Aamulla kävin pajalla hitsaamassa laipan takaisin pakoputkeen. Samalla sai kolisevat lämpösuojat kyytiä rälläkällä

. Täysin hyväkuntoinen putki nyt. Pitää kai vaan vaihtaa takaisin

. Kyl se uudella tiivisteellä ja pakoputkitahnalla pitää.
Sitten jatkui päivä jakohihnan ja vesipumpun vaihdolla. Tuulitunnelin ruuvit piti porata irti

. Vanha hihna oli ihan hyvännäköinen loppujen lopuks. Kilometrit ei ollu täynnä vaikka vuosia onkin takana. Kiristäjässä oli pieni välys ja kun antoi vauhtia niin särähti hieman eli se oli hyvä vaihtaa. Kampiakselin pultin aukaisin isolla räikällä. Vaihde ja käkkäri päälle, hylsy ja räikkä asemiin ja kunnon isku räikkään. Hieman eri tiukkuus kuin d24:ssä

. Takaisin laitoin kierrelukitteen kanssa 60Nm + 60astetta.
Vesipumpun vaihtokin onnistui melkein kerralla. Vaihdoin pumpun, kampesin ylätiivisteen vasaran varren avulla tiukkaan ja pultit kiinni. Laitoin vettä koneeseen ja hyvältä näytti. Sitten pakkasnesteetkin mukaan ja lämpiämään. Aluksi ei vuotanut mutta sitten kun lämpesi enemmän ja paine kasvoi, alkoi pakosarjaan roiskumaan vettä. Höyryn hälvettyä paikallistin vuodon sisäkennolle menevään putken liitokseen. Nyhräsin putken irti pakosarjan takana olevasta kiinnikkeestä ja vedin irti pumpusta. Tiiviste oli jäänyt putken reunan tielle ja oli leikkautunut poikki.

Miljoonalaatikosta löytyi täysin samanlainen tiiviste jonka pistin tällä kertaa putken päälle enkä vesipumppuun. Kiinni, vedet koneeseen ja nyt pysyy vedet sisällä. Lämpöäkin tuli tutulla tavalla eli sai vähentää aika pian lämpöjä.

Vettä meni puolillaan ollut 3l pönttö 50%:sta, 3l raakaa 100% nestettä ja himpun vajaa 3l vettä.
Mutta nyt tyhjäkäynti on 1500rpm

. Ihana LH-jet

.
Alkoi samana päivänä kun pakoputki meni poikki / poistin kylmä-kuuma säätimen ilmanputsarista.
Kivasti menee vitosella vajaa 50km/h vaikka kaasu ylhäällä. Kaupunki vakkari

.
Kun lämmitin konetta ja pidin kierroksia tasakaasulla 2500rpm, hiipui kierrokset 2200 vaikka kaasun asento pysyi tasan samana. Olen huomannut saman ajossa eli hyytyy hieman ja pitää painaa kaasua lisää.
Lämpöanturin vaihdan kunhan saan imusarjan irti. Ihan mahdoton yrittää kylmäkäynnistyssuuttimen ja muiden härpäkkeiden välistä saada edes johtoa irti

. Ja sitten vaihdan tuon vanhan putken takaisin. Jos vaikka vuotaa ilmaa liitoksista lambdalle

Edit: Kilometrejä mittarissa 347 000km. Todellista mittarissa onkin sit jo 380 000km