Ruvettiin pikkuveljen munakranaattiin vaihtaan vaihdelaatikkoo....hiukkasen oli jo tiedossakin, että tekniikanvaihto ei välttämättä ole tehty ihan näyttelytaso silmälläpitäen. Konehuonetta purkaessa tuli esiin, että aiheesta voisi oikein tehdä youtubeen tutorialin : Näin asennat V6-moottorin Kadettiin, tarveaineina paljon peltiruuveja, prikkoja, teippiä ja nippusiteitä

Kyllähän sitä itsekin joskus tulee vähän oiottua tekemisissään....mutta ei ihan näin.
Moottorin maadoitus hoituu kätevästi, kun ruuvaamme vanhan akunkengän viidellä itseporaavalla suoraan lokasuojaan. Päälle saa tehtyä kätevästi suojan vanhasta spraypurkin korkista, jonka kiinnitämme tietenkin sikaflexillä:

Akunhan tietenkin siirrämme peräluukkuun, koska se on tuning. Sormenvahvuisella kaapelilla vedämme virran takaisin alkuperäispaikalle, ja vanhaan akunkenkään liitämme kaikki auton tarvitsemat sähköt. Päälle kiedomme tietenkin pari kierrosta sähköteippiä :

Kytkinkäpälä piru vähä vaatii modausta, mutta onneksi on miggilankaa ja rautanaulatkin ovat kova sana :

Moottorin päätykannakkeen hitsaamme suoraan lokasuojaan, joka on aivan riittävän tukevaa peltiä. Eihän tuollainen valurautainen v6-moottori mitään paina kuitenkaan.

Sitten huomaamme, että **rkele. Moottorin kannake on tuolla palkissa, ja moottori silti niin kaukana. Onneksi meillä on näitä prikkoja.....ja tietenkin sitä kestävintä kiinalaista laatua olevaa metrijenkaa :

Oletin että tuo koneen irrottaminen olis ollu pahakin homma, mutta itse asiassa nämä pikkuiset löydökset piristivät operaatiota aika lailla. Ei vieläkään tahdo hymy asettua, kun kuvia katselee uudelleen
