RallyBaron  Samppasport

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 16021 Vastauksia
  • 4029665 Lukukerrat

0 jäsentä ja 11 Vierasta katselee tätä aihetta.

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9855 : 28.03.2016, 20:53:12 »
Ettei vaan olis vesipumpun käyttöakseliin krympätty pyörä liikkunut tai tehostimen pultti kulunut löysällä tai korvake poikki.

Mitä tarkoitat korvakkeella, pumpun alapuolista kiinnitystä vai hihnan kiristintä? ???

The moose

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9856 : 28.03.2016, 20:55:17 »
Mitä tarkoitat korvakkeella, pumpun alapuolista kiinnitystä vai hihnan kiristintä? ???

No molemmat voi olla syypää linjavirheeseen.

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9857 : 28.03.2016, 20:56:46 »
No molemmat voi olla syypää linjavirheeseen.
Jaa, selvä. :(

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9858 : 01.04.2016, 12:47:56 »
V70 2002 D5 moottorin taaempi tukityynyn kanssa tässä nyt on ollut ongelmia, kun se ensalkuun tässä jokusen päivää teki sitä, että se oli ampunut letkun irti ja eilen vaihdoin uuden letkun siihen ja nyt letku oli kyllä pysynyt tapissa paikallaan mutta tappi oli katkennut sieltä varresta tyynystä, nyt pitäs selvittää että mikä helvetti tuota vaivaa? Nyt pitäs jotenkin askaroida se letku siihen uudelleen paikalleen, tosin haastavaa kun ei ole kun se olematon osa enää siinä tukityynyssä kiinni johon ehkä saan vielä joksenkin kiinni, tosin tiedä taas miten pitkäksi aikaa.

Osaisko joku viisas sanoa mistä vika johtuu, onko tyynyssä mahdollisesti jokin tukos, että se paine ei pääse tyynyyn asti, koska etummainen tukityyny on ongelmitta pysynyt kuosissa ja letkukin paikallaan.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1682
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9859 : 01.04.2016, 15:33:11 »
Mikä öljy kannattas +400tkm ajettuun 850 2.5 20V koneeseen laittaa? Nyt ollut Mobilin 5W-50 ja pysyneet kyllä ihan hyvin sisällä. Öljy saa kuitenkin olla vähän jäykempää, ohkaset lirut saattas tulla herkemmin läpi...

Castrolia vähän suunnitellut, suositukset 5W-30 tai 5W-40 näkyy olevan?
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa ovela

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9860 : 01.04.2016, 22:44:49 »
Onkos sillä mitään merkitystä mikänlainen anturikehä perässä on, vai onko se mittaristosta kiinni.

Mistäs sais sais tietää kumpaa haluaa?

Pitäis tohon 242 sähköinen nopeus laitta kun lootassa ei oo vaijerilähtöö
940 -94 b230fd+m47 (käyttis/turboprojekti)
242 -75 b200ft+m46 (projekti)

The moose

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9861 : 01.04.2016, 22:51:19 »
Onkos sillä mitään merkitystä mikänlainen anturikehä perässä on, vai onko se mittaristosta kiinni.

Mistäs sais sais tietää kumpaa haluaa?

Pitäis tohon 242 sähköinen nopeus laitta kun lootassa ei oo vaijerilähtöö

Sithän sitä anturikehää ei tarvitse peräkoppaan laittaa. Kartaani käy ihan hyvin.

Niko_S

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9862 : 01.04.2016, 23:53:52 »
Mikä öljy kannattas +400tkm ajettuun 850 2.5 20V koneeseen laittaa? Nyt ollut Mobilin 5W-50 ja pysyneet kyllä ihan hyvin sisällä. Öljy saa kuitenkin olla vähän jäykempää, ohkaset lirut saattas tulla herkemmin läpi...

Castrolia vähän suunnitellut, suositukset 5W-30 tai 5W-40 näkyy olevan?

5W-40 voisi laittaa kun se on viskositeetiltaan siinä välissä.

Castrol on tottakai hyvä, mutta mitä olen kuullut, niin ei hajoa sama moottori halvemmillakaan öljyillä ajaessa.

Nyt esim. Motonetin hinnoissa:

-Castrol Magnatec 5W-40  4L  27,90€
-Teboil Gold 5W-40  4L  19,90€

Yksi oli ajellut tuolla 20V koneella pari öljynvaihtoa Teboilin öljyillä ilman ongelmia, ja toiset taas ottavat suoraan Mobilin tai Castrolin öljyt.

Uskaltaisin väittää, että Teboil merkkikään ei ole täysin p*ska, vaikka valmistetaan ExxonMobilin tehtaalla Naantalissa joka on perustettu 1957.
Tuottaa markkinoille myös niitä Mobil1 öljyjä.

Pohjoismaiden suurin moottoriöljytehdas on Naantalissa, ja toinen ExxonMobilin tehdas sijaitsee Ranskassa.

