Samppasport  Futurez

Miten päädyit volvoon? kuinka tyytyväinen olet?

• 236 Vastauksia
  • 62555 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa juha745

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: Miten päädyit volvoon? kuinka tyytyväinen olet?
« Vastaus #165 : 12.01.2013, 15:44:56 »
Mulla ei ollu ajokortin saatuani vielä rahaa ameriikan rautaan ja Volvohan nyt on melkei sama. ;D V:>
Volvoista oon tykänny pikkupojasta asti, niitähän isälläkin aina oli (nykyään mersuja). Lisäks ensimmäinen auto minkä kyydissä oon ollu, oli valkonen 145, vuosimallia en nyt muista.

En ois kyllä parempaa vastinetta voinu säästämilleni hiluille saada kuin tää mun 740 farmari!
On tää mulla nyt muutaman vuoden ollut, enkä tosiaan aio tästä luopua! No ei sitä kukaan noiden mun "kustomointien" ansiosta kyllä huoliskaan.  :D
Pihasta löytyy nykyään se jenkkirautakin, mutta Volvo on ja pysyy!
Volvo 245 '91 & '90, Amazon STW' 69, Chevy Bel Air 1954, Plymouth Fury '61, Toyota Hilux '82 ym.

Poissa Anniina

• Ei Ansku
  • Grand Luxe
  • **
« Vastaus #166 : 16.01.2013, 03:18:36 »
Perheessä oli 240 volvo 95-08 ja toinen samanmoinen noin 04-09. Ei ollut muita käyttö autoja niin nämä volvot tuntui niin traktoreilta että välillä ihan hävetti. :facepalm: Noooh sitten -08 tuli toisen volvon tilalle 08 vuosimallin Avensis niin sitten vasta tajusin että mikä aarre menetettiin. Ja nyt en itse menisi ostamaan mitään muuta autoa kun Volvon  :D Sitä minkä menettää alkaa vuosien saatossa arvostamaan
meiltä löytyy avensis ja volvoja pari pihasta.. ikäeroa on kymmenisen vuotta, avensis on uudempi mutta silti ei vaan voi puhua samana päivänäkään. kyllä se volvo on se, mikä tekee ihmisestä ihmisen :))
Club Perwium Salaseura
@antunliisa
Audi A3 kauppakassina Volvon sanottua kaboom

Poissa JoonasH

• Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
« Vastaus #167 : 16.01.2013, 03:30:05 »
kyllä se volvo on se, mikä tekee ihmisestä ihmisen :))
tämän allekirjoitan täysin  O0

Poissa FASTDOHC

• Grand Luxe Touring
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
« Vastaus #168 : 17.01.2013, 11:34:34 »
Itse en viitsi kirjoittaa omia autoja tänne, ku niitä on tullut omistettua 10 vuoden aikana n.15 kpl  ;D .
Mutta joo, ensimmäiset vuodet tuli ajeltua Hondilla jotka oli kaikki toimivia ja kulkevia vehkeitä. Mut sit päätin välissä kokeilla jenkki V8 kun isä on vanha jenkkiauto harrastajja, niin tottakai minunki piti saada. No jenkillä en ajanut kuin vuoden ja taa alle Honda (jenkin kulutuksen takia myin)  :D . Sit yks kaveri osti mk2 primeran ja tottakai munki piti saada, mutta tämä ol kyllä ensimmäinen ja viimeinen Nissani, sen verran romu oli vaikka -99 mallinen ja aj.n200tkm. Sit taas pari Hondaa välissä. Setäni osti sitten vanhan 740 jolla aj.575tkm. ja toimi kuin uusi. Se herätti pienen kipinän Vovoihin, mutten vielä itselleni hankkinut. Sit pääsin töihin nykyiseen työpaikkaani jossa oli pomona vanha tuttuni, hänellä oli -03 V70 lastutetulla D5 myllyllä ja hienolla mustalla nahkasisustalla. Otin tyypit sillä ja kas kummaa viikon päästä olin -96 850 2.5 10v onnellinen omistaja ja nyt alla jo kolmas Volvo ja merkkiä en vaihda  :pomo:
NYKYÄÄN: -08 V50 T5 R-design at. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v -> ex.-06 Volvo V50 2.4

Poissa dumppi

• Grand Luxe
  • **
  • Volvolandia...fi
« Vastaus #169 : 17.01.2013, 22:22:53 »
volvo on sentäs paras ruotsissa tehty auto ;). eihän noita oo ollu vasta kun tuon puol tusinaa.
ja ei sit mitään tappelua tuosta että missä ne on valmistettu ;D
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa kiemoh

