Autodiagnoosi  Carcom Oy

Uusi Volvo V70 2.4T -00 omistaja :)

  • 27 Vastauksia
  • 17178 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mankinen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Uusi Volvo V70 2.4T -00 omistaja :)
« : 15.08.2011, 18:29:28 »
Terve, tuli viikonloppuna sitten ostettua ensimmäinen Volvo  :) Nyt olisikin muutamia kysymyksiä koskien kyseistä pirssiä kun aika tuntematon on. Olen täältä jo lueskellutkin asioita koskien kyseisen auton moottoria ja vaihteistoa koskevia juttuja ja vaikuttaisi että ovat aika varmoja pelejä.  8) (Entinen Opel omistaja  :idiot2:)
Autokaupassa kun ensimmäisenä tähän pirssiin istahdin niin huomasin kuinka mahtavat penkit tässä ovatkaan (nahkaiset). Olin jo siinä vaiheessa ihan myyty autolle  S* Vielä kun autosta löytyi kaikki mitä oli minun ja emännän toiveina (automaatinen ilmastointi, automaatti-vaihteinen ja kohtuukilometrit 203tkm). Tulipa sitten vaihdettua auton alkuperäinen HU-603 (muistaakseni) kunnon soittimeen, Pioneer AVH-P3100DVD:hen. Tarkoituksena olisi vielä laittaa vetokoukku, tummentaa takalasit ja tietenkin se tärkein eli käydä lastuttamassa, myös avarampaa putkistoa voisi jossain vaiheessa harkita  ;D
Ja samalla tuli tietenkin liityttyä VRCF jäseneksikin :)

Ja nyt olisikin muutama kysymys autosta :)

1. Ajattelin laitattaa tähän vapaavirtaussuodattimen tuon alkuperäisen tilalle. Mitä suosittelisitte/onko mitään järkeä?
2. Asennettuani tuon Pioneerin ei ratissa olevat äänensäädöt/kappaleen vaihdoit toimineet. Saako näitä toimimaan kyseisellä soittimella?
3. Kannattaako panostaa tulppiin ja ostaa suoraan Iridium tulpat? Hyötyä?
4. Mahtaakohan tähän kuulua tuo Volvo Service 2.0 juttu, kun siellä lukee että ei koske V70 -00 mutta koskeeko tätä MKII mallia?
5. Saakohan tähän laillisesti laitettua xenon valoja (laseissa lukee HCR tällä hetkellä)?
6. Onko jotain tyypillisiä vikoja mitä kannattaa seurailla ynm.

Kiitokset vastauksista! Ja katsotaan kuinka taival tämän kaunokaisen kanssa alkaa (tähän mennessä tullut jo 1000km ajettua)

Itse auto:


Soitin ja sisustaa:
Volvo V70 2.4d 2008 (218hv/480Nm) & Volvo V50 2.0d 2008 (~180hv R-Design)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12714
Vs: Uusi Volvo V70 2.4T -00 omistaja :)
« Vastaus #1 : 15.08.2011, 18:43:03 »
Ja nyt olisikin muutama kysymys autosta :)

1. Ajattelin laitattaa tähän vapaavirtaussuodattimen tuon alkuperäisen tilalle. Mitä suosittelisitte/onko mitään järkeä?
2. Asennettuani tuon Pioneerin ei ratissa olevat äänensäädöt/kappaleen vaihdoit toimineet. Saako näitä toimimaan kyseisellä soittimella?
3. Kannattaako panostaa tulppiin ja ostaa suoraan Iridium tulpat? Hyötyä?
4. Mahtaakohan tähän kuulua tuo Volvo Service 2.0 juttu, kun siellä lukee että ei koske V70 -00 mutta koskeeko tätä MKII mallia?
5. Saakohan tähän laillisesti laitettua xenon valoja (laseissa lukee HCR tällä hetkellä)?
6. Onko jotain tyypillisiä vikoja mitä kannattaa seurailla ynm.
1. Ei ole järkeä :). Varsinkaan vakio autoon.
2. Ei saa toimimaan.
3. Hyvät tulpat kannattaa laittaa. Volvon omat on hyvät eikä ole hirveän kalliitkaan.
4. Tuohon kannattaa ottaa Nice price huolto jos sen saa. Oliko se 10v ikärajana tuolle 2.0 huollolle tai jotain vastaavaa.
5. Saa varmasti, mutta iso homma taitaa olla. Tuo on siinä rajoilla pitäisikö olla automaattinen korkeudensäätö.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi Volvo V70 2.4T -00 omistaja :)
« Vastaus #2 : 15.08.2011, 18:48:24 »
5.vaatii toiset umpiot
6. mittaristo, tarkkaile että mm. pitkien merkkivalo syttyy aina kun laitat pitkät päälle.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Uusi Volvo V70 2.4T -00 omistaja :)
« Vastaus #3 : 15.08.2011, 19:11:17 »
6. Onko jotain tyypillisiä vikoja mitä kannattaa seurailla ynm.