Esimerkiksi Motonetin Motox öljyt ovat valmistettu jommassa kummassa noista tehtaista.


Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2928
  • "Noku mä haluan"
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9863 : 02.04.2016, 10:31:11 »
Keskuslukituksen siirto uudemmasta autosta vanhempaan? Mutujen mukaan saattaisi olla samanlaiset mekanismit. Siirretään lukot vaikkapa vm.92 940 -> vm. 88 240

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9864 : 02.04.2016, 10:59:12 »
5W-40 voisi laittaa kun se on viskositeetiltaan siinä välissä.

Castrol on tottakai hyvä, mutta mitä olen kuullut, niin ei hajoa sama moottori halvemmillakaan öljyillä ajaessa.

Nyt esim. Motonetin hinnoissa:

-Castrol Magnatec 5W-40  4L  27,90€
-Teboil Gold 5W-40  4L  19,90€

Yksi oli ajellut tuolla 20V koneella pari öljynvaihtoa Teboilin öljyillä ilman ongelmia, ja toiset taas ottavat suoraan Mobilin tai Castrolin öljyt.

Uskaltaisin väittää, että Teboil merkkikään ei ole täysin p*ska, vaikka valmistetaan ExxonMobilin tehtaalla Naantalissa joka on perustettu 1957.
Tuottaa markkinoille myös niitä Mobil1 öljyjä.

Pohjoismaiden suurin moottoriöljytehdas on Naantalissa, ja toinen ExxonMobilin tehdas sijaitsee Ranskassa.

Esimerkiksi Motonetin Motox öljyt ovat valmistettu jommassa kummassa noista tehtaista.


Mikä öljy kannattas +400tkm ajettuun 850 2.5 20V koneeseen laittaa? Nyt ollut Mobilin 5W-50 ja pysyneet kyllä ihan hyvin sisällä. Öljy saa kuitenkin olla vähän jäykempää, ohkaset lirut saattas tulla herkemmin läpi...

Castrolia vähän suunnitellut, suositukset 5W-30 tai 5W-40 näkyy olevan?
Pysy 5w-50 tai laita paksumpaa, 5w-40 on ohutta.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9865 : 03.04.2016, 08:00:59 »
Miten 850 Tdi:n polttoainelinjat katkeaa? Ilmeisesti jonkin sortin liittimet suodattimelta ~15cm tankille päin. Onko toivoa saada ehjänä vai vedänkö vaan sivuleikkuteilla?
No kun halvalla sai.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6794
  • Global alligator
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9866 : 03.04.2016, 08:43:39 »
Pohjoismaiden suurin moottoriöljytehdas on Naantalissa, ja toinen ExxonMobilin tehdas sijaitsee Ranskassa.
Esimerkiksi Motonetin Motox öljyt ovat valmistettu jommassa kummassa noista tehtaista.
Melko vahva uskomus itselläni on että Motox öljyt valmistaa Eurol.
Olisi siis made in Holland.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9867 : 03.04.2016, 20:47:44 »
Saako noihin D5 2002 V70 moottorin tukikumien paineletkun reikiin mistään erillisinä niitä kumisia tiivisteitä? Tartteis kaks kappaletta, oli meinaan aika haperossa kunnossa.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5563
  • Volvo V70
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9868 : 03.04.2016, 21:15:10 »
Saako noihin D5 2002 V70 moottorin tukikumien paineletkun reikiin mistään erillisinä niitä kumisia tiivisteitä? Tartteis kaks kappaletta, oli meinaan aika haperossa kunnossa.

Tuskin saa, taitaa mennä tukikumi uusiksi..
Harrastekäyttis: Volvo V70 2,5T geartronic 2007

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9869 : 04.04.2016, 08:01:38 »
Tuskin saa, taitaa mennä tukikumi uusiksi..
Juu, sitä vähän arvelin. Kiva pikku sijoitus jälleen tähän pskapesään.

Osaisko joku antaa sen takatukikumen osanumeroa, niin kattelisin ebaysta, etummaisen löysin edulliseen hintaan liettuasta, takimmainen vielä niin eiköhän tästä kesäks saa taas auton ajokuntoon.

Nuo varmaan on ne mitä tarttee nyt tilata?

http://www.ebay.com/itm/VOLVO-V70-S60-2-4-D-D5-GEARBOX-ENGINE-MOUNTING-FORTUNE-LINE-FZ90431-/281873251295?hash=item41a0f47bdf:g:PY4AAOSwnH1WXrUV&vxp=mtr

http://www.ebay.com/itm/Front-Engine-Mount-Volvo-S60-S80-V70-XC90-XC70-Cross-Country-2-4D-D5-07-01-/291717470908?hash=item43ebb75abc:g:wq4AAOSwxcRW8wKH&vxp=mtr
« Viimeksi muokattu: 04.04.2016, 09:09:13 kirjoittanut ToniJH »
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

 

RallyBaron  Samppasport