkin irroittaa kunnolla, ei muuta mahd. ole.

Poissa Jonsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 vaihteisto takkuilee/rutisee!
« Vastaus #2 : 15.08.2011, 18:16:52 »
Kiitoksia infosta! ja kytkin irroittaa kunnolla. Eli siis täytyykö laatikko vaihtaa vai voiko sen huoltaa tms?

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9526
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 740 vaihteisto takkuilee/rutisee!
« Vastaus #3 : 15.08.2011, 19:29:46 »
Eli siis täytyykö laatikko vaihtaa vai voiko sen huoltaa tms?

Kyllähän se laatikko on avattavissa ja kuluneet/särkyneet osat voi vaihtaa uusiin, mutta vaihdelaatikon kasaus ei ole äkkinäisen hommaa ja uusien osien hommaus on oma projektinsa kun kovin moni ei noita korjaile.

Vaihtolaatikon saa muutamilla kympeillä, siitä voi miettiä kannattaako korjaus...

Kaksisia tehoja et kyllä saa menemään M46:n läpi eli jos tehonlisä on mielessä niin tarviit muutenkin lujemman laatikon.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa Jonsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 vaihteisto takkuilee/rutisee!
« Vastaus #4 : 16.08.2011, 10:24:43 »
Okkei=) Eli uutta laatikkoa ettimään.. Mikähän laatikko sen pitäisi olla notta kestää tehonlisäystä? Käykö ne kestävämmät laatikot tuohon suoraan paikalleen? ja kestääkö kytkin millasen tehonlisäyksen?

The moose

  • Vieras
Vs: 740 vaihteisto takkuilee/rutisee!
« Vastaus #5 : 16.08.2011, 10:29:59 »
M90 ja src kytkin. 

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 740 vaihteisto takkuilee/rutisee!
« Vastaus #6 : 16.08.2011, 10:30:11 »
M90 laatikko vinokoneisesta 900-sarjan Volvosta on se helppo ratkaisu ja riittää jo melko pitkälle.

Tuolta projektipäiväkirjoista voi toki luurailla millaisia tehoja minkäkin laatikon läpi on otettu erilaisissa projekteissa.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

hevonen

  • Vieras
Vs: 740 vaihteisto takkuilee/rutisee!
« Vastaus #7 : 16.08.2011, 16:05:13 »
Jos aiot pysyä alkuperäisessä ahtimessa ja moottorinohjauksessa, riittää tuo m46 kun et hakkaa sitä piloille.
Onko tosiaan ft? Jos on, taitaa olla lh 2.2?
Vähän mutkikkaampi piristettävä(lastutettava) kuin et tai lh 2.4.

Poissa Jonsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 vaihteisto takkuilee/rutisee!
« Vastaus #8 : 29.08.2011, 12:15:25 »
FT on joo.. ruiskusta en ole varma onko  2.2 vai 2.4 kun en ole ehtinyt perehtymään asiaan.. mutta jos tuo on 2.2 niin mistäs siihen lastun löydän? vai saako siihen edes lastua?

hevonen

  • Vieras
Vs: 740 vaihteisto takkuilee/rutisee!
« Vastaus #9 : 29.08.2011, 12:55:13 »
Se on 2.2 jos jakajassa on Hall-anturi. Menee siis muitakin johtoja kuin puolanjohto. :o
Lastua kai saa mutta joku muu saa neuvoa siihen, on vähän hankalampaa kuin lh 2.4:n...

Poissa Jonsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 vaihteisto takkuilee/rutisee!
« Vastaus #10 : 30.08.2011, 13:54:38 »
Tuon sivun mukaan tossa vm 88 katillisessa ftssä olis lh 2.4! mutta onko noihin sivuihin luottamista?

http://www.scribd.com/doc/3698830/Volvo-740-ECU-Application

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9526
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 740 vaihteisto takkuilee/rutisee!
« Vastaus #11 : 30.08.2011, 14:08:52 »
Tuon sivun mukaan tossa vm 88 katillisessa ftssä olis lh 2.4! mutta onko noihin sivuihin luottamista?

http://www.scribd.com/doc/3698830/Volvo-740-ECU-Application

Miksi kaivella katalogista kun voi katsoa omasta autostaan. Eikös vikakoodiboksin olemassaolo ole varma merkki 2.4:stä, ja sitten tuo Hall-anturi jakajassa kielisi 2.2:stä.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa Jonsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 vaihteisto takkuilee/rutisee!
« Vastaus #12 : 06.09.2011, 09:47:54 »
Rupesin kelailemaan että käykös 1.8l 440 vollen loota tohon ? itse epäilen hyvin suuresti kun toi 440 on rellun koneella ja vielä etuveto mutta semmosta huhua olen kuullut että voisi vaikka käydäkkin.

hevonen

  • Vieras
Vs: 740 vaihteisto takkuilee/rutisee!
« Vastaus #13 : 06.09.2011, 13:28:35 »
Kyllä ne huhut kannattaa jättää huhuille kuuluvaan arvoonsa...
Jos joku pulttaa 440 rellunkoneen lootan suoraan vinolohkoon niin näyttäkää se nyt mullekin. :o
Siinä kun taitaa olla vetopyörästö samassa ja pari kappaletta ulostulojakin ja vieläpä väärässä asennossa jos aikoo takapotkuun ne kuikertaa.

Jos tehot jää alle 250 pollea, etsi käytetty m46, pienellä sovituksella(kardaani) myös m47.
Tai sitten enempi potkua kestävä m90+ karpaasi uusiksi.

Onko sulla se 2.2? Jos on, uusi loota muutamalla kympillä(m46-m47), isommat suuttimet ja ahdot liki baariin. se on siinä mitä siitä saa helposti.
Tuo m90 on yliampumista tuohon kikottimeen ellet vaihda ruiskua ja turboa. Jos niin on suunnitelmissasi, suosittelen siltikin uudemman projektikohteen hankkimista koska autossasi taitaa moottorissa olla ne heikommat kiertokanget jotka antautuvat totaalisesti noin 240-250hp tehoilla.

Että näin. :hg:


« Viimeksi muokattu: 06.09.2011, 17:36:29 kirjoittanut hevonen »

Poissa Jonsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 vaihteisto takkuilee/rutisee!
« Vastaus #14 : 06.09.2011, 16:43:40 »
niin vähän aattelinkin että melkonen temppu laittaa tuo 440 loota tuohon paikoilleen mutta oli pakko kysyä kumminkin.. :D

 

Autoracing  KL-varaosat