Tätä osiota kannattaa lueskella, mutta ns. suolahippusen kera. Korjaamo-osioon harva kirjoittelee kehuakseen kuinka hyvä auto on, yleensä kirjoitetaan silloin kun on jotain vikaa. :)

Jos kaasuläppäkoteloa ei ole autoon vaihdettu, se saattaa jossain vaiheessa aloittaa oireilun ja menee ainakin puhdistukseen ja luultavasti myöhemmin myös vaihtoon. Lisää aiheesta löytyy esim. haulla. :)
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Uusi Volvo V70 2.4T -00 omistaja :)
« Vastaus #4 : 15.08.2011, 20:51:34 »
3. Ne volvon tulpat on hinta-laatusuhteeltaan tosi oiva valinta
4. Mikäli tarkoitat sitä volvon huolloissa tehtävää ohjelmistopäivitystä, se kyllä tehdään huollon yhteydessä volvolla tuohonkin (Huolto= Kilometrimääräinen huolto, vuosihuolto tai nice price huolto)
Service 2.0 on muutakin kuin se ohjelmistopäivitys, eli siihen kuuluu muunmuassa se volvo tiepalvelu tietyin ehdoin, kuten voit varmaan täältä todeta http://nitroservice.fi/volvoservice2/

Sitten jos/kun olet hommannut lisää tehoja autoon (moottoriohjainlaitteen softamuutos) ei enää sen jälkeen ole mahdollista tehdä tuota päivitystä.. tai on, mutta se virisofta pyyhkiytyy pois tai saattaa ohjainlaite jumiutua.  (vaikka olisi muitakin päivitettäviä ohjainlaitteita kuin se moottorinohjainlaite, ei yksittäisen ohjainlaitteen päivitystä ole mahdollista estää, vaan siinä päivittyvät kaikki kerralla joista uudempi softa-versio on olemassa.)

Poissa timo70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi Volvo V70 2.4T -00 omistaja :)
« Vastaus #5 : 16.08.2011, 20:26:25 »
6. Käsijarrukenkiä jos ei hiljattain vaihdettu ni melkein ensimmäisenä ottaisin auki ja tarkastaisin kunnon.
Tulee pahaa jälkeä jos pinnat pääsevät irtoamaan...

Todellinen tyyppivika näissä..  :-\

Poissa mankinen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi Volvo V70 2.4T -00 omistaja :)
« Vastaus #6 : 20.08.2011, 08:44:43 »
Terve, nyt on 2000km autolla tullut ajettua siitä kun viikko sitten se ostettiin :) Minkäänlaisia vikoja ei ole ilmaantunut :D Ja kulutuskin ollut maltillista 8 litraa satasella  8)
1. Ei ole järkeä :). Varsinkaan vakio autoon.
2. Ei saa toimimaan.
3. Hyvät tulpat kannattaa laittaa. Volvon omat on hyvät eikä ole hirveän kalliitkaan.
4. Tuohon kannattaa ottaa Nice price huolto jos sen saa. Oliko se 10v ikärajana tuolle 2.0 huollolle tai jotain vastaavaa.
5. Saa varmasti, mutta iso homma taitaa olla. Tuo on siinä rajoilla pitäisikö olla automaattinen korkeudensäätö.

1. Olenko nyt käsittänyt väärin että turbokone ei hyödykkään siitä että saa paremmin ilmaa? :)
2. Selvä, ei voi mitään
3. OK
5. Tarvitsee siis harkita onko vaivan ja rahan arvoista laittaa katsastuksen kestävät xenonit :)

5.vaatii toiset umpiot
6. mittaristo, tarkkaile että mm. pitkien merkkivalo syttyy aina kun laitat pitkät päälle.

