Ei se mikään ihan pikkuhomma ole, mutta tehtävissä toki. Aika vauhdilla saa hommia painaa 12 tuntiin, jos se kattaa autosta irrottamisen ja takaisin asennuksen.
Ihan tämmösellä
bilteman puristimella olen tehnyt, mutten jaksa muistaa että onnistuuko tuolla vakiona vai pitääkö muokata tuota päätä joka tulee jousilautasta vasten.
Taisi olla niin, että tuossa riittää nipinnapin ulottuvuus, mutta tinakonetta varten joutuu tekeen jatkopalasen.

Tässä kuvassa näyttäisi siltä, että puristimessa on "vakiopää" paikallaan :

Tämän näköinen kansi on kun pari päällimmäistä kantta irrottaa. :

Mestarit hioo venttiilit käsin tutilla, mutta itse olen käyttänyt akkuporakonetta. Pätkä esim. M8 kierretappia jonka päälle pätkä sellaista kumiletkua joka on riittävän tiukka venttiilin varteen, jolloin sillä on helppo pyöritellä. Samalla kun pyörittää niin painelee venttiiilautasesta esim. ruuvarin kädensijalla tms.
Välikannessa ei ole tiivistettä, joten kannattaa hommata suosiolla sopivaa tasotiivisteliimaa esim. Volvolta tai Loctitelta. Mitään moottorisilikonia ei kannata kokeilla.
Venttiilinvarret kumit on usein aika piukassa, ja kannattanee hakea tälläiset pihdit :
https://www.esska-fi.com/esska_fi_s/Venttiilin-varren-tiiviste-pihdit-Pituus-250-mm-943100001780-13380.htmlTakaisin uudet kumit saa sopivalla hylsyllä / holkilla painamalla.