Noniin, auto edistyy taas. Kansi on puhdistettu karstasta niin hyvin kun sen nyt sai venttiileitä irroittamatta puhdistettua, lohkossa on pinnapultit paikoillaan ja toinen ohjuriholkki on työstön alla kun otti irroittaessa hieman damagea. Huomenna mitä todennäköisimmin kansi kiinni. Lensulta hain tosiaan vaihteiston jonkin aikaa sitten, siihen vielä tappimuutos kytkinakselin päähän työn alla. Tappi ja neulalaakeri siihen löytyvät jo, vielä kun löytyisi hieman enemmän aikaa omilta töiltä




Tuo Volvon omille kannenpulteille tarkoitettu kolmivaiheinen kiristysohje lienee sovellettavissa myös näihin pinnapultteihin? Ainoana erona periaatteessa viimeinen vaihe jossa Volvon pulteilla on asteluku 130 (edit, kiitos Lankulle) ja näillä viimeinen momentti 130 nm.
Sitten vuorossa onkin nokka-akselien asettaminen ja koneen ajoittaminen. Hieman tuossa etsiskelin jo kampuran ajoitusmerkkejä lohkosta mutta ne taitavatkin olla siinä taustamuovissa joka tulee lohkoa vasten? Siitä ainakin jokin merkki/nysty/mikä se nyt olikaan osui omaan silmään samalle linjalle kampuran hihnapyörän merkin kanssa.