Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15997 Vastauksia
  • 3791889 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6704
  • 1% Hybridi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1755 : 24.07.2012, 22:32:37 »
Allekirjoituksen perusteella veikkaisin että mk2. :juhau:

Kun kysytään neuvoa, ei neuvonantajan pidä kokea ylimäääräistä vaivaa  :nohnoh

Joo en hokannut allekirjoitusta, mutta miksi nää avun kysyjät ei opi laittamaan perusspeksejä jo heti aloitukseen, kaikki ei oo Sherlock Holmeseja, eikä haluukkaan olla.


edit: Kysytäänpä nyt asiaakin eli millä kannattaisi jälleenkiinnittää se "jalopuu-jaloste" ratin yläpinnassa  ::)
« Viimeksi muokattu: 25.07.2012, 17:24:30 kirjoittanut jaskajokunen »
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1756 : 25.07.2012, 20:33:22 »
Millähän kannattais syyläri pestä/putsata sisältä? Kuumaa vettä täyteen ja jotain jäähdytysjärjestelmän puhdistusevästä mukaan ja likoamaan? Antaa vaikka yön yli olla ja sitten laskee letkusta kuumaa vettä läpi kunnes tulee vaan kirkasta vai häh?
Koneesta ollu nesteet ja öljyt siis sekasin.

Ulkopuolen putsaukseen käy varmaan tuo letku+pineline tms liukkari. Painepesuri saattaa olla hieman liian raju vai?

Muutenhan noi kaikki letkut ja lohkon/kansien vesikanavat onkin puhtaat paitsi sisältä kenno yms letkut sisältää vielä tuota kuravelliä..

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1757 : 25.07.2012, 20:58:28 »
Jotain ei-alumiinia-syövyttävää pesunestettä sinne sisäänkin voi laittaa, fairy tms. poistaa rasvan.. Moottoripesu tms.

Kuumaa vettä vuan läträilee. Painepesuriakin voi käyttää, jos kovin tehokas malli niin kovin lähelle ei kannata sujauttaa.

Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa demolition derby

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • MTB-O rulez!
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1758 : 25.07.2012, 22:02:50 »
Lainaus
Ei tarvitse irrottaa puskuria, pesunestesäiliön täyttöputken irroittaminen riittää. On muistaakseni kiinni T25-kantaisella ruuvilla.

Kiitti, toi helpottaa hommaa hyvi  :)
Volvo V70N -00 TDI
Autoista tiedän vähän, Volvoista vielä vähemmän!

Poissa T-T

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1431
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1759 : 29.07.2012, 09:21:58 »
Vaihdeltiin eilen uusi lambda-anturi tuohon S60:n eikä vaihdon jälkeen hävinnyt vikamerkki pois mittaristosta saati ajotietokoneesta. Tarvinnee käydä nollauttamassa vai onko mahdollista ettei vika korjaantunutkaan?  Valittaa siis "PAKOKAASUJA HUOLLA PIAN" ja on se moottorivikavalo.
Volvo S90 D4 A Business Inscription '18

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1760 : 29.07.2012, 10:02:00 »
Vaihdeltiin eilen uusi lambda-anturi tuohon S60:n eikä vaihdon jälkeen hävinnyt vikamerkki pois mittaristosta saati ajotietokoneesta. Tarvinnee käydä nollauttamassa vai onko mahdollista ettei vika korjaantunutkaan?  Valittaa siis "PAKOKAASUJA HUOLLA PIAN" ja on se moottorivikavalo.
vikakoodit lukuun ja on mahdollista ettei tullut kuntoon. Ota selvää mikä testeri ja vikakoodit numeroina. Vai onko ne vikakoodit jo luettu aiemmin? ???

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1761 : 29.07.2012, 14:32:08 »
Vaihdeltiin eilen uusi lambda-anturi tuohon S60:n eikä vaihdon jälkeen hävinnyt vikamerkki pois mittaristosta saati ajotietokoneesta. Tarvinnee käydä nollauttamassa vai onko mahdollista ettei vika korjaantunutkaan?  Valittaa siis "PAKOKAASUJA HUOLLA PIAN" ja on se moottorivikavalo.

jos vikakoodeja ei luettu ennen vaihtoa ja niiden ja/tai muiden oireiden perusteella tuota lambdaa vaihdettu, on suuri vaara että arvaus viallisesta osasta on mennyt pieleen ja vika on yhä päällä.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa T-T

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1431
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1762 : 29.07.2012, 14:46:56 »
On käyty aiemmin luetuttamassa vikakoodit sekä tehty ennakkodiagnoosi Volvolla, jossa tuli nimenomaan esille etummainen lambda-anturi, joka on nyt vaihdettu. Nyt ei valokaan palanut eikä toivottavasti palakaan.
Volvo S90 D4 A Business Inscription '18

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1763 : 29.07.2012, 14:54:04 »
hyvä niin, jos lambda on orkkis tai boschi pitäisi valon pysyä pois.  :)

Poissa T-T

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1431
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1764 : 29.07.2012, 14:56:19 »
Denso, ja Motonetistä ostettu. Näkyi olevan alkuperäinenkin Denso. Ainoana erona vain se, että tuossa alkuperäisessä luki lambdassa yllä "VOLVO" ja alla Denso yms. :) Jospa tuo kestäis.
Volvo S90 D4 A Business Inscription '18

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1765 : 29.07.2012, 15:31:26 »
toivotaan niin, motonetin laturista meni hiilet kolmen vuoden jälkeen. Osien kesto on välillä mitä sattuu. :)

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1766 : 29.07.2012, 15:59:50 »
toivotaan niin, motonetin laturista meni hiilet kolmen vuoden jälkeen. Osien kesto on välillä mitä sattuu. :)
No ne laturit onkin uusilatureita eli korjattuja.
Noi lambdat taitaa olla sentään ihan tehdasuusia...

V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1767 : 29.07.2012, 16:05:08 »
No ne laturit onkin uusilatureita eli korjattuja.
Noi lambdat taitaa olla sentään ihan tehdasuusia...


  joo, korjattu. eikö kuitenkin hiilisilta uusita kokonaan eikä vaihdeta vain hiiliä? ???

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1768 : 29.07.2012, 21:29:13 »
  joo, korjattu. eikö kuitenkin hiilisilta uusita kokonaan eikä vaihdeta vain hiiliä? ???
hiilet voi tietääkseni vaihtaa erikseen jos haluaa ainakin niitä on ollu myynnis jotain 1e/kpl tms

Poissa Volvo 24T

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1769 : 30.07.2012, 17:45:29 »
Millanen homma ois vaihtaa v70 -01 volvoo etu-alatukivarsien puslat? Ois tulossa kaverin auto huoltoon ja oli ostanu pusla pelkästään.  Irtihän ne saa väki valloin vaikka mutta entä takisin laitto?
Onnaako perinteisellä hylsy vasara periaatteella?
Volvo V70 2.4T -03 ex. Volvo S40 1.8 -97
ex. Nissan Pick-Up Rokkimonsteri 2.5TD -88
ex. Mercedes-Benz C 200 -01
ex. Jeep Grand Cherokee 3.1TD -01

 

RallyBaron  Samppasport