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #170 : 21.01.2013, 13:43:05 »
Vanhemmilta "perin" omani, tyytyväinen olen ollut..
« Viimeksi muokattu: 05.03.2013, 12:50:34 kirjoittanut Puavo »
VRCF on POP

Poissa 1tumppi

• De Luxe
  • *
  • Motto: Joka pieremättä kusee se naimatta kuolee!!
« Vastaus #171 : 24.01.2013, 18:36:28 »
Vuosituhannen vaihteen aikoihin (muistaakseni) ostettiin ensimmäinen volvo, se oli V40 2,0t Aut. Ajeltiin ja tykättiin kovasti kunnes vaimon työn takia piti hommata dieseli ja käytiin harharetkellä mersun leirissä C mallin 220cdi.  *tumppuun->

Suoraan sanottuna vaimo vihasi ko. autoo varsinkin talvi ajossa joten puolen vuoden jälkeen vaihdettiin V70tdi:n jonka jälkeen on vähintään toinen auto pihassa ollut Volvo ja nähtävästi tulee aina olemaan. :smitten:
MB R 320 cdi aut. -06
Chrysler Town & Country 3,8 aut. -06
Volvo s40 2.0 -97

Poissa V50R

• Grand Luxe
  • **
« Vastaus #172 : 24.01.2013, 19:48:28 »
Kaverilla oli 940 turbiini ja siitä se volvokuume sit alkoi aikoinaan  ELK

Ekaksi T5R, sit oli V70 tdi, S40 T4R, V70 D5, 240 sport, 760 D6, S80 tdi ja nyt V50R.
Minulta löytyy tuuliohjaimia volvoihin ja pakettiautoihin :) Myös hirvitarroja löytyy, myös ns linssiversioo. Linssiversioo nyt myös hopeana, mustana, valkoisena ja punaisena.

Paikalla Ribbe

• Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
« Vastaus #173 : 24.01.2013, 20:22:12 »
Kaverilla oli 940 turbiini ja siitä se volvokuume sit alkoi aikoinaan  ELK

Ekaksi T5R, sit oli V70 tdi, S40 T4R, V70 D5, 240 sport, 760 D6, S80 tdi ja nyt V50R.
Mistä noita S40 T4R ja V50R malleja saa? ??? ;)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Customer

• Grand Luxe Touring
« Vastaus #174 : 24.01.2013, 22:57:58 »
745 Turbo GLE tuli ostettua ihan vaan hetken mielijohteesta, kun huvikseen selailin nettiautoa yks viikonloppu ilman mitään vakavia auton hommaus aikeita.

Hyvin on pelannut kyllä nyt kohta 1,5 vuotta. Ainoita vikaremppoja ollut; bensapumpun releen kolvaus, läpi päästävä termari ja nyt joutuu etuiskarin ja raidetangon
päät vaihtaan katsastukseen.

Tyytyväinen voi olla kun auto kestää ja kaikki itselle välttämättömät varusteet löytyy: metalliväri, kattoluukku ja beige sisusta. Vanhan ajan turbo antaa mukavaa
potkua 8) Ja kun siellä sisällä viihtyy, uudemmissa pyöreissä autoissa tahtoo sisustan harmaus ja pyöreys saada pahoinvointia aikaan.

Niko_S

• Vieras
« Vastaus #175 : 27.01.2013, 01:35:40 »
Ja kun siellä sisällä viihtyy, uudemmissa pyöreissä autoissa tahtoo sisustan harmaus ja pyöreys saada pahoinvointia aikaan.

Joo, mulla nyt on uudempi sisusta, mutta silti voin allekirjoittaa tuon (eikä tosiaan mitään uusien autojen sisustaa vastaan).

Näissä takapotku-Volvoissa on kabiini kanssa niin yksinkertainen, että mitä siellä ei ole, niin sitä ei tartte.  ;) 

Poissa volovo mies

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #176 : 27.01.2013, 13:16:55 »
peritty isältä. vaikka se siirtyikin japseihin volvot jäi mun makuun ja tässä ollaan.
ei aina niin tyytyväisenä mutta mukavia vehkeitä.

ja onhan se silkkaa huolimattomuutta jos ei miehellä ole viittä volvoa.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa psychocowboy

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #177 : 29.01.2013, 21:56:24 »
Lakkasvat tekemästä Saabeja  :idiot2:.