5. Linkkiä? Tietoa mistä saa?
6. Ainakin vielä näyttäisi mittaristo toimivan *koputtaa puuta*  :D

Tätä osiota kannattaa lueskella, mutta ns. suolahippusen kera. Korjaamo-osioon harva kirjoittelee kehuakseen kuinka hyvä auto on, yleensä kirjoitetaan silloin kun on jotain vikaa. :)

Jos kaasuläppäkoteloa ei ole autoon vaihdettu, se saattaa jossain vaiheessa aloittaa oireilun ja menee ainakin puhdistukseen ja luultavasti myöhemmin myös vaihtoon. Lisää aiheesta löytyy esim. haulla. :)

Ei ainakaan huoltokirjan mukaan ole vaihdettu... Riittääkö tähän ihan putsaus vai meneekö sieltä jotain rikki että vaatii uusimisen? Tarvitsee etsiä jos löytyisi putsaus/vaihto-ohjeet

6. Käsijarrukenkiä jos ei hiljattain vaihdettu ni melkein ensimmäisenä ottaisin auki ja tarkastaisin kunnon.
Tulee pahaa jälkeä jos pinnat pääsevät irtoamaan...

Todellinen tyyppivika näissä..  :-\

Tarkoitus olisi uusia nuokin tässä kuussa, ainoastaan takalevyt ja palat jäävät vaihtamatta (hyväkuntoisia ovat vielä).

Kiitokset vielä kerran kaikille vastanneille :) Alan pitämään tästä autosta entistä enemmän, ei ole mikään muu auto antanut vielä näin loistavaa ajonautintoa kuin tällä tullut saatua  S*
Kaupungissa saa olla vaan tarkkana kun ajelee, sen verran on autolla kokoa ettei ihan joka väliin parane tunkasta  ;D
Volvo V70 2.4d 2008 (218hv/480Nm) & Volvo V50 2.0d 2008 (~180hv R-Design)

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: Uusi Volvo V70 2.4T -00 omistaja :)
« Vastaus #7 : 20.08.2011, 09:08:27 »
Löysin tuollaisen, mutta en usko että nuo on kaikki tyyppivikoja (ja tyyppiviat ei tarkoita että ne olisi kaikissa v70 malleissa), mun mielestä v70 on aika luotettava auto. Mutta jotain suuntaa se saattaa antaa..

6: http://www.tyyppiviat.com/tyyppiviat-volvo.php
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Uusi Volvo V70 2.4T -00 omistaja :)
« Vastaus #8 : 20.08.2011, 09:22:53 »
1. Olenko nyt käsittänyt väärin että turbokone ei hyödykkään siitä että saa paremmin ilmaa? :)

Tietenkin turbokone (ja kaikki polttomoottorit) hyötyy siitä, että saa paremmin ilmaa. Mutta ilmansuodattimen vaihtaminen ns. vapaavirtaussuodattimeen ei muuten vakiossa turbokoneessa paranna mitenkään ilman saantia. Ahdin sen ilmansaannin määrää ja volvon vakiosuodattimen läpi tulee aivan tarpeeksi hyvin ilmaa vakioahtimelle.

Vaparikoneessa saa tuollaisella vapaavirtaussuodattimella hauskoja imuääniä, mutta ei niissäkään tuosta juuri mainittavaa hyötyä tehomielessä ole. Sitten kun enemmän viritellään, voi tuo suodattimenkin vaihto tulla tarpeelliseksi. Vakiokoneessa (tai lähes vakiossa) ns. vaparisuodattimesta saattaa olla enemmän haittaa kuin hyötyä kun suodatuskyky heikkenee.

Tämä yksinkertaistetusti selitettynä, joku muu saa selittää paremmin jos kokee tarpeelliseksi. :)
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa mankinen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi Volvo V70 2.4T -00 omistaja :)
« Vastaus #9 : 20.08.2011, 09:38:14 »
Ahaa, tämä selvä :) Mitenkäs on tuon dumb valven käyttö? Onko siitä mitään hyötyä? Ainakin sillä saa mukavat suhahdus äänet jos ei muuta  ;D
Volvo V70 2.4d 2008 (218hv/480Nm) & Volvo V50 2.0d 2008 (~180hv R-Design)

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: Uusi Volvo V70 2.4T -00 omistaja :)
« Vastaus #10 : 20.08.2011, 09:41:01 »
Samaa mieltä taavin kanssa. mutta jos välttämättä haluaa laittaa niin ei missään nimessä kannata laittaa tuota kartiomallistasuodatinta. vaan mielestäni järkevämpi vaihtoehto on paneelimallinen vapaavirtaussuodatin volvon omaan ilmansuodatin koteloon.

