Onkos muuten tuon 940:in oman umpion "lisäpitkä" mistään kotoisin? Eli minkälaista valokuvioita antaa (pistemäinen, haja)? Muuta ole kerennyt, kuin märällä kelillä ajamaan yöllä, jolloin valot olivat vielä ihan riittävät (mikä on se riittävä...?).
Itsellä kanssa joku perversio tehokkaille valoille, mutta ehdottomasti niin, että voi pudottaa ns. "vaiheittain" pois.
Omassa mielessä käynyt 940:in omien valojen tehostus (valovahvistin??) ja lisävalot. Bilteman sinisiä soikeita olen miettinyt, mutteivät ainakaan muodollisesti käy tuon 945:sen keulaan. Bilteeman valopallot (ne helvetin isot testivoittajat) olisi mieleiseni, jos niitä laittaisi kaksi. Olen yhden auton kyydissä istunut, minkä keulalla oli kaksi niitä isoja biltemoita ja kyllä niistä mielestäni ihan hyvä valokuvio tuli. Toki rihlaamaton kirkas lasi ja muotoilematon kirkas pyöreä heijastimen muoto antaa pistemäisen valon, mutta hajavaloakin oli riittävästi näkemiseen. Tosin omistaja sanoi valojen olleen aikas pirun tarkat suunnata, että oli hyvät. Muuten meinasi kuulemma tulla juurikin liian pistemäinen valokuvio tai liian lyhyt kantama.
Onkos tuommoinen valovahvistin järkevä keksintö? Taitaa syödä valoja aika tehokkaasti, mutta tehoa sillä ainakin saa (kuulemma pakollinen 100w halogeenien kanssa)? Xenoneihin en ole vielä tutustunut, mutta pimeällä näkee kyllä, että vuoren toisella puolella tulee joku vastaan xenoneilla ("jumalallinen" sininen hehku heijastaa taivaalle).
Ledeistä jos jaksaisi itse tehdä, niin saisi varmasti tehokkaat. Upottaisi maskiin jonku 10 - 20 10w teholediä ja niille tietysti asianmukainen jäähy. Nojoo, ehkä kuullostaa jo utopistiselta...