Samasta syystä Volvoon siirrytty täälläkin vajaa viikko sitten... Aiemmat vuodet ollut helppoa kun hakee vaan sen saabin mihin rahat riittää ja mikä miellyttää.
Viimeisen vuoden jo katellut mikä se uusi merkki voisi olla tälläiselle immeisellä, jolla on pitkä selkä ja joka autossa kuuppa katossa. "Finaalissa" oli Subarut Legacy (aivan liian pieni loosteri farkussakin, ajoasento löytyi sekunneissa), Forrester (on liian kapea, oli aiemmin ykkössuosikki), Nissan X-trail (hienot tilat mutta matka-ajo maksalaatikon muotoisella autolla ei innosta).
Volvostakin olin vielä 3vko sitten ihan varma ettei ihan aikuisten oikeasti tule dieseliä ei varsinkaan automattia vaan se V70  2,5T koneella. Sigusta voi nähdä miten kävi :-[.
Tyhmähän olisin jos sanoisin etten ole tyyväinen kun juuri maksoin itteni kipeäksi mutta totuttelua se vaati vielä paljon. Ajoasennon saa paremmin tälläinen hujoppi kunhan pääsee oviaukosta sisään ;). Isoin miinus lienee pienempi loosteri. Näkyvyys on parempi sivuille palkkien erilaisen sijainnin takia.
Jos jätetään pois "tunnesitoutuminen" saabiin on onhan tuo selkeästi enempi Premium (karvalakkimalleja vertaillessa) kuin farkku 9-5.
Onneksi olin budjetoinut hankintaan hieman "varusteluvaraa". Tänään varattu huolto (vetokoukun asennus, 90tkm huolto, laatikon öljynvaihto) tuli sen hintaiseksi että melkein jo alkoi epäilyttää koko ostos ;)
23v Saabilla -> heräämiseen (ex)V70 2,4 -10 rakastumiseen (ex)V70 D4 -15 ja nyt oikea parisuhde V90 D3 AWD Inscription. Matka jatkuu XC60 T6 LR-24 ja XC40 B4 -22

Poissa mylamaki

• De Luxe
  • *
« Vastaus #178 : 04.02.2013, 10:09:59 »
- Audi a4 1.6 vm.97, Eka oma auto, talvella vähä oli lipoosta ja pökkäs ojarumpuun --> Muistakaa hyvät vakuutukset  :nohnoh
- Mazda 323 1.3 hatchback vm.90, ostin veljeltä ku vaihto autonsa nii audin tilalle
-Audi a4 1.9tdi vm.95 aut., ostin kun aattelin että on varaosa-auto pihassa (se kolarootu), lopputulos että jäähdytysnesteen paisuntasäiliö oli ainut sopiva osa.. Ja laatikkohan tuosta laukes..
-Tyhmänä korjautin kolari audin, oli halvempi ku korjata tuo automaattiloota..
- Isä halus vaihtaa autoa, ja minä halusin volvon. Audi meni vaihdossa Tiguaniin, ja minä ostin volvon :)

Ja voin kertoa VAG konserniin sekaantuneena että en oo hetkeäkään katunu vaihtoa audista VOLVOON!  :pomo:

Poissa Arto Soikkeli

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #179 : 04.02.2013, 12:40:41 »
Autoja on ollut kai suunilleen 12 kpl. nissania,opelia,Toyotaa, fordia, seattia, hondaa ja viimeiset kaksi volvoja.
Eka volvomme oli 2003 XC70 2.5t aut. tuli hommattua pari vuotta sitten, nelivedon, ison koiran, mukulan ja meidän perheen volvouskovaisen (vaimokkeen) höpinöiden takia.... kyllähän toi oli omaankin silmään ja mieleen hemmetin asiallinen peli.
Autoon sai kuitenkin laittaa aikas paljon rahaa korjauksien muodossa ja lopulta mitta tuli täyteen, kun iso koirakin lähti koirien taivaaseen ja farmarin konttia ei juurikaan tarvittu.
Mentiin katsomaan erästä toista merkkiä HB-mallia, mutta oven suussa oli nykynen S40T5, joka olisi ehdottomasti ollut itselle vaiihtoehto jo saapuessaan markkinoille, mutta porrasperäsyys mietitytti rattaiden takia.
Kiiltävän mustana ja matalana tämä nykynen kottero ovenpielessä huusi nimeämme ja se näytti summumeineen siltä, että sitä pitää kokeilla. Koeajolla viimeistään siinä vaiheessa kun ahdot pomppasi n.1bar kaupat oli jo mielessä tehty, kunhan vain rattaa mahtuu kyytiin. Mahtuuhan ne :)
Volvoissa on ollut aikas paljon vikoja, mutta jostain syystä noita on vaan zombin lailla itse korjaillut ja jotenkin olen merkkiin jumahtanut. Broidikin ihastu meidän volvoon ja hankki v50 D5:sen, joka olisi itselle mieluinen vaihtoehto jos sitä saisi nelivetona. Seuraava auto on volvo v50 t5 awd tai xc90 2.5t. Haaveena olisi joskus hankkia 850t5-r tai mk1 v70r.
Volvo V70 mk3 2.5T

Samppasport  Futurez