Nykyaikana "uusissa" autoissa tuo ilmansaanti on mielestäni niin hyvin mitoitettu ja virtaus laskettu että ei niitä kauheasti pysty parantamaan. Ellei aleta sitten puhua isoista hevosvoimista ni niissä varmasti onnistuu parantaminen.

On vain oma mielipide, ei varmastikkaan koske kaikkia autoja.

Dumppi säästää turboa päästämällä ylimääräiset ilmat pihalle kun kaasuläppä sulkeutuu. noin lyhyesti selostettuna :)
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa mankinen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi Volvo V70 2.4T -00 omistaja :)
« Vastaus #11 : 20.08.2011, 09:43:30 »
Tuommoista omaan ilmansuodin koteloon menevää ajattelinkin :) Mutta eiköhän sitä sitten voi laitella tavallista i.suodinta sinne jos ei ole hirveästi vaikutusta. Säästääpähän muutaman euron  ;D
Eli tuommoinen dumbbi olisi hyvä ostaa... Onko niillä minkälaisia eroja? En ole paremmin noihin tutustunut eikä ole tietoa mikä kannattaisi ostaa ja laittaa kiinni, joten neuvoja otetaan vastaan :)
Volvo V70 2.4d 2008 (218hv/480Nm) & Volvo V50 2.0d 2008 (~180hv R-Design)

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Uusi Volvo V70 2.4T -00 omistaja :)
« Vastaus #12 : 20.08.2011, 09:51:06 »
Ulkoilmaan paineet päästävä dumppi häiritsee moottorinohjausta, massamittari mittaa sisään menneen ilman määrän ja kun sitä päästetäänkin pois, niin homma on aina hetken sekaisin.
Eikö ahtimessa oleva bypass riitä turbonsäästäjäksi, eikö näissäkin turboissa se kuitenkin ole?

Poissa hejasverige

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi Volvo V70 2.4T -00 omistaja :)
« Vastaus #13 : 20.08.2011, 10:30:26 »
kohtaan 6. mitä nyt itsellä tulee mieleen.

laatikossa se neutral control voi alkaa temppuilla eli paikallaan jarrun kanssa heittelee vapaalle ja vaihteellee.

alapallonivelet melko heikon näköistä kamaa (volvo mekaanikko sanoi niitten myös olevan paskoja)

moottorin ylä tuki ja oikea ala kumi.

kaasuläppä kotelo (ei ole mikään halpa jos tarvii vaihtaa)

tankinluukun sarana (halpa motonetista 4,90€)

mittaristosta johtuvia sähkövikoja

alustan äänet ( nitisee ja natisee useilla)

vetarin napapultit löystyy (kuuluu narahduksia kytkettäessä vedon päälle)

itse hommasin kanssa tässä pien aika sitten kakkos autoks meille tollasen pulleekylkisen v70
on ollu aina mun silmään hieno peli.(itse asiassa mun mielestä volvon hienoin korimalli toi mk2)

kyyti on hienoa maantiellä
pikku/huonokuntoisilla teillä aika pettymys toi alusta mulle

vertaan sitä ex meceen tai nykyiseen e60 bemariin niin aika hukassa ollaan ton alustan kanssa

toki autokin on halvempi.

kulutus on yllättävän pieni maantiellä (itellä vapari automaatilla)

penkit tosi hyvät
suuntavakaa ajettava.
suht hiljainen.

PS kato onko laatikkoöljyt vaihdettu..



Poissa mankinen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi Volvo V70 2.4T -00 omistaja :)
« Vastaus #14 : 20.08.2011, 10:33:58 »
Laatikkoöljyt on vaihdettu ~40tkm sitten :) Se olikin ensimmäinen asia jonka tarkistin :D Myös jakopääremppa on tehty ihan lähiaikoina... Itse pidän tästä alustasta, todella mukava ajettava vaikka olisikin huonompi tie... Mahtaisiko olla sitten eri alusta? Itse olen samaa mieltä että tämä MK2 malli on kyllä parhaimman näköinen  S*
Volvo V70 2.4d 2008 (218hv/480Nm) & Volvo V50 2.0d 2008 (~180hv R-Design)

 

RallyBaron  Samppasport